Több tízezer okostelefont veszítenek el az év végi partikon
Becslések szerint a magyarok több tízezer okoseszközt veszítenek el decemberben a céges és egyéb karácsonyi, év végi partikon.
Többségükön a tapasztalatok alapján semmilyen biztonsági megoldást nem használnak, a magyarok kíváncsiságát ismerve, a megtalálók több mint 60 százaléka bele is néz az elvesztett telefonokon tárolt adatokba - mondta Béres Péter a Sicontact Kft., az ESET szoftvercég magyarországi disztribútorának vezető IT-tanácsadója az MTI-nek.
Hozzátette, bár pontos magyar felmérés még nincs a partikon elhagyott okos eszközökről, a becslést megalapozzák azok a statisztikai adatok, miszerint tavaly 19 065 zenés szórakozóhely és italüzlet működött Magyarországon, miközben az okostelefon penetráció az eNET kutatócég legfrissebb felmérése szerint elérte a netező felnőtt lakosság körében a kétharmados arányt.
Kifejtette, egy nemrégiben készült angol felmérés rávilágít arra is, hogy nem magyar jelenségről van szó: az Egyesült Királyságban az ESET elemzése alapján mintegy 138 ezer mobiltelefont és laptopot hagynak el tulajdonosaik, csak a karácsonyi bulik alkalmával, miközben az elhagyott mobileszközök 64 százalékának nincs semmilyen biztonsági védelme.
Az angol tanulmány 600 szórakozóhely megkérdezésével készült, így átlagban 12 telefont vagy laptopot hagynak el báronként szerte Angliában, s bár csak a 18 százalékukat adják át a rendőrségnek, az elvesztett eszközök 83 százalékát végül visszakapja a gazdája.
A válaszadókat megkérdezték arról is, hogy ha lehetőségük lenne, akkor belenéznének-e a megtalált telefonba, amire majdnem kétharmaduk igennel válaszolt - idézte a felmérést a szakember.
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: