64 áldozata van az internetes csalónak
A rendőrség már nyomozott N. Tamás ellen, amikor 2014-ben újabb feljelentés érkezett: egy férfi interneten hirdetett számítógépet vásárolt, elutalta a pénzt, de a gép nem érkezett meg, a hirdető pedig elérhetetlenné vált.
A rendőrök eljutottak N. Tamáshoz, aki egy budapesti barátjának a lakásában bujkált. Kiderült, hogy nem csak számítógépet, hanem telefonokat, játékkonzolokat és laptopokat is hirdetett, úgy hogy ezekkel nem rendelkezett. A férfi hajléktalanok nevére kötött folyószámla-szerződéseket, az ő nevükben kért bankkártyát, és ezekre a számlákra érkezett a rengeteg pénz.
A férfi végül szabadlábon védekezhetett, de tovább folytatta a csalásokat. A rendőrök 2015 telén megint elfogták, ekkorra már 64 embert csapott be. Kiderült, hogy aukciós weboldalakon jó minősítéssel rendelkező eladók e-mail fiókjait is feltörte, összesen 24-szer. Az ő nevükben levelezett, hogy így megbízható partner benyomását keltse - írta a police.hu.
A rendőrség a napokban fejezte be a nyomozást, és átadta az ügyet az ügyészségnek.
Kapcsolódó cikkek
- Internetes sorozatcsalások miatt emelt vádat a ceglédi ügyészség
- Szélhámosok küldenek SMS-t az adóhatóság nevében
- Mobiltelefonos csalássorozatra figyelmeztet a bankszövetség
- A Volkswagen csaló szoftverrel manipulált
- Jelentősen nőtt a netes vásárlásokhoz kapcsolódó csalások száma
- Az online vevők fele nem kapja vissza a pénzét
- Internetes csalással több százezret kerestek
- Óv az okostelefonok kódolásától az FBI
- Törvény bünteti a bosszúvideók terjesztését
- Csaknem kétszáz embert mintegy hatmillió forintottal rövidített meg egy internetes csaló
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
Jogszerűtlenül kivitelezett termékmegjelenítésért bírságolta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az ATV-t a Napló című műsor egyik riportja miatt. A testület ezen kívül egy karcagi és szolnoki helyi rádió műsorainak vizsgálata során hiányosságot tárt fel, ezért bírságot rótt ki a szolgáltatójukra, emellett a szolnoki rádió burkolt reklámot is közzétett.
Top 10 trend 2023-ban a bankszektorban
A már jól ismert folyamatok és a legújabb innovációk együttesen alakítják át a bankok működését. Az elmúlt 17 év alacsony kamatlábai megdöntötték az iparág alapvető egyenletét – miszerint a betétek mozgatják a hitelezést. Ebben az időszakban a pénz nagyon keveset ért a bankok számára – gyakorlatilag ingyen volt –, így elsősorban olyan termékekre fókuszáltak, amelyek továbbra is díjbevételt termeltek. Ezzel egyidejűleg megjelentek a fintech innovátorok is, akik a pénzügyi megtérülés helyett a volumenre koncentráltak.
Tíz hónap alatt egymillió forintot kapnak a gólya ösztöndíjasok a Széchenyi István Egyetemen
Egyszeri százezerről havi százezer forintra nő a Gólya ösztöndíj összege a győri Széchenyi István Egyetemen a következő tanévben. A jelentős támogatást tíz hónapra nyerhetik el azok a tehetséges elsőéves hallgatók, akik hazánk 109 kedvezményezettnek minősülő járásának valamelyikéből érkeznek az intézménybe tanulni.
Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét
A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény szerint 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátást. Ennek megfelelően a vállalatok mind gyakrabban kommunikálnak a szénsemlegesség eléréséhez kapcsolódó terveikről, vállalásaikat viszont gyakran kevés releváns adat birtokában teszik. A zéró kibocsátással kapcsolatos költéseik mértékét nehezen látják át, a cél eléréséhez szükséges beruházásokra pedig a legtöbb cégnek közel sincs elegendő erőforrása. A bizonytalan gazdasági környezet és az emiatt gyakoribbá váló rövid távú döntések pedig további akadályokat jelentenek a vállalatoknak a hosszú távú eredmény elérésében – derül ki a Baker McKenzie friss, 1000 vezető bevonásával készült nemzetközi felméréséből.
Megérkezett az első Apple Premium Partner üzlet Magyarországra
Az iSTYLE első Apple Premium Partner üzlete várja vásárlóit a budapesti Árkád bevásárlóközpontban. A közép-kelet-európai régió második Apple Premium Partner márkaboltja az ikonikus Apple Store vásárlási élményét hozza el, és az ügyfélkiszolgálás teljesen új szintjét képviseli. Az új koncepció alapján megújult üzlet a korábbinál nagyobb területen és számos újdonsággal várja az Apple rajongókat.