A UPC üdvözli az Európai Bíróság műholdas tévészolgáltatásokra vonatkozó döntését
A UPC DTH (Direct-To-Home) üdvözli az Európai Bíróság műholdas tévészolgáltatásokra vonatkozó szerdai döntését, annak részletes áttanulmányozása után határoz majd az következő lépésekről - közölte a szolgáltató cég.

Szerdán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) üdvözölte az Európai Bíróság döntését, amely szerint indíthat felügyeleti eljárást a luxembourgi székhelyű, de Magyarországra is sugárzó UPC ellen a fogyasztóvédelmi szabályok betartatása érdekében.
Az NMHH szerint a döntés áttörés a hazai fogyasztók érdekeinek védelmére tett hatósági intézkedések sorában. A közleményben azt írták: az ítélet alapot ad arra, hogy a jövőben minden hasonló ügyben jogosult eljárni a magyar hatóság, amint a magyar bíróság is meghozza az uniós ítéletnek megfelelő döntését. Az NMHH ezután tudja lefolytatni a luxembourgi székhelyű műholdas szolgáltatást nyújtó UPC DTH elleni felügyeleti eljárásokat a fogyasztóvédelmi jogszabályok betartatására.
Az NMHH hozzátették: az Európai Unió Bíróságának szerdai döntése alapján a magyar szabályozó hatóság akkor is tehet intézkedéseket és kérhet információkat a fogyasztók védelme érdekében, ha a szolgáltatónak egy másik EU-tagállamban van a székhelye.
Az uniós eljárás a magyar bíróság kérelmére indult, az ügyben a többi között azt a kérdést vetették fel, hogy a magyar hatóságoknak van-e törvényes lehetőségük a UPC szolgáltatásával kapcsolatban fogyasztóvédelmi alapon elvárásokat támasztani.
A magyar kezdeményezésű eljárást lezáró döntés azért is fontos és precedensértékű, mert ez az EU-tagállamok hatóságára is kiterjesztette a jogosultság körét - olvasható az NMHH közleményében.
Az Európai Bíróság szerdai ítélete értelmében az NMHH indíthat felügyeleti eljárást a luxemburgi székhelyű, de Magyarországra is sugárzó UPC ellen a fogyasztóvédelmi szabályok betartatása érdekében. A luxembourgi bírák az ítéletet ismertető közlemény szerint világossá tették, hogy a UPC tevékenysége elektronikus hírközlési szolgáltatásnak minősül, amelyet a tagállamok regisztrációhoz köthetnek, és adatokat is kérhetnek a szolgáltatótól, hogy betartathassák a fogyasztóvédelmi szabályokat, azt viszont nem követelhetik meg, hogy szolgáltató fióktelepet vagy leányvállalatot létesítsen Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH hatósági ellenőrzés az UPC szerződésmódosításai miatt
- EU-bíróság: van joghatósága az NMHH-nak a UPC fölött
- A HD-előfizetéseit duplázó UPC újabb tűéles ismeretterjesztő csatornával bővít
- EU-főtanácsnok: eljárhat az NMHH a UPC ellen
- A UPC-nek be kell fizetnie a 60 millió forintos bírságot
- A UPC álláspontja az NMHH bírságra
- Hatvanmillió forintos bírság a UPC-nek
- NMHH: nem változtak a piaci erőviszonyok
- Nem korlátozhatja kimenő hívásainkat a mobilszolgáltató, ha csak a készülék árával tartozunk
- Ötmilliós bírság a DIGI-nek csatornaeltávolításért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek
Amíg a nemzetközi kereskedelem 19 százaléka zajlik jelenleg elektronikus csatornákon, addig ez az arány hazánkban csak 10% körül van, így a piaci szereplők számára jelentős potenciál van a fejlődésre. - hangsúlyozta Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország vezérigazgatója a hazai webshopok számára könnyedén elérhető határon túli piacok nyújtotta lehetőségekről tartott nyitó előadásában az idén második alkalommal megrendezésre kerülő Future Trade konferencián.
Négyszer annyian rendelnek házhoz a kedvenceknek
Ha online bevásárlásról van szó, már nemcsak magunkról, hanem a kisállatainkról is minél gyorsabban szeretnénk gondoskodni. Az állateledel-rendelések egyre népszerűbbek a foodpandán: a platformon keresztül egyre több üzleti partnertől lehet rendelni a kedvenceknek, a cég saját élelmiszerüzleteiben, a panda marketekben pedig megnégyszereződött az elmúlt évben az állatoknak vásárlók száma.
Ezentúl a KKV-k is beléphetnek a podcast hirdetési piacra
A DisplayNOW hirdetési webshop egy éve jelent meg a hazai piacon, hogy a KKV-k számára kínáljon hazai hír- és tematikus weboldalakon egyszerűen megvásárolható márkamegjelenést, mely számukra korábban nehezen volt elérhető. A trendekre reagálva a DisplayNOW segítségével a tudatos KKV-k mostantól a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik, könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül.
Év Gyára díjat nyert a Bridgestone Tatabánya
Év Gyára 2021 díjat nyert a Bridgestone Tatabánya a „Legjobb menedzsment folyamatok” kategóriában. A vállalat az elmúlt években számos elismeréssel gazdagodott, például elnyerte az Év beszállítója címet, a Családbarát Munkahely elismerést, Topolcsik Melinda, ügyvezető igazgató pedig a nagyvállalati szektorban harmadik helyezést ért el „Az év cégvezetője” versenyen.