Növelte negyedéves nyereségét az Infineon
Az általános gazdasági fellendülés, de ezen belül is különösen az autóipari fellendülés jelentős eredmény javuláshoz segítette a német Infineont.
Az egykor a tönk szélén álló félvezető áramkör gyártó vállalat január-márciusban, pénzügyi évének második negyedében már sorban egymás után a hetedik negyedévet zárta pozitív eredménnyel. Az Infineon az eredmény beszámoló alkalmából éves előrejelzését is megemelte.
Az Infineon elsősorban termelőipari, biztonságtechnikai, de főként autóipari felhasználásra gyárt félvezető áramköri egységeket.
Az autóipari fellendülésnek köszönhetően az Infineon termelési kapacitásának határán dolgozott az első negyedévben. Értékesítési árbevétele a második negyedévben az elsőhöz képest 8 százalékkal 994 millió euróra emelkedett, nyeresége pedig részben a mobil távközlési áramkör gyártó üzletág eladásának köszönhetően az első negyedévinek több mint duplájára, 572 millió euróra szökött fel.
Az előző, 2009/10-es pénzügyi évben az Infineon 3,295 milliárd euró forgalmat bonyolított. Az idén értékesítési árbevételét a korábbi prognózissal ellentétben 10 százalék helyett 20 százalékkal kívánja növelni, majd öt év alatt el kívánja érni az ötmilliárd eurós forgalmat. Az Infineon a tavalyi pénzügyi évben fizetett első alkalommal osztalékot tíz év kihagyás után.
Kapcsolódó cikkek
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Az Infineon eladta mobiltelefon-alkatrész üzletágát az Intelnek
- Az Intel megveszi az Infineon mobilcsiprészlegét?
- Növekedésre számít az Infineon a chipkártyaüzletágban
- Orosz befektető érdeklődik a német Infineon chipgyártó iránt
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Az Infineon tovább csúszhat a lejtőn
- Az Infineon bővíti ceglédi üzemét
- Fizetésképtelen a Qimonda, bajban az Infineon, veszteséges a Samsung
- Megmentették a Qimondát
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.