Nőknek népszerűsítik az informatikusszakmát
Lányok az informatikában címmel egész napos konferenciát és interaktív műhelybeszélgetést rendeznek pénteken Salgótarjánban; közéleti személyek, tanárok, vezető magyarországi cégek sikeres női és férfi felső vezetői arról értekeznek, miként tudják népszerűsíteni az informatikusszakmát, különösen a lányok körében.
Pölöskei Gáborné, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) a köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára üdvözölte a kezdeményezést különös tekintettel arra, hogy a 2014-es statisztikák szerint ugyancsak kevés, 2385 diák végzett informatikai képzési területen, és köz7ülük csupán 316 tanuló nő.
Hozzátette: a kormány megteremtette azt a lehetőséget, hogy az informatika mint kulcskompetencia már a hatodik évfolyamosoknál - szabad idő terhére a negyedik évfolyamon is - megjelenjen az alaptantervben, miközben mindenképpen szükséges a módszertani szemléletváltás és a tanári továbbképzési csomag fejlesztése.
A helyettes államtitkár úgy vélekedett, a gazdasági fejlődéshez elengedhetetlen a digitális kompetencia növelése, ehhez pedig a gyerekek infokommunikáció (ikt) iránti érdeklődésének felkeltése, amely a modern technológiával könnyebben elérhető.
Bódi Gábor, a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács (NHIT) elnöke egy 2013 végén készült uniós felmérést ismertetett, amely szerint az Európai Unióban a nők alig 0,4 százaléka dolgozik az infokommunikációs szektorban. A tanulmány szerint ennek oka főként a kialakult női sztereotípiák, mint például az önbizalomhiány vagy a tárgyalóképesség hiánya.
Az elnök úgy véli, hogy az adatok azért is meghökkentőek, mert a jelentés rámutatott, hogy azon szervezetek esetében, amelyek több női vezetővel rendelkeznek, a tőkearányos jövedelmezőség 35 százalékkal, a részvényhozam pedig 34 százalékkal magasabb, mint más hasonló szervezeteknél.
Az eseményen Bánhegyi Zsófia, a T-Systems Magyarország marketing- és kommunikációs igazgatója és Horváth Krisztina, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója a többi között olyan eszközöket mutattak be, amelyek a lányokat arra ösztönzik, hogy jobban érdeklődjenek az ikt-szektor iránt. Így például gyakorlati és tájékoztató programokat.
A felső vezetők szerint a nőket motiválhatja például az atipikus foglalkoztatási forma népszerűsítése és a bababarát irodák kialakítása is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar győztes a Közép-Európai Női Startup Versenyen
- Magyar győztes a Közép-Európai Női Startup Versenyen
- Kibővített anyasági csomagot vezetett be a Vodafone
- Kibővített anyasági csomagot vezetett be a Vodafone
- A nők kevésbé elővigyázatosak a kiberfenyegetésekkel szemben
- A nők kevésbé elővigyázatosak a kiberfenyegetésekkel szemben
- Magyarországon is indul a Kódolás Órája
- Magyarországon is indul a Kódolás Órája
- Egy év alatt egymillió informatikust képezne ki Tajvan
- Egy év alatt egymillió informatikust képezne ki Tajvan
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.