Intelligens könyvkötés

Kerekes Pál, 2013. február 5. 16:06

A könyv nem csak tartalom, kultikus tárgy is. Rangján is kezelik a legtöbb családban, óvják, vigyázzák a becses darabokat. De mi legyen az e-bookkal, ahol nincs fizikális megfoghatóság? Erre kínál megoldást az intelligens könyvkötés.

Az e-könyv elsősorban virtuálisan létezik, de ki is nyomtatható. Akár egy példányban is. A digitális print megoldások teljes értékű könyvet adnak, olcsón, egyszerűen, könnyen előállíthatóan. Erre a technikai könnyebbségre épül az intelligens könyvkötés. A fogalom azt rejti, hogy az e-könyvet digitálisan kinyomtatják, majd a már fizikailag létező print verziót bekötik. De nem a hagyományos burkoló anyagokba, mint a bőr, karton, vagy vászon. Helyette plexi-táblák közé kerül a könyvtest. Ez az anyag tisztítható, friss, és nem veszi el az eredeti könyvborító látványát. És elvisel plusz megdolgozásokat, mint például címkézés, vagy számítógép-elemek felragasztása.



Az intelligens könyvkötés esetében a kötéstáblákra QR kód kerül. Ez a kis négyzetes e-pecsét fontos információkat rejt a tartalomról. Mobil telefonról, táblagépről olvasható a jelsor. A fotón bemutatott könyvön a könyv könyvészeti adatai vannak és a könyvhöz tartozó blog éppen aktuális kezdőlapja. Így az olvasó, ha időközönként rázoomol a könyvborítóra, találkozhat a könyv nyomán keletkezett újabb publikációkkal, akár az új kiadás részleteivel.



A QR kód tartalmazhat könyvészeti adatok helyett sokkal személyesebb információkat is. lehet tulajdonosi Ex libris pecsét. A Publio, az intelligens könyvkötés bevezetője, elsősorban a könyv perszonalizálásában látja a QR kód funkcióját. A kiadó könyveiben a QR kód a könyv ajándékozójának bejegyzését rejti a fogadó, jövőbeli könyvtulajdonos számára. Szülők, nagyszülők, barátok kedves sorai telefonnal, táblagéppel elevenednek meg a könyv borítóján.


Video: http://www.publio.hu/hu_HU/konyvkotes1 
Szöveges bővebb ismertető: www.konyvkonnektor.hu

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gyerekek is adományoztak beteg és rászoruló társaiknak a UPC segítségével

Összesen 57 zsák, vagyis közel 7000 darab plüssfigura gyűlt össze annak a jótékonysági akciónak a keretében, amelyet a UPC Magyarország tatabányai munkatársai indítottak a helyi gyermekkórház és a hátrányos helyzetű családok támogatására. 

2018. június 18. 17:41

Bátor Táboros gyerekekért eveztek a Morgan Stanley kalózai

A június minden évben az önkéntes munkáról szól a Morgan Stanley-nél, a karitatív programok látványos nyitó eseménye pedig hagyományosan a vállalat dolgozóinak sárkányhajó versenye. 

2018. június 4. 08:23

Honor és FISE extrém sport kihívás indul “A bátraknak”

A Honor, a trendszetter, fiatal okostelefon e-brand szponzorálja a FISE World Series (Festival International des Sports Extrêmes), a világ legnagyobb extrémsport fesztiváljának jelenleg Montpelierben tartott francia szakaszát, amely 2018 május 9-én indult. 

2018. május 22. 14:55

Így telnek a sikeres emberek éjszakái

Pacsirták kontra éjjeli baglyok, néhány óra után kipihenten ébredők kontra tíz órákat alvók. Ahány ház, annyi (alvási) szokás. Bár a Nemzetközi Alvás Szövetség tájékoztatása szerint a 18-64 év közötti felnőtt lakosság ajánlott alvásideje 7-9 óra*, a hétköznapokban ritkán érjük el az optimális időtartamot: a magyarok például átlagosan 7 óra 2 percet töltenek szunyókálással**. Inkább éjszaka élsz, vagy akkor vagy a leghatékonyabb, ha korán fekszel és még a nap előtt kelsz? És hogy csinálják ezt a hírességek? Lessünk be a hálószobájukba és nézzük meg, hogy telik egy éjszakájuk!

2018. május 22. 10:10

Netes zaklatás elleni programot indít az UNICEF Magyarország

Az UNICEF Magyarország elindítja #nemvagyegyedül kampányát, amelynek fő célja, hogy a netes bántalmazás fiatal áldozatai felismerjék: van kihez fordulniuk a bajban. Másodsorban pedig szól az általában szintén fiatal elkövetőkhöz is, hogy nézzenek szembe sokszor meggondolatlan tetteik következményeivel.

2018. május 1. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Véget ért a teljesen megújult CEBIT 2018

2018. június 25. 10:09

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17

Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt

2018. május 29. 09:52

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16
cloudappsportal.com