A saját alkalmazottak jelentik a legnagyobb biztonsági rést

forrás Prim Online, 2011. november 8. 13:48

Riasztó adatbiztonsági trendekre hívja fel a figyelmet a Novell. Az Attachmate Corporation megbízásából készített felmérésben 700 vállalatot kérdeztek meg a szervezeten belüli visszaélésekről, és kiderült, hogy a válaszadók átlagosan hetente legalább egy, saját alkalmazott által elkövetett visszaélést fednek fel. A tapasztalatok szerint, bár a legtöbb vállalatnál léteznek szabályok a belső visszaélések ellen, azokat csak ritkán ültetik át a gyakorlatba, a válaszadók 52 százaléka nincs birtokában olyan technológiának, amely segítene megakadályozni vagy gyorsan felismerni a belső visszaéléseket. 

A kutatás fő megállapításai:

 

   -  A válaszadók több mint 75 százaléka vallotta be: saját intézményük kiemelt felhasználói korábban bizonyíthatóan, vagy nagy valószínűséggel kikapcsolták, illetve módosították az ellenőrzési folyamatokat, hogy megváltoztassanak fontos adatokat, majd visszaállították a felügyeletet a nyomok eltüntetésére.

 

   -  Kiemelkedően nagy (81) százalékuk szerint bizonyíthatóan, vagy nagy valószínűséggel dolgoznak szervezetükben olyanok, akik mások hitelesítési adataival visszaélve jutottak magasabb jogosultsági szinthez, illetve kijátszották a feladatkörök szétválasztására hozott szabályokat.

 

   -  A válaszadók átlagosan hetente legalább egy, saját alkalmazott által elkövetett visszaélést fednek fel. A válaszadók 24 százaléka számolt be 100-nál is több esetről az elmúlt 12 hónapban.

   -  A szervezetek átlagosan 89 nap alatt derítenek fel egy ilyen jellegű eseményt, és további 96 napot vesz igénybe az okok felfedése, illetve a szervezetet érintő következmények meghatározása.

 

   -  A válaszadók többsége (62 százaléka) nem, vagy csak hozzávetőlegesen képes felmérni a visszaélések pénzügyi hatásait és valós költségeit.

 

   -  A belső vizsgálatok kétharmada során nem kerül elő olyan bizonyíték, amely felhasználható lenne az elkövető(k) ellen, így az ilyen esetek jó része büntetlenül marad, ami növeli az ismételt elkövetés esélyét.

 

A válaszadók 52 százaléka – saját bevallása szerint – nincs birtokában olyan technológiának, amely segítene megakadályozni vagy gyorsan felismerni a belső visszaéléseket, például az informatikai erőforrásoknak a nem engedélyezett célra történő használatát. Hagyományosan az informatikai részleg feladata a naplófájlok, ezeken keresztül pedig az alkalmazottak tevékenységeinek elemzése. Ugyanakkor a válaszadók 78 százaléka véli úgy, hogy a naplófájlok kézi átvizsgálása nem megfelelő módszer a megkérdőjelezhető vagy gyanús alkalmazotti hozzáférések, illetve számítógépes tevékenységek megfigyelésére.

 

A kutatás eredményei szerint azért ennyire elterjedt jelenség a belső visszaélés, mert sok vezérigazgató és felső vezető nem tartja kiemelt szervezeti feladatnak ezek megakadályozását. A válaszadó szervezetek mindössze 16 százalékánál ismerték fel a vezérigazgatók és egyéb felső vezetők, hogy a belső visszaélések kiemelten magas kockázatot jelentenek. Egy ilyen jellegű esetnek számos következménye van, a pénzügyi hatásoktól, a cég megítélésén keresztül, a bizalmas adatok eltulajdonításáig. Ennek ellenére a belső visszaélések továbbra is magas kockázatot jelentenek a szervezetek számára, mivel nem különítenek el megfelelő erőforrásokat az ilyen események megakadályozására, illetve gyors felderítésére.

