Ismét kétszámjegyű növekedés a webes hirdetési piacon

forrás: Prím Online, 2014. augusztus 26. 11:18

Az év első felében több mint 15 százalékkal bővült a hazai webes és mobilhirdetési piac – derült ki az IAB Hungary tagok bevallásaiból. Idén az első és a második negyedévben sorrendben 17,2 és 13,7 százalékkal növekedett az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index.

A hazai online és mobil piaci legnagyobb részét lefedő IAB Hungary tagok bevallásaikat idén kiegészítették a felületeiken elköltött különféle adnetwork, search, és listings hirdetésekkel, így a NORI index még teljesebb képet fest a piac állapotáról. Tekintettel azonban arra, hogy a Google és a Facebook nem vesz részt a negyedéves bevallásban, a NORI nem tartalmazza a Facebook hirdetéseket és a Google hazai árbevételének legnagyobb részét kitevő Google search bevételeket.

 

Noha a várakozásoknak megfelelően a mobil bevételek nagyobb ütemben nőttek, mint a webes hirdetések, idén az is látszik, hogy ismét lendületet vett a webes piac, és még mindig több mint 90 százalékát képviseli az összes költésnek. A maradékon a mobil és e-mail hirdetések osztoznak.

 

A pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektor átlag fölötti ütemben növelte költéseit, a távközlési ágazat ugyanakkor visszafogta hirdetéseit. A szektorok között a legnagyobb három szereplő továbbra is a pénzintézet-biztosító, a kereskedelem és a közlekedési eszközök. Együttesen az összes költés bő egy harmadát képviselik.

 

A médiatulajdonosok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját értékesítés erősítésére, a direkt hirdetések aránya negyedévről negyedévre emelkedik, habár még mindig meghatározó az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések volumene.

 

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,2%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,8%

2012 q4

-0,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

2013 q4

11,7%

2014 q1

17,2%

2014 q2

13,7%

 

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

 

  • Adaptive Media
  • Axel Springer Magyarország
  • CEMP
  • Est Media Group
  • EVO Media
  • Gmedia
  • Grabowski Digital
  • Használtautó
  • Híreső
  • HVG Kiadó
  • HWSW
  • Infinety
  • Inform Media Online
  • Madhouse
  • Magyar Jeti
  • MTM-SBS
  • MTVA Online
  • Net Média
  • NoSalty
  • Optimusz Direkt Marketing
  • Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
  • ReachMedia
  • Ringier Online
  • R-Time
  • Sanoma Budapest
  • Schibsted
  • Thinkdigital

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi konferenciával ünnepli a Puli a Holdra szállás 50. évfordulóját

50 évvel ezelőtt írt történelmet az Apolló 11 legénysége a Holdra szállással. Ma már magáncégek által fejlesztett robotikus leszállóegységek veszik célba égi kísérőnket. A margitszigeti Holdudvarban július 21-n délután megrendezésre kerülő konferencián a megemlékezés és múltidézés mellett a hangsúly az egyre nagyobb teret nyerő holdi robotikus felderítőexpedíciókon lesz. Aktív, a jelent és a jövőt formáló piaci szereplők mutatják be az új technológiai és üzleti elképzeléseket: mi várható a következő néhány évben, és milyen lehetőségekre számíthatunk a következő fél évszázadban a ciszlunáris gazdaságban.

2019. július 16. 18:53

Az OTRS Group biztonsági tippjei az utazás közbeni munkához

Egyre gyakrabban történik meg, hogy az emberek a nyári melegtől menekülve nemcsak az irodában, hanem az erkélyen, az uszodában, üdülőhelyeken, vagy egyéb légkondicionált helyen dolgoznak. Néhányan az egész munkahelyüket egy világ körüli utazássá változtatják. A digitális nomádok becsült száma jelenleg félmillió ember.*

2019. július 16. 17:25

Elkészült a sportot kedvelők új alkalmazása

Érdekelné, hogy hol jógázhat a fővárosban Önhöz közel, akár egy órán belül olyan helyen, ami kutyabarát és ingyenes wifivel is rendelkezik? Mostantól ehhez nem kell órákig a neten keresgélni, mert elkészült, és ingyenesen letölthető a Budapest Sport Alkalmazás, ami különböző szempontok szerinti bontásban szinte az összes fővárosi sportolási lehetőséget, illetve sportprogramot tartalmazza. Ráadásul az applikáción belül a Budapest 2019 Európa Sportfővárosa eseményei külön kiemelést kaptak, így azokról minden felhasználó időben értesülhet, illetve el is mentheti őket a saját naptárába.

2019. július 16. 15:59

Egyre több hirdető csatlakozik az IAB Hungary-hoz

A kiadókat, hirdetőket, technológiai- és kutatócégeket, továbbá egyéb, az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltatókat összefogó IAB Hungary immár több mint 100 taggal büszkélkedhet.

2019. július 16. 14:41

Apple Pay-jel fizethetnek mától a Revolut ügyfelei

A Revolut, a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata, a mai napon elérhetővé teszi az Apple Pay-t a magyarországi felhasználói számára. A Revolut ügyfelei jelenleg 29 országban használhatják boltokban, applikációkban, vagy weboldalakon ezt a gyors és kényelmes fizetési megoldást iPhone, Apple Watch, iPad és Mac eszközökön.

2019. július 16. 12:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A 4iG megvásárolja a T-Systems Magyarországot

2019. július 9. 11:43

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05
online sportfogadás