CES: Hogyan közvetítene az autóipar újdonságairól a Snapchat?

Horváth László, 2014. január 12. 13:46

Snapchat? Egyre gondolunk? A teenagerek szexcsevegő site-jára? Mi köze ennek a médiához? Vagy pláne az autóipar informatikai újdonságait szemügyre vévő tudósításunkhoz? 

A dolog megértéséhez fussunk végig az internet teremtette kommunikációs csatornák rövid történelmén.  A levelet, amit a posta kézbesített, mintegy húsz éve váltotta fel az e-mail. Amint az AOL bevezette, meghódította a világot, ettől kezdve, a cégek, szervezetek és magánemberek már ezen a csatornán kommunikáltak. Természetesen a média is kihasználta ezt a lehetőséget, hírlevelek közvetítették a híreket. Megjelentek a piócák is, akik millószámra küldenek ki valódinak látszó álüzeneteket, és nyilvánvaló, hogy birtokba vették az eszközt a bűnözők is, akik az új mediát kihasználva csalnak ki pénzeket a jóhiszemű felhasználóktól nigériai stílusban… Már már úgy nézett ki, hogy mindenki ezt az egy csatornát fogja használni, amikor… 
 

Amikor megjelent a social-media, ahol felhígult céges üzeneteket próbáltak meg a PR-osok “cool”-ra hangolni.  És mire megszokná az ember, hogy a cégek milliókat költenek ostobán Facebook “like”-okra, már ott kopogtat  a Twitter is, majd annak a legyerekesített változata, a 3 milliárdos vételi ajánlatot visszautasító Snapchat, amit senki nem vesz komolyan a cégeknél, hisz ezt nyilvánvalóan teenagereknek szánták szexuális üzenetküldésre…  Melyik cég merné ezen a - saját magát letörlő - eszközön terjeszteni üzeneteit?
 

Nos, van ilyen!

 
Amikor a Mashable – úgyis mint a technológiai újdonságok egyik - ha nem a legerősebb – szócsöve kiküldött egy tweetet arról, hogy ők Snapchaten fogják közvetíteni a CES-t, akkor jómagam – meg gondolom mások is – kissé csodálkozva néztünk: hát ez vajon miképp néz majd ki?
 
 

És megszületett a válasz: nagyon jól!

 
 
A CES-hangulat legjobb megjelenítője ily módon a digitális média legújabb szupercsatornája. Már a reptérre érkezéskor megfogja az embert a tömeg, a mega-bazári csillogás, a (20.000!) terméket próbálgató geek ifjak hada, a fény, a zaj… A Snapchatet használó Mashable riporter arra érzett rá nagyon jól, hogy a fontos pillanatokat néhány másodpercre felvillantó képek, a gyors váltások a termékek között valami soha nem látott módon fejezik ki ennek a modern bábeli technológiai kavalkádnak a szellemét, az úgynevezett CES-feelinget!
 
Az alábbiakban néhány olyan pillanatot próbálunk felidézni Snapchat-Mashable tömörséggel, amelyek az autóipar informatikai innovációját mutatják, hiszen ma már az autó is – miképp minden – tulajdonképpen egy számítógép.
 

A korábbi években a CES-en a Lamborghinik, Ferrarik, a kultusz-autónak számító Minik, Fiatocskák, Teslák, Lotusok  képviselték az autóipart, de rajtuk keresztül a hagyományos fogyasztói elektronikát igyekeztek demonstrálni a gyártók, vagyis szerepeltetésük legfőbb célja az volt, hogy minél nagyobb és hangosabb egyedi beszerelésű hangszórók bömbölhessenek bennük, vagy éppen beépítsék a tabaletet és más informatikai eszközöket. De hát tudjuk, hogy maga az autó is fogyasztási cikk, sőt egyre inkább fogyasztói elektronika, így nem csoda, ha az utóbbi időkben az autók a CES egyik főszereplőivé léptek elő. 
 
Mindezt a Ford kezdte tavaly az integrált kommunikációs rendszerrel – s ezzel a nappali szobát vitték be az autó utasterébe az iPad-től a hotspot-ig egy sor kényelmi és kommunikációs szolgáltatást nyújtva. Az idén már ennél jóval előrébb járunk, hisz itt van a Google autó, az első olyan önmagát vezető autó, amelyet több nyugati-parti államban engedélyeztek is már. Azt, hogy az informatika mennyire eluralja az autóipart, talán épp ez mutatja leginkább: nem egy százéves autógyár rukkolt elő az egyik legnagyobb innovációval, hanem egy keresőmotorjával hírnevet szerzett szoftvercég. Az Audi elnöke szerint a 2050-re kiépülő megavárosokban másképp már nem is nagyon lehet majd közlekedni… 
 

No, akkor nézzük az Audit, amely mindig is különleges autónak számított a német márkák között: nem exhibicionista, mint a BMW, nem lustítóan kényelmes nyugdíjasautó, mint a Mercedes, és nem szuparagresszívan extravagáns, mint a Porsche. Azt is mondhatnánk, amit Rupert Stadler, a cég igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozott a show-n, hogy emberi, vagyis attól még, hogy az autó saját magát is el tudja vezetni, a sofőr nélküli autó is az ember használatára lett teremtve. A látványos lézershow és az éjszakában villogó táncosok bemutatója arról a változásról szólt, hogy most már a teljesítmény és a gazdaságos fogyasztás nem egymást kizáró fogalmak, hála a kifinomult elektronikának, a bemutatott - kihívóan vörös - 700 lóerős csoda-Audi képes 90 mérföldet megtenni egy gallon benzinnel… 
 
