A fiatalok nem a szóból, hanem a képből értenek

forrás: Prím Online, 2016. január 26. 10:05

A ma emberének 13 milliszekundum is elég ahhoz, hogy megértse, mi van egy képen, viszont 8 másodpercnél tovább nem is nagyon lehet lekötni a figyelmét. A millenárisok (1980 és 2000 között születettek) forradalmasítják a munkahelyi kommunikációt: előszeretettel használnak képeket, és az ezek megjelenítését segítő eszközöket gondolataik kifejezésére. Ez a munkaadókat is új kihívás elé állítja.

Egy 2013-as felmérés (Potter, 2013) szerint az emberek olyannyira hozzászoktak a gyors információáramláshoz, hogy mindössze 13 milliszekundum alatt képesek egy kép üzenetét megfejteni. A Statistic Brain saját, a millenáris generáció információfogyasztási szokásait vizsgáló tavalyi kutatása pedig azt állítja: az elmúlt 15 évben az emberi figyelemküszöb 12 másodpercről 8-ra esett vissza. Ez azt jelenti, hogy a közlőnek csupán 8 másodperc áll rendelkezésére, hogy felkeltse egy mai fiatal figyelmét. Ugyancsak ők tanácsolják a cégeknek, hogy gyakrabban alkalmazzanak vizuális eszközöket a munkahelyi kommunikációban, mert ezek sokkal erőteljesebben hatnak a fiatal munkavállalókra.

 

Ez egybecseng a Potter azon kimutatásával, amely szerint az elmúlt két évben rekord mértékben, 60 százalékkal nőtt az az idő, amit az emberek YouTube videók nézésével töltenek el. A mobil eszközökön a növekedési ütem a 100 százalékot is elérte, így a YouTube videók több mint felét ma már mobil eszközökön tekintik meg az emberek.

 

 

A vizualitás előtérbe kerülését jelzi az emberek egymás közötti kommunikációjának megváltozása is. Egy tavalyi kutatás (TalkTalk and Bangor University professor) szerint a britek 62 százaléka állította, hogy gyakrabban használja a smiley jeleket az írott kommunikációban, mint akár két évvel ezelőtt, a 18-25 éveseknek pedig a 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy smiley-kkal könnyebben fejezi ki magát. Az Instagram ma már 400 millió felhasználóval rendelkezik, és minden egyes napon 80 millió fotót osztanak meg ezen a platformon.

 

Korábbi kutatások is bizonyítják, hogy az Y generáció kommunikációs, információbefogadási szokásai a munkahelyek számára is kihívást jelentenek, hiszen alkalmazkodniuk kell a fiatalok igényeihez, ha magukhoz akarják csábítani és meg akarják tartani őket. 2020-ra minden második munkakereső már az Y generáció tagjai közül kerül ki. Ahhoz, hogy a tehetséges, fiatal munkavállalókat megszerezzék és megtartsák, a cégeknek olyan kollaborációs, az innovációt, a rugalmas munkavégzést és a hatékonyságot elősegítő digitális eszközöket kell a munkavállalók számára rendelkezésre bocsátani, amelyekhez korábban a magánéletben és tanulás közben már hozzászoktak. A Microsoft irodai alkalmazásainak ismerete ma már alapkövetelmény, jól fizető álláshelyet e nélkül nem nagyon lehet találni. Érdemes lehet azonban olyan, a vizualitást előtérbe állító szoftverekhez is hozzáférést biztosítani, mint például a Sway, amelyet a fiatalok előszeretettel használnak ötleteik, mondanivalójuk megjelenítésére. A PwC felmérésében megkérdezett fiatalok 78 százaléka állította azt, hogy ezek az eszközök a munkavégzésüket hatékonyabbá teszik.

 

Azok a munkaadók, amelyek képesek korszerű munkakörnyezetet biztosítani, nagyobb eséllyel kelthetik fel a fiatal munkavállalók érdeklődését, akik – a Deloitte tanulmánya szerint – jóval elégedettebbek és kevésbé váltanak munkahelyet is, mint azok, akik a csapatmunkát és az innovációt háttérbe szorító munkahelyeken dolgoznak.  Másfelől, az az új nézőpont, amit a fiatal munkavállalók bevisznek a cégek életébe, segíthet számukra megszólítani az új technológia használatához hozzászokott fogyasztókat, ügyfeleket, és lépést tartani a technológiai változásokkal.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Felvirágozhat az elektromos buszok magyarországi gyártása

A kormány bejelentésének értelmében 2022-től csak elektromos buszok beszerzésére nyerhető majd el támogatás a 25 ezeresnél nagyobb településeken, ennek következtében a járműállomány a klímavédelem jegyében még korszerűbbé válhat néhány éven belül. Hazánkban jelenleg egyedül a Goldi Mobility Kft.-nál készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok, ráadásul legkésőbb augusztusig elkészül első csuklós hidrogénbuszuk is, ami egyedülálló egész Európában. Céljuk, hogy a közeljövőben még több magyar partnerrel működjenek együtt, ezért folyamatosan keresik a kapcsolatot a honi beszállítókkal.

2021. január 24. 13:59

5 szédítő bitcoin-előrejelzés

Már tavaly is nagyot emelkedett a bitcoin, az ide évben pedig folytatta a száguldást. Korábban volt már hasonló nagy emelkedés de nagyon különbözik ez a "rali" a három évvel ezelőttitől, írja az ÁrfolyamTudós.hu. Már a hagyományos pénzügyi rendszer intézményei, bankok, brókercégek, alapkezelők és elemzők is komolyan veszik. Öt fontosabb előrejelzést gyűjtöttünk össze, amelyekre érdemes lehet odafigyelni, annak ellenére, hogy most épp lefele mutat az árfolyam iránya.

2021. január 24. 11:15

Algoritmus mondja meg, hol van jó helyen az orvos

Forr az egészségügy, recseg-ropog az ágazat a korona vírus pandémia idején. Naponta olvasunk cikkeket, nyilatkozatokat az orvosok és egészségügyi dolgozók bérezéséről, munkakörülményeik és karrier kilátásaik kapcsán. Ráadásul a téma még forróbb az egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló törvény óta: egyre több orvos és ápoló kerül választás elé, hogy a magán vagy az állami rendszerben folytassa-e munkáját. Ezen a téren hozhatja meg az áttörést az a 100 százalékban hazai fejlesztésű egészségügyi állásportál, amelyik annyira bízik a sikerében, hogy csak sikerdíjért dolgozik.

2021. január 23. 16:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás