A Prím Online alapítója az online marketing három legmeghatározóbb személyisége között
Az IAB Hungary az Internet Hungary keretében díjazta az elmúlt 15 év online reklámpiacának fejlődésére legnagyobb hatással bíró szakembereket. Az IAB Hungary a tagsága körében meghirdetett szavazáson a három legtöbb szavazatot kapott online szakembert díjazta. A jelölés folyamán tetszőleges számú szakembert lehetett jelölni. A három díjazott 35 jelöltből került ki és nyerte el legmeghatározóbb személyiség címet.
A három díjazott:
Novák Péter – jelenleg Rcko.fm, előtte Origo, Kirowski, Matávnet, Matáv
Szabó Ákos – jelenleg Adaptive Media, előtte Index
Vértes János – Adverticum, Prím Online
Novák Péter 15 éve foglalkozik digitális marketinggel és médiával, szakdolgozatát e témában írta a Budapesti Közgazdasági Egyetemen. A Matávnál reklámozói, majd a MatávNetnél szerzett médiaértékesítési tapasztalatok után, 2000-ban csatlakozott a Kirowski csapatához, melynek 2006-tól 2010-ig ügyvezetője volt. 2010 márciusától 2 éven keresztül az Origo Zrt általános vezérigazgató-helyettese. Az 1999-ben elindított MRSZ Internet Tagozatnak vezetője, majd a 2008-ban megalakult IAB Hungary elnöke, 2000-től a Reklámszövetség Elnökségének és Ügyvezetésének tagja, 2006 és 2009 között a szakmai szervezet alelnöke. A reklámszakma véleménye alapján a legismertebb hazai online marketing szakember (2007-2008-2009), továbbá az 50 legbefolyásosabb szakember egyike a médiaiparban (2008-2009-2010-2011).
Szabó Ákos építészmérnökként diplomázott a Budapesti Műszaki Egyetemen 1992-ben. 1999 vége óta dolgozik az online médiában, 2008-ig az Index értékesítési és marketing-igazgatója, 2007-től a Bookline igazgatótanácsi tagja volt. Előzőleg a Graphisoft külkereskedelmi képviselőjeként és képviseleti irodavezetőjeként tevékenykedett a Távol- és Közel-Keleten, illetve Ausztráliában. 2009. februártól tanácsadóként segítette az Adaptive Media sales house munkáját, 2009. októbertől üzletfejlesztési vezető, 2012 augusztusától online értékesítési és üzletfejlesztési vezető a cégnél. 2009-tól második alkalommal választott IAB elnökségi tag, 2011-es Reklámkonferencia programigazgatója.
Vértes János, végzettségét tekintve okleveles matematikus és színháztörténész, tevékenységét tekintve pályája kezdetén programozóként, majd újságíróként dolgozott. Alapítója és főszerkesztője az 1991-ben indított VGA Monitor hetilapnak, az 1996-ban indított Internet Kalauz és Business Online folyóiratoknak. Elindítója az online informatikai hírszolgáltatásnak, az 1996 és 2004 között létező vgamonitor.hu-nak, továbbá a ma is működő Prím Online-nak. Az 1991-ben alapított Prím Kiadó Vértes János irányítása alatt több változáson ment keresztül, ezek közül a legjelentősebb, hogy a Prím Online-hoz kifejlesztett adszerverre 2001-ben külön cég alakult Adverticum néven. Az Adverticum AdServer Magyarország első hazai fejlesztésű rendszere, ami ma is piacvezető a médiaoldali hirdetések kiszolgálásban.
Kapcsolódó cikkek
- 15 éves az online reklámszakma
- Magyar mobilhirdetési ajánlást jelent be az IAB Hungary
- Augusztus 10-ig lehet pályázni a Telekom fenntarthatósági sajtódíjára
- Őket gazdagítja a rich media: eredményhirdetés a CEMP Sales House és az Adverticum kreatív versenyében
- Negyedévente publikál online reklámbevételi indexet az IAB Hungary
- Idén is keresik az információs társadalmat népszerűsítő újságírókat
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- Változások az IAB Magyarország alapszabályában és vezetésében
- Online marketing: a display-hirdetések reneszánsza
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.