A Kaspersky szerint a DDoS támadások 26 százaléka vezet adatvesztéshez

forrás: Prím Online, 2015. szeptember 26. 09:08

A Kapersky Lab kutatása szerint az 50 vagy annál több embert foglalkoztató vállalkozások 20%-a szenvedett el legalább egy DDoS támadást, és a nagyvállalatok a leginkább érintettek (24%). A támadások 26%-a vezetett már adatvesztéshez.

Egy az öthöz az esély a találatra. Több órás üzemszünet. Akár 417,000 dollárba is kerülhet a felépülés. Ez egy tipikus DDoS támadás portréja, a Kaspersky Lab és a B2B International által készített 2015-ös, vállalati IT biztonsági kockázatok felmérés alapján, amelyet 26 országban végeztek el, többek között Csehországban, Szaúd-Arábiában, Dél-Afrikában, Törökországban, Brazíliában, Mexikóban és Kolumbiában. A felmérés szerint a DDoS támadások 26%-a okozott már adatvesztést.

 

A Kaspersky Lab egyik korábbi jelentése azt mutatja, hogy a DDoS támadások komoly anyagi károkat okozhatnak a kis- és középvállalkozásoknak. A DDoS a negyedik legköltségesebb biztonsági incidens, amely a kis- és középvállalatokat érinti. Átlagosan egy DDoS támadás a kis- és középvállalatoknak több mint 50,000 dolláros helyreállítási számlát jelent, ami lényegesen több mint a más típusú támadásokból való felépülés költsége. A nagyvállalatok rengeteg pénzt költenek olyan helyreállításokra, amelyeket egy harmadik fél hibája vagy kiberkémkedés tett szükségessé, de egy DDoS támadás által okozott tipikus pénzveszteség átlag alatti náluk (417,000 dollár a többi támadás által átlagosan okozott 620,000 dolláros kárhoz képest) A kis cégek esetében a legvalószínűbb az adatvesztés egy DDoS támadást követően: a kis- és középvállalkozások 31%-a jelentett adatvesztést, szemben a nagyvállalatok 22%-ával.

 

Ez azt jelzi, hogy a kis- és középvállalatok korlátozott erőforrásaik miatt nem képesek hatékony intézkedéseket foganatosítani a DDoS támadások elhárítására. A DDoS egy gyűjtőfogalom a különböző támadási technológiákra, amelyeknek az elhárítására szolgáló módszereket nehéz megérteni, és drága megvalósítani. Miközben a vállalkozások DDoS támadásokhoz való viszonyát elemeztük, azt találtuk, hogy nagyjából a vállalkozások fele gondolja úgy, hogy a további beruházás a DDoS támadásokat megelőző technológiákba megéri a befektetést.

 


 

Változatos károk: üzemszünet, elveszett szerződések, adatvesztés

 

A DDoS támadások órákig eltartanak és a rendszer teljes összeomlását okozhatják. Néhány támadás még ennél is ártalmasabb: 9%-uk 2 naptól egy hétig terjedő teljes rendszerleállást okoz, valamint az esetek 7%-ában az ilyen támadások hetekig vagy akár tovább is eltartottak. De a kár nem korlátozódik az üzemszünetre. A válaszadók szerint a komoly DDoS támadások 32%-a együtt járt a hálózatba való behatolással. Bár nehéz visszavezetni két különböző támadást egyetlen forrásra, a felmérés eredményei azt bizonyítják, hogy a DDoS támadások további károkhoz vezethetnek, többek között érzékeny adatok elvesztéséhez vagy ellopásához.

 

Evgeny Vigo, a DDoS Protection részleg vezetője úgy gondolja, a vállalatoknak újra kell értékelniük a DDoS támadásokról alkotott felfogásukat. A jelentésből világosan kiderül, hogy a támadások okozta kár mértéke messze túlmutat a vállalati weboldalak ideiglenes leállásán. A cégek teljes összeomlást jelentettek működésükben, és bizonyos esetekben érzékeny adatok elvesztését. Mégis sok vállalkozás érzi úgy, hogy a megelőzés túl drága és túl bonyolult a kivitelezése. A megoldás erre egyértelmű: a gyártóknak olyan termékeket kell kifejleszteniük, amelyek könnyen üzembe helyezhetők és használhatók az ügyfelek számára. Ez a megközelítés az, amelyet a Kaspersky DDoS Protection megoldásnál alkalmaztak.

 

Kép: masahble.com

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50