Facebook azonosítókat tulajdonítottak el androidos játékok

forrás: Prím Online, 2015. július 14. 18:02

Az ESET legújabb elemzésében a Google Playen található két játékot vizsgálta, amelyekbe adathalász funkciót programoztak. A Cowboy Adventure  és Jump Chess nevű játékok olyan trójai programot tartalmaztak, amelyek lehetővé tették a játékosok Facebook adataink eltulajdonítását. A Google azóta törölte az alkalmazásokat és telepítés előtt figyelmezteti a felhasználókat. 

Néhány hónappal ezelőtt a Google szigorúbb biztonsági előírásokat jelentett be a piacterére kerülő alkalmazásokkal kapcsolatban, hogy tovább csökkentse a felhasználókra leselkedő kockázatokat. A vállalat legújabb biztonsági jelentése szerint a tavalyi év során a vizsgált androidos eszközök kevesebb mint egy százalékára került potenciálisan ártalmas alkalmazás, azoknál pedig akik a szoftverek telepítéséhez kizárólag a Play Store-t használták, ez az érték még alacsonyabb mindössze 0,15 százalék volt. Számszerűleg ez még így is körülbelül másfél millió fertőzött eszközt jelent.

 

Az ESET által szintén elemzett hamis Minecraft alkalmazással ellentétben, a mostani Cowboy Adventure és Jump Chess alkalmazások a teljes értékű játék funkcionalitásuk mellett tartalmazták a rosszindulatú kódokat. Az alkalmazások indítása után így a képernyőn megjelenő hamis Facebook bejelentkezési ablak kitöltése után közvetlen a támadók szerverére juttatta el a belépési adatainkat. Összességében egy trükkös adathalász kísérlettel próbálkoztak a támadók, sok esetben sikerrel.

 

„Annak ellenére, hogy potenciálisan áldozatok száma megközelíthette az egymillió felhasználót szerencsére az alkalmazáshoz írt negatív kommentek és figyelmeztetések sok felhasználót védtek meg. A tudatosabb felhasználók így nem estek a csalók csapdájába és megóvták a közösségi oldalon használt adataik illetéktelen kézbe kerülését.” – mondta a vizsgálat kapcsán Béres Péter, a Sicontact Kft., az ESET magyarországi disztribútorának vezető IT tanácsadója. „Természetesen emellett érdemes Androidon olyan védelmi programot használni, mint például az ESET Mobile Security, hiszen az antivírusok reakcióideje szerencsére rendkívül gyorsnak mondható, órák alatt is képesek reagálni. Az eset másik nagy tanulsága, hogy a felhasználóknak is biztonságtudatosabbá kell válniuk, hiszen ha egy játék elindítása után azonnal egy másik szolgáltatásba kívánna bejelentkezni vagy indokolatlanul sok engedély igényel a működéséhez, annak már eleve gyanúsnak kell lenni."

 

Az androidos védelem 3 aranyszabálya:

 

-  Lehetőleg csak a hivatalos Google Play áruházból töltsünk le alkalmazást. Fertőzött alkalmazások itt is előfordulhatnak, de a számuk jóval kisebb, mint a nem hivatalos piactereken letöltött appok között.

-  Mindig nézzünk utána a szoftver fejlesztőinek és figyeljünk a felhasználók értékeléseire. Jelen esetben is hamar jelezték a rosszindulatú programot, így sokan elkerülték a támadást.

-  Használjunk biztonsági szoftvert a mobileszközeinken is. Az ESET Mobile Security programja ezt a trójait is észlelte: http://virusradar.com/en/Android_Spy.Feabme.A/description

 

A teljes elemzés a WeLiveSecurity blogbejegyzésében található.

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Világdöntőben az ELTE programozói

A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.

2024. április 19. 09:44

Magyar cégek férhetnek hozzá Európa legnagyobb innovációs hálózatához

A magyar innovációs ökoszisztéma megerősítését zászlójára tűző Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) partnerséget kötött az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) Health hálózattal, amelynek célja az európai polgárok egészségesebb jövőjének előmozdítása az egészségügyi innováció támogatásán keresztül. Az együttműködés fontos mérföldkövet jelent az egészségügyi innovációval foglalkozó magyar vállalkozások számára, hiszen az EIT Health InnoStars kiterjedt hálózatához való hozzáférés kaput nyit számukra az európai partnerekhez és rajtuk keresztül az európai és nemzetközi piacokhoz.

2024. április 9. 13:20

Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n

Nagysikerű rendezvénynek, a PlayIT-nak adott otthont a Széchenyi István Egyetem: az országos gamerexpóra közel háromezren látogattak ki. Az esemény minden korosztályt megmozgatott és az egész család számára szórakozást kínált, a campus több helyszínén várták a gaming és az e-sport iránt érdeklődőket.

2024. március 31. 14:29

Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.

2024. március 20. 16:03

MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán

Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.

2024. március 12. 19:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09