Ismét kétszámjegyű növekedés a webes hirdetési piacon

forrás: Prím Online, 2014. augusztus 26. 11:18

Az év első felében több mint 15 százalékkal bővült a hazai webes és mobilhirdetési piac – derült ki az IAB Hungary tagok bevallásaiból. Idén az első és a második negyedévben sorrendben 17,2 és 13,7 százalékkal növekedett az online és mobil reklámköltéseket összegző NORI index.

A hazai online és mobil piaci legnagyobb részét lefedő IAB Hungary tagok bevallásaikat idén kiegészítették a felületeiken elköltött különféle adnetwork, search, és listings hirdetésekkel, így a NORI index még teljesebb képet fest a piac állapotáról. Tekintettel azonban arra, hogy a Google és a Facebook nem vesz részt a negyedéves bevallásban, a NORI nem tartalmazza a Facebook hirdetéseket és a Google hazai árbevételének legnagyobb részét kitevő Google search bevételeket.

 

Noha a várakozásoknak megfelelően a mobil bevételek nagyobb ütemben nőttek, mint a webes hirdetések, idén az is látszik, hogy ismét lendületet vett a webes piac, és még mindig több mint 90 százalékát képviseli az összes költésnek. A maradékon a mobil és e-mail hirdetések osztoznak.

 

A pénzintézeti-biztosító, kiskereskedelmi és szolgáltatási szektor átlag fölötti ütemben növelte költéseit, a távközlési ágazat ugyanakkor visszafogta hirdetéseit. A szektorok között a legnagyobb három szereplő továbbra is a pénzintézet-biztosító, a kereskedelem és a közlekedési eszközök. Együttesen az összes költés bő egy harmadát képviselik.

 

A médiatulajdonosok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját értékesítés erősítésére, a direkt hirdetések aránya negyedévről negyedévre emelkedik, habár még mindig meghatározó az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések volumene.

 

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,2%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,8%

2012 q4

-0,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

2013 q4

11,7%

2014 q1

17,2%

2014 q2

13,7%

 

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

 

  • Adaptive Media
  • Axel Springer Magyarország
  • CEMP
  • Est Media Group
  • EVO Media
  • Gmedia
  • Grabowski Digital
  • Használtautó
  • Híreső
  • HVG Kiadó
  • HWSW
  • Infinety
  • Inform Media Online
  • Madhouse
  • Magyar Jeti
  • MTM-SBS
  • MTVA Online
  • Net Média
  • NoSalty
  • Optimusz Direkt Marketing
  • Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
  • ReachMedia
  • Ringier Online
  • R-Time
  • Sanoma Budapest
  • Schibsted
  • Thinkdigital

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció kezében a zöldebb jövő

Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23%-a jut el a szelektív gyűjtőkbe, míg néhány európai országban ez az adat már 80%. Immár harmadik alkalommal indít kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ, „ZöldenJobb.mp4” elnevezéssel, ahol horror, tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat szeretné ösztönözni a 13-19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre és felhívja figyelmüket az újrahasznosítás fontosságára. A nyertest pedig az egész ország megismerheti, hiszen a győztes kisfilmet több TV csatorna is sugározza majd a következő évben. 

2019. október 14. 12:37

Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját

Az ABB Kft. immáron az ötödik egymást követő évben hirdeti meg műszaki egyetemi és főiskolai női hallgatók számára az „ABB mentorprogram női hallgatóknak” elnevezésű programját. A projekt során a vállalat öt végzős hallgatót választ ki pályázat útján az energetika és automatizálás területéről. A pályázatra 2019. október 1. és november 11. között lehet jelentkezni. 

2019. október 14. 11:20

Zöld forradalom a Schneider Electric épületeiben

Idén októbertől a Schneider Electric 13 épülete már karbonsemlegesen működik, a társaság ezzel is hangsúlyozza elköteleződését a globális klíma-célkitűzések mellett. A cég 2018-ban 130 ezer tonnával csökkentette CO2-kibocsátását. 

2019. október 14. 10:09

A kvantumfölény IT biztonsági és GDPR kockázatai

Az összeesküvés elméletek rajongói már biztosra veszik, hogy a ma használt technológiát a kvantumszámítógépekkel már vissza tudják fejteni, ha nekünk „pór” népnek már elkotyogták, hogy a Google és az NSA 3,5 perc alatt oldott meg egy feladatot kvantumszámítógéppel amire a mai szuperszámítógépeknek még 10 000 évre lenne szükségük.

2019. október 14. 09:04

Új nyomtatási lehetőségeket kínál a Xerox

A speciális nyomtatási megoldások a digitális szegmens leggyorsabban növekvő ágazata, a Xerox éppen ezért fejlesztette ki az Adaptive CMYK Plus technológiát, amely az új Xerox PrimeLink C9065 / C9070 színes nyomtatóhoz és a Xerox Color C60 / C70 nyomtatókhoz készült.

2019. október 13. 13:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás