Intelligens könyvkötés

Kerekes Pál, 2013. február 5. 16:06

A könyv nem csak tartalom, kultikus tárgy is. Rangján is kezelik a legtöbb családban, óvják, vigyázzák a becses darabokat. De mi legyen az e-bookkal, ahol nincs fizikális megfoghatóság? Erre kínál megoldást az intelligens könyvkötés.

Az e-könyv elsősorban virtuálisan létezik, de ki is nyomtatható. Akár egy példányban is. A digitális print megoldások teljes értékű könyvet adnak, olcsón, egyszerűen, könnyen előállíthatóan. Erre a technikai könnyebbségre épül az intelligens könyvkötés. A fogalom azt rejti, hogy az e-könyvet digitálisan kinyomtatják, majd a már fizikailag létező print verziót bekötik. De nem a hagyományos burkoló anyagokba, mint a bőr, karton, vagy vászon. Helyette plexi-táblák közé kerül a könyvtest. Ez az anyag tisztítható, friss, és nem veszi el az eredeti könyvborító látványát. És elvisel plusz megdolgozásokat, mint például címkézés, vagy számítógép-elemek felragasztása.



Az intelligens könyvkötés esetében a kötéstáblákra QR kód kerül. Ez a kis négyzetes e-pecsét fontos információkat rejt a tartalomról. Mobil telefonról, táblagépről olvasható a jelsor. A fotón bemutatott könyvön a könyv könyvészeti adatai vannak és a könyvhöz tartozó blog éppen aktuális kezdőlapja. Így az olvasó, ha időközönként rázoomol a könyvborítóra, találkozhat a könyv nyomán keletkezett újabb publikációkkal, akár az új kiadás részleteivel.



A QR kód tartalmazhat könyvészeti adatok helyett sokkal személyesebb információkat is. lehet tulajdonosi Ex libris pecsét. A Publio, az intelligens könyvkötés bevezetője, elsősorban a könyv perszonalizálásában látja a QR kód funkcióját. A kiadó könyveiben a QR kód a könyv ajándékozójának bejegyzését rejti a fogadó, jövőbeli könyvtulajdonos számára. Szülők, nagyszülők, barátok kedves sorai telefonnal, táblagéppel elevenednek meg a könyv borítóján.


Video: http://www.publio.hu/hu_HU/konyvkotes1 
Szöveges bővebb ismertető: www.konyvkonnektor.hu

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Messengeren is elérjük az Air France beszállókártyákat

A francia légitársaság új szolgáltatásával az utasok beszállókártyájukhoz a Facebook Messenger applikáción keresztül is hozzájuthatnak. A légitársaság továbbá a Messengeren keresztül a hét minden napján, a nap 24 órájában válaszol az utasok kérdéseire angolul és franciául.

2017. július 22. 11:09

Robotok fogadják az utasokat a dél-koreai reptéren

Dél-Korea épp történelmének legnagyobb téli sporteseményére készül, az LG pedig ezzel párhuzamosan az ország legjelentősebb nemzetközi utazási csomópontján, az Incheon nemzetközi repülőtéren az automatizált szolgáltatások fejlesztésén dolgozik.

2017. július 21. 15:20

Cirkusz a 25 éves Szigeten

A Cirque du Sziget programhelyszín már bemutatkozásakor magasra tette a lécet, azóta is minden évben nagyszerű hazai és nemzetközi újcirkuszi produkciókat állít színpadra. Az egyre növekvő érdeklődés kiszolgálására idén már egy majd' 1000 főt befogadni képes sátrat állítanak fel a szabadtéri színpad mellett, s a fesztivál fennállásának 25. évfordulója alkalmából az eddigieknél is sokszínűbb és nemzetközibb program állt össze. 

2017. július 21. 11:02

A 2017-es EFOTT számokban

A 2017-es velencei EFOTT mind időjárás, mind látogatószám tekintetében elégedettek a szervezők. Több mint 111 ezer ember fordult meg az idei rendezvényen.

2017. július 20. 14:11

Ismét rekord az EFOTT-on

A Velencei-tó partján rendezett fesztivál hivatalos 2. napján (szám szerint a 4.-en) több mint 30 ezer ember fordult meg. Ezzel minden idők leglátogatottabb napját könyvelhette el az EFOTT. Legtöbben a jamaicai Sean Paul showjára voltak kíváncsiak, köztük Palvin Barbi és Dzsudzsák Balázs is. 

2017. július 18. 10:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21

A megjósolt trendek felé haladnak a kiberbűnözés idei irányai

2017. július 20. 16:59

Az év CIO-ja pályázat

2017. július 6. 13:48

AI-jaj, ez itt és most a robotok őskora!

2017. június 27. 19:27
cloudappsportal.com