Magyar vállalkozás teszi biztonságossá az online bankolást

SMS helyett elektronikus aláírás védi majd a pénzünket

forrás: Prím Online, 2013. november 28. 08:12

A hazai Microsec Zrt. elsőként fejlesztett ki egy olyan elektronikus aláírás alapú technológiát, amellyel a legmagasabb szinten szavatolható az online bankolás és a pénzügyi tranzakciók biztonsága. Az új fejlesztés meghiúsítja az internetről lopott, illetve csalással megszerzett adatok jogosulatlan felhasználását – hangzott el a cég szerda délelőtti sajtótájékoztatóján. A megoldás idén elnyerte az Informatikai Biztonság Napja (ITBN) Biztonsági Díj – Legjobb magyar innováció 2013. díjat.

Az online pénzügyi tranzakciók biztonságát kizárólag a jogosultságok pontos beazonosításával lehet garantálni. A hazai hitelesítés szolgáltatás és elektronikus aláírás piac meghatározó vállalkozása, a magyar tulajdonú Microsec Zrt., elsőként fejlesztett ki egy elektronikus aláíráson alapuló, kétfaktoros, az online tranzakciók biztonságát valóban szavatoló azonosítási rendszert – jelentette be Vanczák Gergely, a cég projekt igazgatója. A PaySEQR technológia az okostelefonok bevonásával teszi biztonságossá az internetes bankolást és vásárlást.   Eddig, lopott bankkártya adatokkal is lehetett interneten vásárolni, jogosultságot igazolni. A most kifejlesztett megoldás térnyerésével, erre már nem lesz lehetőség – hangoztatta a szakember.

A szakember elmondta, hogy a PaySEQR-ban alkalmazott elektronikus aláírás technológia (Public-key Infrastructure) napjaink legbiztonságosabb megoldása. Megakadályozhatja az ATM jogosulatlan használatát, az internetes vásárlások során gyakori, úgynevezett kártya hiányában elkövetett visszaéléseket (CNP) és az adathalászat, valamint a rosszindulatú szoftverek, például a kémprogramok károkozását. Világszerte elektronikus aláírás technológiával védik az útlevelek adatait is, így az új fejlesztés technikai alapjai már bizonyítottak. Vanczák Gergely szerint a PaySEQR hamarosan leválthatja a jelenlegi védelmi rendszereket, a költséges SMS-üzeneteket és az egyszer használható, jelszó generáló eszközöket.

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Visszatérés az irodába – újabb kihívások a GDPR területén!

Elkezdőik a nyitás a kijárási korlátozásokat követően és ezzel együtt a munkavállalók irodai jelenléte is megnő. – kezdte Sándor Zsolt András a Gill & Murry adatvédelmi szakértője – A legtöbb szervezet valamilyen váltott időszakos irodai jelenlétet vezet be, hogy egyszerre csak a munkavállaló 30%-50%-a tartózkodjon az irodában. Több feladatot is jelent a irodai munkarendbe történő visszatérés. Az időbeosztás nyilvántartása és adminisztrációja, amennyiben eltér a normál ügymenettől érinti a személyes adatkezelést. Felül kell vizsgálni az adatkezelési folyamatot és kapcsolódó tájékoztatást. Amennyiben az adatok nem képzik a bérszámfejtés alapját akkor ezt az adatot csak a szükséges ideig szabad tárolni – jellemzően egy hónapig amíg az adott időszakban ellenőrizhető, hogy ki hány százalékát töltötte home office-ban és hány százalékát az irodában a munkaidejéből.

2020. május 31. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás