Elindult a jelentős befolyásoló erővel rendelkező médiaszolgáltatók azonosítási eljárása
A Médiatanács e heti ülésén a rádiós helyi frekvenciákat érintő döntései mellett három szolgáltató ügyében indított JBE-azonosítási eljárást. Az eljárás célja, hogy kiderüljön, mely médiaszolgáltató rendelkezik jelentős befolyásoló erővel (JBE) Magyarországon.
A 2010–2011-ben lejáró, jelenleg kereskedelmi jelleggel működő frekvenciák közül a Médiatanács, tartva magát idei ütemtervéhez, az utolsó hét médiaszolgáltatási lehetőség pályázatifelhívás-tervezetét is véglegesítette. A Tatabánya 96,7 MHz és a Tatabánya 107,0 MHz, a Veszprém 90,6 MHz, a Keszthely 92,2 MHz, az Esztergom 92,5 MHz, a Debrecen 92,3 MHz és a Balatonfüred 91,8 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek pályázatifelhívás-tervezeteiről az érintettek a www.mediatanacs.hu oldalon tájékozódhatnak. Az NMHH egy hónapon belül közmeghallgatást tart, ahol a tervezetek tartalmára vonatkozó érdemi észrevételeit bárki megteheti.
Szeptember végére kiderül, hogy a közönségarány tekintetében jelentős befolyásoló erejű (JBE) médiumnak számít-e az RTL, a TV2, a Class FM és a Neo FM. A jelentős befolyással rendelkező szolgáltatók beazonosítása azért fontos, mert a törvény az ilyen médiumokra közérdekű többletkötelezettségeket ró. Az e körbe sorolt médiaszolgáltatóknak többek között meghatározott mennyiségű hírműsort kell sugározniuk, bűnügyi tematikájú híranyaguk éves átlagban nem lehet több húsz százaléknál, és kötelesek biztosítani, hogy az általuk adott, eredetileg nem magyar nyelven készített filmalkotások legalább egynegyede eredeti nyelven is elérhető legyen. A JBE-televízióknak ezen kívül bevételük egy meghatározott hányadával a magyar filmgyártást kell támogatniuk.
A Médiatanács e heti ülésén az RTL Klub, a TV2 és a Class FM tekintetében indította meg az azonosítási eljárást, amire a hamarosan a Neo FM esetében is sor kerül.
Kapcsolódó cikkek
- Az audiovizuális szolgáltatások megfeleléséről tájékozódik az EB
- Elindult Hogyankell.hu, a Wikipédia praktikus változata
- 35 millió a helyi rádióknak, tévéknek
- A Telenor belehúzott júliusban
- NMHH: Hogyan fogjunk el kalózrádiót?
- Júliusban is csökkent a mobil-előfizetők száma
- Júniusban 1,541 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Kiírták a negyedik mobilszolgáltatóra a tendert
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- Szélsőséges internet-tartalmakat kereső rendszer készül Oroszországban
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.