Tisztességtelen, megtévesztő hirdetések megjelentetésével vádolják a Google-t
Egy fogyasztóvédelmi csoport panaszt tett a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnál (Federal Trade Comission) azzal vádolva a Google-t, hogy nem különíti el a reklámokat az eredeti tartalomtól a YouTube Kids alkalmazásánál.
A YouTube Kids alkalmazással kapcsolatban érte vád a Google-t, mely szerint a keresőóriás több szabályt is megszegett, köztük a kereskedelmi és egyéb tartalmak keveredésére vonatkozó törvényt.
Az egyik szabály például kimondja, hogy ha bizonyos személyek valamilyen terméket bemutatnak, tilos nyilvánosságra hozniuk bármi olyan információt a gyártóval kapcsolatban, ami befolyásolhatja a jelentőségét vagy hitelességét a bemutatónak. Az alkalmazásban szereplő unboxing videók sértik ezt a szabályt. A legnépszerűbbek a játékok, ruhák és frissen vásárolt elektronikai eszközök kibontásáról szóló videók, az elmúlt évben 20 millióan kerestek rájuk.
A YouTube Kid legtöbb ilyen jellegű videója felhasználók által készítettnek tűnik. Néhány azonban valójában kapcsolatban áll a gyártóval. A Disney tulajdonban lévő Maker Studio például öt népszerű YouTube csatornával kötött megállapodást – köztük a DisneyCarToys, HobbyKidsTV, TheEngineeringFamily, ToysReviewToys, és AllToyCollector csatornákkal. A YouTube Kids alkalmazáson keresztül mind az öt csatorna elérhető…
Jeff Chester, a Digitális Demokrácia Központ igazgatója, a panasz egyik aláírója nyilatkozata szerint, azt követelik, hogy a Google minden unboxing videót távolítson el az alkalmazásból, mert azok nagy része rejtett reklám.
A másik probléma, hogy a YouTube Kids alkalmazás nem tartja be az öt másodperces szünetet a reklámok és az egyéb tartalom sugárzása között.
Ezenkívül, bár a Google az alkalmazás irányelvei között szerepel az élelmiszerekkel és innivalókkal kapcsolatos reklámok tiltása, a You Tube Kids-en fut egy McDonald’s által létrehozott csatorna, mely bemutatja a gyorséttermekben kapható ételek eredetét.
A gyerekek még nem veszik észre, hogy az egész csatorna gyakorlatilag reklám – ezt használják ki a szponzorált adók. Jóllehet, az öt perces klip tartalmazza a feliratot, hogy a McDonald’s által támogatott promóciós filmről van szó, ez is a megtévesztő marketing része, mely ezúttal nem a gyerekeknek, hanem a szülőknek szól.
A Digitális Demokrácia Központ vezetője szerint ez a beadvány az első lövés a digitális kor gyermekeiért vívott küzdelemben.
A YouTube bejelentette, hogy a YouTube Kids alkalmazás fejlesztésekor konzultáltak több, a gyermekek jogaival foglalkozó érdekvédelmi csoporttal is. De mindig nyitottak a visszajelzésekre, melyek segítségével jobbá tehetik az alkalmazást.
Forrás: TheVerge.com
Kapcsolódó cikkek
- Az utolsó vacsora az okoseszközök világában [Videó]
- 2014-ben felére csökkent az Androidra letöltött kártevő programok száma
- Továbbra sem nyereséges a YouTube
- Elstartolt a gyerekbarát YouTube az USA-ban
- Február 23-án érkezik a YouTube gyerekbarát változata
- Katy Perry a YouTube 2014-es sztárja
- Gyerekbarát verziót kapnak a legnépszerűbb Google termékek
- Dübörög a Ki Mit Tube virtuális színpada
- Készül a gyerekbarát YouTube?
- Előadókat keres a YouTube tehetségkutató versenye
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.