Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
Az iskolakezdés minden család pénztárcáját megterheli, és ebben nagy része van nem csak a tanszereknek, de az iskolán kívüli plusz könyveknek, fejlesztő füzeteknek is. Van azonban néhány trükk, amivel akár ezreket is spórolhatunk, ha ügyesek és körültekintőek vagyunk.
A covid időszak alatt a könyvpiac leginkább az online vásárlás felé tolódott el és ez a tendencia a mai napig jellemző. Noha a könyvesboltok már jó ideje nyitva vannak, az online jelenlét most már elengedhetetlen még a legkisebb könyvforgalmazónak is. Szülőként nem is csoda, hogy elveszünk a kínálatban, illetve azt sem tudjuk, hogyan keressünk, ha mondjuk egy matematika fejlesztő vagy gyakorló könyvet vásárolnánk a csemeténknek.
„A kereséseknél általában jellemző, hogy egy folyamatos szűkítés mentén zajlanak. A könyvek esetében például először egy nagyobb halmazra keresünk rá, mondjuk arra, hogy matematika fejlesztő könyv, később pedig a sok találatot látva elkezdünk szűkíteni. Megadjuk a korosztályt, a pontosabb feladatokat, amelyekkel fejleszteni szeretnénk, majd a még mindig sok találatot látva elkezdünk rákeresni konkrétan a számunkra szimpatikus kiadványokra szerző és cím szerint is. Ez azonban nagyon sok időt el tud venni, ezért sokan hajlamosak az első találatra kattintani és onnan rendelni” – fejtette ki a keresési szokásokat Szesztay Péter, a BP Digital alapítója, ügyvezetője.
Sokan nem is gondolnák, de nem kevés pénzt megspórolhatunk azzal, ha nem állunk meg feltétlenül az első ajánlatnál, hanem tovább böngészünk vagy épp specifikusabban keresünk.
„Ha spórolásról van szó, szintén jó szolgálatot tesz, ha jól használjuk a keresőt. Végezhetünk például összehasonlításokat árban, szállítási költségben, és már itt sokkal jobban járhatunk anyagilag, mint ha az első találatnál megállnánk. De spórolást jelenthet az is, ha utánanézünk, lehet-e használtan vásárolni az adott kiadványt vagy összeállunk az osztálytársak szüleivel, hogy kedvezményt kapjunk, így a szállítási költség is kedvezőbb. Szintén kedvezőbb áron juthatunk hozzá, ha a papír alapú könyv helyett E-könyvet vagy hangoskönyvet választunk” – tette hozzá Ludánszki Edit marketing specialista.
Az online könyvesboltoknak is elengedhetetlen a jó SEO
Természetesen az online könyvesboltoknak sem mindegy, hogy hányadik találatként vagy milyen kedvező feltételekkel jelennek meg egy-egy kereséskor. A könyvesboltok a covid időszak alatt az online értékesítésre helyeztek nagy hangsúlyt, ám sokan nem voltak felkészülve a hatékony online jelenlétre. A keresőmotorok nem listázták őket hatékonyan, így kevesebb eséllyel jelentek megy egy-egy keresésnél.
„Főként a kisebb-közepes online könyvesboltok számára nagy lehetőség a keresőoptimalizálás, hiszen meglehetősen összetettek az okok, amiért előkelő helyre sorol egy webshopot a keresőmotor. Nyilván a nagy webáruházak a szélesebb jelenlét miatt kedvezőbb helyzetben vannak, de a kisebb boltok is nagyobb arányban megjelenhetnek, ha fordítanak egy kis figyelmet a weboldalukra.” – magyarázta az ügyvezető.
Szesztay Péter szerint a legegyszerűbb megoldások sok esetben azért nem tudnak megvalósulni, mert a kis webáruházak nem fordítanak kellő figyelmet erre, illetve nincs kapacitásuk a plusz feladatokra. A keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökség ügyvezetője szerint azonban ilyenkor érdemes professzionális segítséget igénybe venni.
