Januárban tovább emelkedett a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban

forrás Prim Online, 2012. március 20. 14:32

2012 januárjában a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,677 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb gyorsjelentéséből.

A gyorsjelentés tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), január végén 2,836 millió előfizetést tartottak nyilván.

Januárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 59,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 58,3 százalékhoz képest.

A digitális előfizetéseken belül januárban 690 ezerről 701 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 923 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 53 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 24,3 százalékról 24,7 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése tovább emelkedett, januárban 34,4 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 41,7 százalék, most 40,9 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,9 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,6 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1,860 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,184 millióról 1,159 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,2 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19,7 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 17 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,7 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 39,8 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 22,8 százalék.

Kulcsszavak: televízió NHH

Hírközlés ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Prepaid TV szolgáltatást vezet be a UPC

MyTime néven új, előre fizetéses TV szolgáltatást vezet be a UPC. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy mostantól a csomagok között rugalmasan, akár egyik hónapról a másikra váltsanak. A szeptembertől elérhető MyTime szolgáltatás az aktuális igényekhez igazodó, rugalmas televíziózási élményt nyújt. 

2019. szeptember 17. 11:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás