A Facebookon jeleskedő magyar politikusok a Twitteren sereghajtók
A Facebookon jeleskedő magyar politikusok a Twitteren sereghajtók – állapítja meg a Szegedi Tudományegyetem Politológiai Tanszék kutatócsoportjának tanulmánya. A vizsgált magyar képviselők kétharmada ír rendszeresen hozzászólásokat a Facebookon, a női politikusok gyakrabban, mint férfi kollégáik. A kutatómunkába bevont szegedi egyetemisták megállapították: a magyar képviselők közösségi média-használata ambivalens.
A kutatásban 10 ország parlamenti képviselőinek kommentelési szokásait vizsgálták – 10 százalékukat követték nyomon. Ebben a tíz százalékban a magyar politikusoknak egyébként a 100 százaléka benne van – ugyanis közülük csak nagyon kevesen használják ezt a közösségi médiumot. A tömör üzenetek közzétételére alkalmas Twitter-aktivitás 66 százalék feletti az angolszász országokban. A twitterezők fő jellemzője a pozitív tartalmú hozzászólás. A negatív, vitát gerjesztő kommenteket hanyagolják.
– Tartani a kapcsolatot a választókkal! Ez a politikusi szándék érvényesül, ám nem interaktív a kapcsolat, hanem egyirányú. Közli a képviselő, hogy hol járt, kivel találkozott, mikor adott interjút – állapította meg Merkovity Norbert. – Ez átláthatóságot ad, de nem valós, vagyis nem kétirányú a kommunikáció. Még a Facebookot sem használják arra, amire való. Ugyanakkor így megkerülhetik a hagyományos médiát. A politikusok önmaguk mediatizálását hajtják végre úgy, hogy maguk választják meg azt a témát, amiről a követőikkel „beszélgetnek”.
A Facebookon profillal rendelkező és a vizsgálatba bevont magyar politikusok kétharmada használja a „csevejt”, vagyis beszélget követőivel. E kategóriában a 10 vizsgált ország közül a legjobbak a magyarok. A magyar mintában szereplő politikusok írták a legtöbb hozzászólást Facebookon, ugyanakkor Twitteren egy darabot sem. A követőire reagáló politikusi csoportban a harmadik helyezett a hazai gárda. Aktivitás alapján az ellenzékiek viszik a pálmát, a kormánypárti honatyák visszafogottabbak – az SZTE ÁJTK fiatal kutatóinak tanulmánya szerint.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- A Wild Neutron kiberkém csoport újra visszatért
- Új algoritmussal újít a Facebook
- Tim Cook is csatlakozott a Weibo közösséghez
- Instant Article – azonnali hírek a Facebookon
- A pénznél is többet érnek adataink a Facebooknak
- Törli a Facebook az inaktív rajongókat
- Kínai piacra kacsint a Facebook és a Twitter
- Az állásunkba kerülhet a közösségi locsogás
- Örökölhetők lesznek a Facebook-profilok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Igyunk több vizet
Drink more water – ez a Microdrinkeket gyártó Waterdrop szlogenje, amely most megérkezett Magyarországra is. A vízben oldódó waterdrop kockák speciális eljárással gyengéden kiszárított, majd formába tömörített gyümölcsökből és gyógynövényekből állnak, így természetes tápanyagokban és vitaminokban gazdagok.
A HONOR Magic4 Pro elnyerte a DxOMark Gold Camera minősítését
A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.
Mindent kézben tartunk
A tesztcsövet a centrifugába kell helyezni, a komponenst a korrekciós pozícióba, a csomagot a szállítószalagra: a legtöbb munkafolyamatban szükség van rá, hogy megfogjuk, majd valahová áthelyezzük a tárgyakat. A modern rendszerekben ezeket a pick-and-place műveleteket automatizált megfogók végzik. Ezeknek több millió egymást követő mozdulat során ugyanolyan erőteljesen és finoman, precízen és megbízhatóan kell működniük. Az ehhez szükséges erőt egyre inkább villanymotorok biztosítják: amilyen például a FAULHABER BX4 egysége. A Zimmer Group többek között a laboratóriumi folyamatok automatizálására is gyakran használt új GEP2000 sorozatú megfogóinál is ezt a megoldást választotta.
A hazai kreatív ipari startupok számára hirdet versenyt a Tech In The City
A hazai kreatív ipari startupok számára hirdet versenyt a Tech In The City, a hazai forduló győztese pedig továbbjut a Creative Business Cup június végi nemzetközi döntőjébe.
A Sony bemutatja a LinkBuds-sorozat legújabb tagját, a LinkBuds S-t
A Sony bejelentette a LinkBuds-sorozat legújabb tagját: a LinkBuds S vadonatúj hangzásélményt biztosít a Sony érzékelő technológiáinak és partneri együttműködésének köszönhetően, mindezt úgy, hogy a felhasználók megtapaszthatják a “NEVER OFF” élményt.