A tavalyi utolsó negyedévben a mobilhirdetések húzták a digitális piacot

forrás: Prím Online, 2015. február 4. 14:57

A tavalyi utolsó negyedévben az évkorábbi negyedéveinél ugyan alacsonyabb ütemben, de még így is bőven a GDP növekedési ütemét meghaladóan, 7,5 százalékkal bővült a magyar digitális hirdetési piac a felmérésben résztvevők körében – tette közzé az IAB Hungary a Pwc Magyarország Kft. közreműködésével, az IAB Médiaszekció tagjaitól származó önbevallások alapján.

Az év utolsó három hónapjában 7,5 százalékkal haladta meg  az online hirdetési index (NORI) az egy évvel korábbit. A digitális hirdetési piac bővülésében most is a mobilhirdetési bevételek növekedése játszotta a legnagyobb szerepet. A webes piac a NORI üteme alatt, a mobil lényegesen nagyobb ütemben növekedett, az emailes piac ugyanakkor csökkent.

 

Az indexben a legnagyobb súlyú pénzintézeti, biztosítási és a távközlési hirdetések a NORI fölötti ütemben bővültek, alulteljesítő volt a kereskedelem és a szolgáltatás.

 

A hirdetési formák között csökkent az egyébként domináns webes display és növekedett a mobil display, szöveges és videó hirdetések aránya.
 

 

A hirdetési csatornák között folytatódott a direkt hirdetések arányának növekedése az ügynökségi hirdetésekkel szemben.

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar digitális reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a hazai online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,2%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,8%

2012 q4

-0,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

2013 q4

11,7%

2014 q1

17,2%

2014 q2

13,7%

2014 q3

12,3%

2014 q4

7,5%

 

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

 

  • Adaptive Media
  • CEMPSH
  • Centrál Médiacsoport
  • Est Media Group
  • EVO Media
  • Gmedia
  • Grabowski Digital
  • Használtautó
  • Híreső
  • HVG Kiadó
  • HWSW
  • Infinety
  • Madhouse
  • Magyar Jeti
  • Mediaworks Hungary
  • MTM-SBS
  • MTVA Online
  • Net Média
  • NoSalty
  • Optimusz Direkt Marketing
  • Origo Media Group
  • ReachMedia
  • Ringier Axel Springer Magyarország
  • Russmedia
  • R-Time
  • Schibsted
  • Thinkdigital

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Különleges repülőgép szállt fel München mellett

2019. november 19-én a világon először repült valós környezetben úgynevezett aeroelasztikusan szabott szárnyakkal rendelkező repülőgép, melyben a szénszálas kompozit széliránya változik a szárny mentén. 

2019. november 21. 18:57

Szárnyal az ipari aukciók világa

Egyre több nagyvállalat dönt úgy, hogy feleslegessé váló ipari eszközeit online aukción értékesíti. A piac legnagyobb hazai szereplője, az Intergavel Kft. idén már 173 internetes árverést szervezett meg, ugyanannyit, mint működésük első tíz évében összesen. Ez pedig nemcsak a berendezésekre licitáló vevőknek jó hír, hanem az újrahasznosítás elvét tekintve a környezetnek is. A cég ügyvezetője az autóipar átalakulásától várja a következő nagy felpezsdülést.

2019. november 21. 17:20

Nőket hív programozni nyitási ösztöndíjával a Wild Code School

A nemzetközi programozó iskola budapesti startolásának alkalmából öt női jelentkezőnek térítésmentes képzést kínál januárban induló webfejlesztő kurzusára. Az iskola nemzetközi szinten több, mint 200,000 eurót szán női ösztöndíjak biztosítására. A kezdeményezés hazai partnerei a SHE.HU női magazin és az Egyenlítő Alapítvány, célja pedig, hogy több nőt vonzanak a jellemzően férfiak dominálta iparágba. 

2019. november 21. 15:53

November 28-tól a magyarországi IKEA áruházakban is elérhetőek lesznek a SYMFONISK hangszórók

Az IKEA és a Sonos közös fejlesztése, a SYMFONISK sorozat Wi-Fi hangszóróval ellátott termékei november 28-tól elérhetőek lesznek a magyar piacon is. Az új SYMFONISK hangszórókat ingyenes Spotify fiókkal is lehet használni. Az IKEA ezzel a termékével újabb lépést tesz az okos és digitális otthonok megteremtése felé.

2019. november 21. 14:26

ZENworks 2020: a sebezhetetlen

Elérhetővé vált a ZENworks 2020 csomag, amellyel a vállalatok hatékonyan felügyelhetik és átfogóan védhetik az infrastruktúrában használt eszközöket. A megújult komponensek segítségével az informatikai szakemberek minden eddiginél egyszerűbben gondoskodhatnak az eszközök felügyeletéről, védelméről és titkosításáról, valamint a konfigurációk és a hibajavítások kezeléséről. A megoldások több olyan új funkciót is tartalmaznak, amelyeket az ügyfelek javasoltak, illetve szavaztak meg az erre a célra létrehozott felületen keresztül.

2019. november 21. 12:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26
online sportfogadás