Megnőtt a kereslet a mobilalkalmazás-fejlesztők iránt
Az okostelefonok teremtik ezt a piaci igényt
Olyan rohamosan fejlődik az informatika, hogy bár mind a szakemberek iránti kereslet, mind az azt hivatásul választók száma évről évre nagyságrendekkel növekszik, az oktató intézmények nem feltétlen tudják lekövetni az éppen aktuális boom-ot. Egy diákszövetkezet már maga képzi a felsőoktatási hallgatókat, hogy a piac igényeit kielégíthesse.
Az IDC (International Data Corporation) jelentése szerint 2013. első negyedévében történt meg először, hogy a gyártók több okostelefont értékesítettek, mint hagyományos készüléket. Szintén ugrásszerűen növekszik azok száma is, akik hagyományos mobiltelefonjukat okostelefonra cserélik.
A vásárlók akár iOS, akár Android operációs rendszerekre szavaznak, kiemelkedő számban használják a szabadon telepíthető mobilalkalmazásokat. Ezzel párhuzamosan gyarapodik azon cégek száma, akik kiaknázzák az ebben rejlő lehetőségeket, így egyes munkafolyamataikat mobilra optimalizálják, vagy éppen termékeiket, szolgáltatásaikat mobilalkalmazásokon keresztül népszerűsítik.
A mobilalkalmazások fejlesztéséhez szakemberekre van szükség, s bár kétségtelen, hogy hazánk kiemelkedően erős profi informatikusokban, még így is előfordulhat, hogy hiány jelentkezik a szegmentált tudással rendelkezők kínálatában. A technológia hónapról hónapra fejlődik, szakember legyen a talpán, aki ezt a szinte űrléptékű folyamatot állandó jelleggel le tudja követni.
„A legfrissebb tudású hallgatókkal dolgozunk, ám 2012 óta folyamatosan érkeznek olyan megkeresések, amelyekhez már nem elegendő a több ezer, informatikusnak és mérnöknek tanuló diákot tartalmazó adatbázis – kezdi Soós István, a Schönherz Iskolaszövetkezet vezetője, aki diplomáját a Műszaki Egyetemen szerezte, és ma már informatikusnak, mérnöknek tanuló diákok elhelyezkedésében segít. – A piaci kereslet speciálisabbá vált, mint valaha, és nem csupán multinacionális cégek, hanem már a kis- és középvállalatok is megkövetelik a naprakész tudású mobilalkalmazás-fejlesztőket. Saját oktatást szervezünk, ahol ingyenesen képezzük a diákokat, hogy a követelményeknek megfeleljenek.”
A piaci folyamat így végső soron win-win helyzetet teremtett: a diákszövetkezet eleget tud tenni a megkereséseknek, a vállalkozás szert tesz az igényelt munkaerőre, a diák pedig magasabb tudáshoz, és ezzel együtt álláshoz is jut. A 60 elméleti (12 óra alapozás, 28 óra IOS és 20 óra Android) és 160 gyakorlati óra után ugyanis a tanulók cégvezetők, HR és informatikai menedzserek előtt számolnak be tudásukról, majd prezentálják saját mobilalkalmazásukat, amelyet a képzés során fejlesztettek ki.
Debrecen és Miskolc után, a napokban Budapesten is lezárult egy-egy ilyen tanfolyam, ahol 10-10 diák mutathatta meg képességeit. A közeljövőben pedig tovább szervezik ezeket a kurzusokat, amelynek tematikáját folyamatosan igazítják a piaci elvárásokhoz.
Hogy az okostelefonok okozta piaci igény bravúros kielégítése mennyire életképes, igazolja a tény, a képzett diákok a prezentálás után, a helyszínen azonnal munkaadóra leltek.
Kapcsolódó cikkek
- Távirányítóvá teszi a mobilt a UPC új digitális tévés applikációja
- Nem csak a fű zöld a világ legzöldebb stadionjában
- Megérkezett az Xperia Z Ultra, a világ legnagyobb Full HD kijelzős okostelefonja
- Megjelent az Imgur első mobilalkalmazása
- Nem foglalkozunk mobiljaink karbantartásával, ezért lassulnak
- A Vine válasza az Instagram videókra
- Webáruház nyitását tervezi az Yves Rocher
- Huawei Ascend P6: A világ legvékonyabb okostelefonja
- Office Mobile alkalmazás iPhone-ra
- Galaxy S4 zoom – tökéletes fotografikus képességekkel
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.