Vállalati karrier oldalak: nem a tegezésen múlik

forrás: Prím Online, 2014. április 26. 10:21

„Tegezni vagy magázni is lehet az állást keresőket, mindez attól függ, hogy mi illeszkedik jobban a vállalat stratégiájába” - ez az egyik fontos megállapítása annak a felmérésnek, amely során a BrandJob magyarországi vállalati állásportálokat vett górcső alá. A cél annak megállapítása volt, hol tartanak ma Magyarországon a vállalati karrier oldalak, és mindezzel nemzetközi összehasonlításban hogy állnak a cégek.

A JobGroup csoportba tartozó BrandJob a vizsgálat során az 50 legjelentősebb magyarországi munkáltató közül 15-nek az állásoldalát vetette össze. A vizsgálat során két dolgot tekintettek elsődlegesnek: ezek milyen mértékben felelnek meg a karrier oldalakkal szembeni szakmai kritériumoknak, illetve egy lehetséges munkavállaló szemszögéből mindez mennyire tűnnek vonzónak és izgalmasnak. A kiválasztásnál az volt a szempont, hogy a legjobb, legtanulságosabb honlapok kerüljenek összehasonlításra, illetve hogy lehetőség nyíljon iparágon belüli összehasonlításokra is.

A felmérés során a BrandJob 5 szempont mentén vetette össze a vállalati karrieroldalakat:

-    Mennyire világosan derülnek ki az adott cég egyedi megkülönböztető értékjegyei?
-    Vonzó-e az oldal vizualitása?
-    Mennyire áttekinthető a struktúra, könnyű-e a navigáció?
-    Hangvétele mennyire konzekvens?
-    Mennyire informatív az oldal?

„Az általános érvényű szempontok mentén minden cégnek saját magának érdemes kialakítani az egyedi hangot. Szinte egyforma számban találtunk például tegezős és magázós honlapokat. A szintén vizsgált MNB magázós hangvétele önmagában éppen olyan hiteles, mint a UPC tegezése, és a Tesco vagy az ALDI karrieroldalai egyaránt vonzóak, még ha ez előbbi tegezi, az utóbbi pedig magázza is a látogatót. Bár nem lehet mindenki számára érvényes receptet megfogalmazni, azt azért látni érdemes, hogy a világ a tegezés felé halad.“ - mondta Hadi László.

A kiválasztott oldalak mindegyikénél érezni lehetett a tudatos építkezést. Mivel több száz vagy akár több ezer munkavállalót foglalkoztató cégekről van szó, különösen nehéz mindenkihez egyszerre szólni. A felmérés során a legvonzóbbnak azok az oldalak bizonyultak, ahol egy közös, induló oldalra történő érkezést követően minden látogató saját maga választhatta meg, milyen irányba lép tovább. “Egy vonzó induló oldal tudatosítja a vállalati értékeket és ösztönöz a továbbkattintásra. Onnantól pedig a pénztárostól a pénzügyi vezetőig mindenki megtalálja a neki szóló információt.” - mondta Hadi László.

„Önmagában attól nem jó egy karrieroldal, hogy az aktuális álláshirdetések fölött egy boldog ember mosolyog a képen.” - mondta Nagy Dénes, a BrandJob marketingkommunikációs vezetője. „Sablonos képpel és üzenettel nem érünk el hatást. Az állást keresők valós igényére kell választ adni, a látogatónak azt kell éreznie, hogy ez a cég konkrétan neki kínál vonzó lehetőségeket. Márpedig ehhez bátran kell megfogalmazni az üzeneteket.” - mondta Nagy Dénes.

A munkáltatói márka építése kapcsán a cégek kettős szorítással küzdenek. Egyrészt létérdekük, hogy a meghirdetett pozíciók minél gyorsabban betöltésére kerüljenek. Az a vállalat kerül versenytársai elé, amelyik lojális, odaadó, az alkotó munkában részt vevő csapatot tud kiépíteni, ehhez pedig a legjobbakat kell magának megnyernie. A másik oldalról viszont az ehhez szükség munkáltatói márkaépítés nem egyszer szemléleti - és ehhez kapcsolódó - pénzügyi korlátokba ütközik. Nem elég létrehozni egy karrier aloldalt, hanem ki is kell alakítani azt a stratégiát, amivel a legjobbakat akarja megnyerni magának a cég, ez pedig komoly elkötelezettséget igényel a HR-vezető és a cégvezetés részéről is. 

„Két típusú kihívással szembesülünk a piacon” - mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója. “Egyrészt csak lassan terjed az a szemlélet, ahol a cégvezetés a zászlajára tűzné, hogy elkötelezett a munkáltatói márka építése mellett. Márpedig enélkül a HR részleg keretein belül a munkáltatói márkaépítés nemigen kapja meg a szükséges támogatást. Kellő figyelem és anyagi források híján pedig jobbára csak a pillanatnyi helyzetet kezelő, tűzoltás jellegű megoldások születnek.” - mondta Hadi László.

A tapasztalatok szerint a munkáltatói márkaépítés nemcsak az új munkatársak szempontjából vonzó. A vállalati értékek világos megfogalmazása a már ott dolgozók kötődését is segíti, és elősegíti, hogy mindenki egyben a cég külső „nagykövetévé” is váljon.

„A mondanivaló világos megfogalmazása és a karrieroldalak egyszerű használata már csak azárt is fontos, mert ezek az oldalak csak egyik elemét alkotják a lehetséges eszközöknek. A TMP Worldwide révén azt látjuk, hogy a papíralapú, az online és a mobil kommunikáció harmonizációja vezet sikerre. Különösen a nagyobb piacok esetében már a mobilos lokalizáció eszközei terjednek, ahol már nem pusztán a képzettségnek megfelelő munkát kínálnak az állást keresőknek, hanem a technológia révén a lakóhelyhez vagy a tartózkodáshoz legközelebbi álláslehetőségekre hívják fel a figyelmet.” - mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Vodafone továbbra is a legvonzóbb munkahelyek között

Szerethető Munkahely Díjat kapott a Vodafone Magyarország. A Dreamjo.bs álláskereső portál által kiírt verseny célul tűzte ki, hogy a közönség szavazatai alapján megtalálja Magyarország legvonzóbb munkahelyeit, ahová a munkavállalók örömmel járnak dolgozni. 

2018. november 20. 08:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12

Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot

2018. szeptember 21. 14:07

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18
cloudappsportal.com