Az is megtalálja persze a magáét, aki a revolució mellett az evoluciót tartja számon, és arra kíváncsi, hogy mit fejlődött tavaly óta mondjuk a világítás az autókban: nos a szuper Audiban a LED lámpasort immár lézer lámpával egészítették ki, három amerikai futballpályányi utat világítva meg így a vezető számára. És akkor még nem beszéltünk az integrált infotaintment rendszerekről, amelyek mini koncerttermet, internet-kávézót, mozit egyaránt kínálnak, és egyben el is vezetik az utasokat egyik helyről a másikra kényelmesen, stresszmentesen.
 
 
Bár kiemeltük a Google-t, azért lassan a nehézipar is felzárkózik: az elektronikai ipar a Moore törvényének sebességével húz maga után szinte minden gyártót. 
 
 
Aki kivárta a hosszú sort, az például el is vhette egy próbakörre a BMW első teljesen elektromos  autóját. Az irányító rendszer már ebben is közel azonos szinten figyeli a környezetet (radarokkal, videókamerákkal, műholdas vevőkkel), mint az önvezető autók esetében.
 
 
A Chrysler arra  fókuszált, hogy a sofőr minél több mindent tudjon beállítani a Uconnect elnevezésű infotaintment rendszeren úgy, hogy közben ne kelljen elvennie a kezét a kormányról. A Continental hangfelismeréssel, kiemelt displayekkel (head-up displays – HUD) tette biztonságosabbá a vezetést, 360 fokos kamerájuk pedig olyan újdonság, amit még nem láttam másoktól.
 
 
A Toyota nagyon gyorsan köröző háromkerekű városi kisautója egy ürkapszulára emlékeztető mini-járgány koncepció, vizcsepp formájú, gyönyörű műalkotás.
 
 

És ha már elkalandoztunk a műszaki újdonságoktól az esztétikáig, említsük meg az Oklahomából ideszállított 1950-es Studebaker-t is, az arra sétálók mindegyike elámult a gyönyörű darabon: designban és vízióban is összevethető az összes modernnel. Igaz, ne feledjük, a múlt század közepén még az autóipar volt az internet, akkor nem fordulhatott volna elő, hogy mondjuk egy hajógyár csinálja meg az első elektromos autót… 
 
 
 Lásd még: 
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Navigare necesse est, avagy amerikai úticélok 2019-re

A műszaki fejlesztés, az innováció vagy akárcsak a világ előrehaladásával való lépéstartás megköveteli, hogy vigyázó szeműnket immár ne Párizsra, hanem Amerikára vessük, ott legyünk azokon az eseményeken azokban a technológiai központokban, ahol esély nyílik a tanulásra, arra, hogy ellessük mások titkát, és esetleg mi magunk is az élvonalba kerüljünk. Amerikai tudósítónk/szerkesztőnk - Laszlo Horvath - ezúttal egy ilyen 2019-es itinairt ad olvasóink kezébe, hova, merre induljon neki egy - az Újvilágot felfedezni kívánó - műszaki szakember.

2018. november 9. 13:19

A digitalizáció a siker kulcsa

Miközben a netezők többsége a magyarokat elsősorban pesszimistának, passzívnak és halogatónak tartja, 89 százalékuk szerint magyarként is lehet sikeresnek lenni. Ehhez kínál új lehetőséget a digitális világ: a netezők harmada ismer a környezetében olyan valakit, aki digitális eszközök segítségével látványos változást tudott elérni az életében – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” októberi kutatásából.

2018. november 8. 13:50

Akár egy drón is lehetne az ország játéka

1500 négyzetméteren egyszerre több száz érdekes új játékot, távirányítós autókat, drónokat, ötvennél is több társast, mozitermet és légvárat, több ezer LEGO kockát, arcfestést és Kicsomi csillámtetoválást, Kis Gesztenye Klub és Farkasházi Réka és a Tintanyúl koncertet és még számos egyéb izgalmas programot kap, aki elmegy az Ország Játéka 2018 verseny nyító rendezvényére  a Játszónapra október 28-án vasárnap 9-19 óra között a MOMKULT-ba!

2018. október 26. 09:06

125 iskola iratkozott be a Microsoft Innovatív Iskola Program 2018/2019-es évfolyamára

Becsengettek a Microsoft Innovatív Iskola Program 2018/2019-es tanévére. Az október 12-én megtartott évnyitón egyből meg is kezdődött a tanulás: noha a hagyományos szavalás ezúttal elmaradt, a Microsoft Magyarország székházban felsorakozó tanárok és iskolaigazgatók gondolatai enélkül is rímeltek a digitális oktatásra.

2018. október 16. 08:39

Különdíj az EU Fiatal Tudósok Versenyén

Az Európa Unió által évente szervezett, legjelentősebb és legrangosabb tehetség-kutató és -kiválasztó versenyt, a Fiatal Tudósok Versenyét  melyre a világ 38 országából érkeztek fiatalok  az idén szeptember 14. és 19. között Dublinban rendezték meg, ahol az egyik magyar fiatal - Novák Blanka - megkapta a különdíjat.

2018. szeptember 21. 00:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12

Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot

2018. szeptember 21. 14:07

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18
cloudappsportal.com