Aki nem figyel, feleslegesen fizethet
Változik a Google hirdetési rendszere
Az AdWordsben hirdető magyar vállalkozásoknak kevesebb mint egy hetük van arra, hogy felülvizsgálják kampányaik beállításait. Aki nincs résen, pénzt veszíthet, mert a Google által automatikusan végrehajtott alapbeállítások, az úgynevezett „továbbfejlesztett kampányok” mobil site-tal még nem rendelkező vállalkozások számára nem megfelelőek.
A Google egyik célja, hogy elősegítse az okostelefonokon történő hirdetést és megkönnyítse a célzást a különböző internetezésre használt eszközökre. A számos előny mellett azonban van árnyoldala is a frissítésnek. Július 22-e után nem lehet olyan AdWords kampányt indítani, melynek hirdetései nem célozzák a tablet készüléket használó felhasználókat. Az automatikusan frissülő kampányok új alapbeállításai szerint a Google-re van bízva, hogy a mobileszközön megjelenő reklámokért milyen ajánlatkorrekciót állítson be a rendszer. Aki tehát nem ellenőrzi hirdetéseinek alapbeállításait, azzal egyes esetekben előfordulhat, hogy július 22-től automatikusan többet licitál a mobileszközökről jövő kattintásokért, mint amennyit a hagyományos számítógépeken megjelenőkért eddig hajlandó volt fizetni.
A változásokban több tízezer magyar vállalkozás érintett, és a legtöbbjük számára az új alapbeállítások egyáltalán nem biztos, hogy kedvezőek – figyelmeztet a változás kapcsán Fehér Márton, az Online Marketing Akadémia alapító trénere. Sok magyar vállalkozás weboldala ugyanis még egyáltalán nem optimalizált a mobilokon való megjelenésre, ezért hiába történik meg a hirdetésből való átkattintás, az ügyfélszerzés az adott felületen nem megfelelően megjelenő weboldal miatt már el fog maradni. Számukra a marketingszakember azt javasolja, hogy ellenőrizzék weboldalukat mobilkészülékről nézve, és ha a működésben problémát tapasztalnak, akkor lépjenek be az AdWords fiókjukba, és a mobileszközökre adott ajánlatkorrekciójukat vegyék a lehető legalacsonyabbra (–100%-ra), de legjobb, ha mihamarabb mobilon is használható weboldalt készítenek, hogy az onnan érkező vásárlókat is ki tudják szolgálni.
Emellett minden vállalkozásnak át kell gondolnia, hogy milyen hirdetési stratégiát fog követni az új rendszerben, az új alapbeállításokat automatikusan átvevők ugyanis könnyedén találkozhatnak megemelkedett kattintási költségekkel és kevesebb kattintással. Fehér Márton szerint a változás ugyan most pluszmunkát okoz a hirdetőknek, de akár azzal a pozitív hatással is járhat, hogy a magyarországi vállalkozások is jobban odafigyelnek majd weboldalaik mobilra történő optimalizálására és mobileszközökre célzott hirdetéseikre.
A tavalyi évben a magyar vállalatok 35,65 milliárd forintot költöttek digitális reklámra, melyből 35%-ot fordítottak a Google AdWordshöz hasonló PPC hirdetésekre (forrás: IAB Hungary, Adex). Egy, a mostanihoz hasonló változtatás segítségével a Google akár több száz millió forintos összeget tud a mobilhirdetések irányába terelni.
Kapcsolódó cikkek
- A Google és Microsoft sem teljesített túl fényesen a második negyedévben
- Könyvek a Google Play áruházban
- Mostantól bárki kiegészítheti a Google Térképet
- „Tökéletes vagy nekem!” kampányt indít az LG
- Újabb Street View élmény – Harry Potter világa
- A Google Doodle-lel emlékezik a Roswell UFO évfordulóra
- Budapestre érkezett a Dell Solutions Tour 2013
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- Újdonságok a Google tárházában
- Ipsos: Megérik a pénzüket az online kampányok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.