 

A kutatás eredményeivel szeretnénk ráébreszteni a megfelelő döntéshozókat, hogy a belső visszaélések valós kockázatot jelentenek, és a probléma annál súlyosabb lesz, minél később tesznek ellene” – mondta Szittya Tamás, a Novell Magyarország ügyvezető igazgatója. „A felismerés természetesen csupán az első lépés, érdemes minél hamarabb kiküszöbölni a veszélyt egy alapos állapotfelmérés után. A Novell rendelkezik egy átfogó biztonsági portfólióval és így termékeink, mint pl. az Access Manager, a Sentinel Log Manager, vagy a Novell Identity Manager komoly segítséget nyújtanak az adatbiztonság javításában.  Emellett nagy szakértelemmel bíró tanácsadó csapatunk, valamint partnereink hatékony támogatást nyújtanak az ügyfelek számára a kockázat áttekintésben és az optimális megoldás kidolgozásában” – tette hozzá Szittya Tamás.

 

További információ a Novell biztonsági megoldásairól: http://www.novell.com/hu-hu/solutions/identity-and-security/

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kiberbűnözők farsangi maszkjai

Itt a farsang, ilyenkor elfogadott, ha valaki álarc mögé bújik, de az informatika világában ebben az időszakban is résen kell lenni, hogy kiszúrhassuk, ha valaki álruhában tevékenykedik a hálózaton belül. A hackerek ugyanis kifejezetten hétköznapi, feltűnésmentes jelmezt választanak: mezei felhasználónak, esetleg kiemelt jogosultságokkal rendelkező rendszergazdának álcázzák magukat.

2016. február 6. 17:45

A Facebook idővonal még személyesebbé válik

Eddig annak függvényében rangsorolta az idővonalunkra a posztokat a Facebook, hogy miket osztunk meg, lájkolunk vagy keresünk, mostantól belekombinálja ebbe az - amúgy is bonyolult - algorítmusba az egyértelmű választásunkat is, hiszen kérdőíven tudakolja, hogy mi mit is preferálnánk.

2016. február 3. 12:38

Miképp csökkennek a használt iPhone árak

Amikor megjelenik egy új iPhone, a régebbi modellek ára elkezd csökkenni. A görbék azonban néha érdekesen viselkednek, az iPhone 6S megjelenése után a használt iPhone 6 az elmúlt végén sokáig tartotta az árát, s árcsökkenésének mértéke csak mostanában érte utol az iPhone 5-öt és és az 5S-t. Ebben az is szerepet játszik, hogy mostanában épp az utóbbi őrzi az árát.

 

2016. január 31. 13:48

Pénteki premier: megkezdődött az Apple Watch magyarországi árusítása

A teljes Apple Watch és Watch Sport kollekcióval indítja Magyarországon az Apple okosórájának árusítását mától az iCentre üzlethálózata Budapesten. 

2016. január 29. 13:08

Új kötelezettség minden webáruház számára

2016. február 15-től lesz elérhető az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platform (European Online Dispute Resolution (ODR) Platform), amely olcsó és gyors alternatívát kínál a webáruházak és az online vásárlók közötti esetleges jogviták rendezésére, továbbá a két fél közötti bizalomépítést is segíti. A platform célja az egységes európai digitális piac támogatása, illetve az online vásárlásba vetett bizalom növelése. Ennek érdekében az EU kötelezővé teszi minden online áruház számára a platform mint vitarendezési eszköz feltüntetését a honlapon.

2016. január 27. 11:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A fenntarthatóság szerelmeseinek is Boldog Valentin Napot!

2016. február 14. 01:35

Fónagy: megvizsgálják az Uber-app letiltását

2016. február 10. 15:00

Kik reklámoznak a Super Bowl idején?

2016. február 8. 01:00

Ráncfelvarrás a Twitternél

2016. február 7. 01:41