Így instázunk mi
Az első Magyar Instagram Körkép eredményei
Miközben a szelfi az egyik legidegesítőbb fotótéma, a többség mégis szívesen készít önarcképet, bárki számára elérhetővé tesszük az Instagram-profilunkat, és inkább nézegetünk, mintsem tartalmat töltünk fel – derült ki a Crane közösségi megkérdezéséből, amely hazánkban elsőként mérte fel a magyarok Instagram-használati szokásait. A népszerű fotómegosztó alkalmazás hazai celebtrónjáért túlnyomó részt hölgyek versengenek, míg a márkáknál a divaté a főszerep.
Eltérő generációs ízlések
A felhasználók által készített népszerű tartalmak között korosztályos eltérések figyelhetők meg: míg a tinédzserek leggyakrabban szelfiket és a barátaikkal közös képeket töltenek fel, addig a 20 évesnél idősebbeket a város- és természetfotózás köti le, a 36 éven felülieket pedig a videós tartalmak foglalkoztatják. A legkevésbé izgalmas témák körébe került a legfiatalabbak esetében az – egyébként jellemzően kedvelt – ételfotózás, míg a nőknél a mémek és vicces képek, a férfiaknál a divattal kapcsolatos képek fulladnak érdektelenségbe. Ennél is bosszantóbbak a 26-35 évesek számára a gyermekfotók, a férfiaknál a reklámok, a nőknél pedig a szelfik – persze csak a másokéi, miután a válaszadók közel 70 százaléka szokott legalább alkalmanként önarcképet készíteni. „A szelfi mára külön műfajjá nőtte ki magát, így hashtag formájában már alig találkozunk vele. Ezekhez a képekhez inkább olyan hangulatfestő szavakat társítunk, mint a #love, #friend, #happy” – tette hozzá Boroznaki Gergő.
Nem rejtegetjük mindennapjainkat
A közösségi oldalakhoz hasonlóan az Instagramon is beállíthatják a felhasználók, hogy profiljuk nyilvános vagy privát legyen. „A válaszadóink háromnegyedének fotóit bárki megnézheti, csak egyötödük válogatja meg, kiket enged szűkebb követői körébe. Ugyanennyien vannak, akik soha nem használnak hashtageket, pedig azokkal a többség éppen azt kívánja elérni, hogy minél több követője legyen, akár a világ minden tájáról” – árnyalja a képet Boroznaki Gergő. A nemzetköziséget jól mutatja, hogy a leggyakrabban használt hashtagek közül csupán minden tizedik magyar nyelvű – a legnépszerűbb ezek közül a Magyar Instagram Közösség hashtagjei, a #mik és az #ikozosseg, illetve a #budapest.
Kapcsolódó cikkek
- Kimaradások voltak az Instagram szolgáltatásában
- A közösségi média hálójában
- Több mint nyolcezer fotó érkezett az LG Instagram pályázatára
- A Google megvette az Odysee alkalmazást
- Leállt a Facebook és az Instagram
- A kitartásról üzent Instagram oldalán a brit graffitiművész a francia támadás után
- 35-ször értékesebb az Instagram, mint amennyit a Facebook fizetett érte
- Új képszűrőkkel frissült az Instagram
- A tíz legnépszerűbb hely az Instagramon
- Megelőzte az Instagram a Twittert
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét
A Creo örömmel jelenti be a Sony Future Filmmaker Awards 2024 shortlisteseit. A hat kategóriában 30 filmkészítőből álló shortlisten szereplő alkotók egyedülálló élményben részesülnek, és egy héten át különleges eseményeken vehetnek részt a Sony Pictures Studios Los Angeles-i telephelyén, beleértve egy workshopot, amely páratlan hozzáférést biztosít az iparág kulisszái mögé. A 2024. május 30-i díjátadó ünnepségen pedig kihirdetik a hat kategória győztesét, akiket szakértő zsűritagok választanak ki.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.