EU-bíróság: van joghatósága az NMHH-nak a UPC fölött
A magyar Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az Európai Bíróság szerdai ítélete értelmében indíthat felügyeleti eljárást a luxemburgi székhelyű, de Magyarországra is sugárzó UPC ellen a fogyasztóvédelmi szabályok betartatása érdekében.

A UPC Luxemburgból műholdon keresztül sugároz rádió- és tévéműsorokat tartalmazó csomagokat a többi között Magyarországra is. A magyar előfizetők panaszait követően az NMHH egy szerződés dokumentációját akarta elkérni a cégtől, amely viszont luxemburgi székhelyére hivatkozva azt mondta, hogy a magyar hatóságnak nincs joghatósága fölötte, így nem is járhat el vele szemben, és megtagadta az adatszolgáltatást. Válaszul az NMHH megbírságolta a céget, amely megtámadta ezt a döntést a Fővárosi Törvényszéken, ahonnan egészen a luxembourgi uniós bíróságig jutott a per.
"A nemzeti hatóságok megkövetelhetik olyan adatok szolgáltatását a vállalkozásoktól, amelyek szükségesek annak érdekében, hogy ellenőrizhessék a fogyasztóvédelmi szabályok tiszteletben tartását. Ebben az összefüggésben a tagállamok felügyeleti eljárásokat indíthatnak egy másik uniós tagállamban letelepedett elektronikus hírközlési szolgáltató tevékenységével kapcsolatban" - áll a bíróság közleményében.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH hatósági ellenőrzés az UPC szerződésmódosításai miatt
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- A HD-előfizetéseit duplázó UPC újabb tűéles ismeretterjesztő csatornával bővít
- Az MVM NET nyerte az NMHH 450 MHz-es frekvenciapályázatát
- EU-főtanácsnok: eljárhat az NMHH a UPC ellen
- Európai hírközlési szabályozó hatóságok vezetői üléseztek Budapesten
- Már elérhető az Egységes hírközlés-, média- és mozgókép-statisztikai adatbázis
- A UPC-nek be kell fizetnie a 60 millió forintos bírságot
- A UPC álláspontja az NMHH bírságra
- Hatvanmillió forintos bírság a UPC-nek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek
Amíg a nemzetközi kereskedelem 19 százaléka zajlik jelenleg elektronikus csatornákon, addig ez az arány hazánkban csak 10% körül van, így a piaci szereplők számára jelentős potenciál van a fejlődésre. - hangsúlyozta Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország vezérigazgatója a hazai webshopok számára könnyedén elérhető határon túli piacok nyújtotta lehetőségekről tartott nyitó előadásában az idén második alkalommal megrendezésre kerülő Future Trade konferencián.
Négyszer annyian rendelnek házhoz a kedvenceknek
Ha online bevásárlásról van szó, már nemcsak magunkról, hanem a kisállatainkról is minél gyorsabban szeretnénk gondoskodni. Az állateledel-rendelések egyre népszerűbbek a foodpandán: a platformon keresztül egyre több üzleti partnertől lehet rendelni a kedvenceknek, a cég saját élelmiszerüzleteiben, a panda marketekben pedig megnégyszereződött az elmúlt évben az állatoknak vásárlók száma.
Ezentúl a KKV-k is beléphetnek a podcast hirdetési piacra
A DisplayNOW hirdetési webshop egy éve jelent meg a hazai piacon, hogy a KKV-k számára kínáljon hazai hír- és tematikus weboldalakon egyszerűen megvásárolható márkamegjelenést, mely számukra korábban nehezen volt elérhető. A trendekre reagálva a DisplayNOW segítségével a tudatos KKV-k mostantól a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik, könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül.
Év Gyára díjat nyert a Bridgestone Tatabánya
Év Gyára 2021 díjat nyert a Bridgestone Tatabánya a „Legjobb menedzsment folyamatok” kategóriában. A vállalat az elmúlt években számos elismeréssel gazdagodott, például elnyerte az Év beszállítója címet, a Családbarát Munkahely elismerést, Topolcsik Melinda, ügyvezető igazgató pedig a nagyvállalati szektorban harmadik helyezést ért el „Az év cégvezetője” versenyen.