„Számos olyan megoldás van, amelyekkel egy kisebb online könyvesbolt is labdába rúghat az online versenyben. Ha csak a legegyszerűbbet vesszük, érdemes a termék kínálatot minél szerteágazóbb és pontosabb szűrési feltételek mentén kategorizálni, hogy minél több releváns találatban megjelenjenek. Nyilván a kínálat bővítése még nagyobb jelenlétet hoz, ám ha erre nincs mód, a kulcsszavak bővítése akkor is hatékony tud lenni. A weboldalak hitelességét különböző partnerszerződésekkel lehet tovább generálni, mondjuk könyvkritikák megjelentetésével, ahol linkek mutatnak az adott kiadványra. Szintén hatásos lehet egy blog elhelyezése is az oldalon, akár könyves toplistákkal, akár egyéb releváns tartalommal megtöltve” – sorolta a tanácsokat Szesztay Péter.
Az ügyvezető ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy költséghatékony megoldás lehet egy célorientált ügynökség megbízása, így ugyanis a webshop üzemeltetője biztos lehet abban, hogy nem vész el az oldalba fektetett idő, és energia.
„Ahhoz, hogy hosszú távon a Google találati lista előkelő helyét foglalja el egy weboldal, mindenképpen profi szakember segítsége szükséges, aki átnézi a cég webes jelenlétét és tanácsokat tud adni abban, mely területeken kell beavatkoznia. A SEO-val foglalkozó cégek ráadásul számos olyan tippet is tudnak adni, amelyek később automatizáltan működnek, ezzel generálva a cég forgalmát” – fejtette ki az ügyvezető.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
- Egyre gyakoribbak az online adatlopások és átverések a neten
- Ne legyünk csaló webshopok áldozatai
- Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
- Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
- Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat
- A vásárlások tizede már online történik
- Még nincs késő visszavinni a felesleges karácsonyi ajándékokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek ellenére a legtöbb hazai cégvezető még 2023-ban is figyelmen kívül hagyja azt, hogy cége milyen informatikai megoldásokat használ.
Kutatók Éjszakája az ELTE Informatika Karán
Az ELTE Informatikai Kar idén is csatlakozik az Európa-szerte megrendezésre kerülő ingyenes eseménysorozathoz, melynek célja a tudomány és a kutatói életpálya népszerűsítése.
Egyesültek a hazai e-sport szervezetei a HUNESZ tisztújító közgyűlésén
Beolvadt a Magyar E-sport Szövetségbe (HUNESZ) a korábbi Nemzeti Gaming és Esport Sportági Szövetség (NGES), így egyesültek a hazai e-sport szervezetei. A HUNESZ 2023. szeptember 23-án megtartott tisztújító közgyűlésén az elnökségi tagok mellett egyúttal az új elnököt is megválasztották Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója személyében, a korábbi alapító elnök, Biró Balázs György főtitkárként viszi tovább a Szövetség szakmai vezetését.
A média jövőjéről és a mesterséges intelligencia hatásairól szólt a legutóbbi Médiamítoszok-beszélgetés
A trendek jönnek és mennek a médiában és a kreatív iparban, de a mesterséges intelligencia (MI) most már feltehetőleg velünk marad. Hogyan formálja az MI a média jövőjét, hogyan lehet etikusan használni, és mire figyeljünk oda médiafogyasztóként? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatudományi Intézete által szervezett Médiamítoszok című beszélgetéssorozat negyedik alkalmán ezeket a kérdéseket járták körbe neves kutatók és piaci szereplők. A beszélgetést prof. dr. Aczél Petra, a Médiatudományi Intézet kutatásvezetője moderálta.
Az IoT az alapokkal kezdődik
Számos, egymást kiegészítő technológia fejlődésének köszönhetően az Internet of Things (IoT) egyre gyorsuló növekedési pályán halad. Az 5G megjelenése zökkenőmentesebb végfelhasználói élményt biztosít a nagyobb számú összekapcsolt eszköz számára, a blockchain megkönnyíti az IoT-eszközök nyomon követését, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás pedig könnyebben hozzáférhetővé és alkalmazhatóvá vált, ami az eszközfunkciók szélesebb körét teszi lehetővé az összekapcsolt ökoszisztémában.