Öldöklő verseny a kínai okostelefon-piacon

MTI Sajtóadatbank, 2016. február 16. 10:03

A gyártók rangsorának átrendeződése közepette nőttek tavaly az okostelefon-eladások Kínában - derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat negyedéves okostelefon-piaci jelentéséből.

A tavalyi negyedik negyedévben 117,3 millió okostelefont értékesítettek Kínában, 7,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Tavaly összesen 434,1 millió darabot adtak el, 2,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. 

 

A legnépszerűbb márkák rangsora átrendeződött az év folyamán, az éves eladási ranglistát vezető Xiaomi a negyedik negyedévben a harmadik helyre csúszott vissza, a vezetést az éves ranglistán második Huawei vette át, míg az éves forgalomban harmadik Apple a második helyet szerezte meg. A 2013-as év vezető hármasa, a Samsung, Lenovo és a Coolpad teljesen eltűnt a 2015-ös ranglistáról.

 

A negyedik negyedévben a Huawei 17,9 millió okostelefont értékesített Kínában, 50,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 15,2 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 10,9 százalékról. A Huwei 2015-ös piaci részesedése 14,5 százalék lett 62,9 millió, az előző évinél 53,0 százalékkal több készülék eladásával.

 

 

Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben 17,1 millió okostelefont értékesített Kínában, 16,8 százalékkal többet, mint 2014 negyedik negyedévében. Piaci részesedése 14,6 százalékra nőtt 13,5 százalékról. Az Apple tavaly 13,4 százalékos piaci részesedést szerzett Kínában a 2014-es 8,8 százalék után 56,0 százalékkal több, 58,4 millió iPhone eladásával.

 

A Xiaomi 16,9 millió okostelefont értékesített, 15,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 14,4 százalékra emelkedett 13,5 százalékról. A Xiaomi 2015-ös piaci részesedése 15,0 százalék volt az egy évvel korábbi 12,4 százalék után. Tavaly a 2014-esnél 23,2 százalékkal több, 64,9 millió okostelefont értékesített a Xiaomi. 

 

A prémium kategóriás készülékek értékesítésében a Huawei mutatta fel a legnagyobb előrelépést tavaly Kínában, hiszen készülékeinek átlagos eladási ára (ASP) 20,9 százalékkal 213 dollárra emelkedett, miközben az egész évben piacvezető Xiaominál az ASP 7,6 százalékkal 141 dollárra csökkent. Az ASP az összes többi kínai gyártónál is csökkent tavaly. A legmagasabb átlagáron az Apple értékesítette készülékeit, 718 dolláron, 15,7 százalékkal drágábban az előző évinél.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A biztonság legyen egyszerű, intelligens és mindenhol elérhető

A világ egyre inkább a hibrid és távoli munkavégzés irányába mozdult el az elmúlt időszakban, és ez a trend – ami persze az irodai munkahelyekre vonatkozik - várhatóan a jövőben is velünk marad. A felhasználók most már elvárják, hogy bárhonnan, bármilyen eszközről tudjanak csatlakozni, miközben az IT-csapatok ugyanazokat a komplex és időigényes megoldásokat alkalmazzák. 

2021. június 13. 15:53

A túl optimista felsővezetők veszélyeztethetik a digitális átalakulást

A cégek felsővezetőinek több, mint 80%-a gondolja azt, hogy vállalatuk digitálisan felkészültnek számít, viszont a menedzsereknek már csak 58%-a ért egyet ezzel az állítással az ABBYY, egy vállalati digitális intelligenciára szakosodott cég legújabb kutatása szerint. A kutatás során 1200 informatikai döntéshozót kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban és Japánban olyan cégeknél, amelyek több mint 1000 alkalmazottal rendelkeznek. Az is kiderült, hogy a menedzserek viselik leginkább a digitális átalakulás (digitális transzformáció – DX) súlyát és kihívásait, elmondásuk szerint 2,5-szer több felelősség hárul rájuk, mint a C-szintű vezetőkre. Mindez a vállalkozásokon belüli aggasztó ellentétre mutat, ami a jövőben elpazarolt beruházások és elszalasztott lehetőségek sorát idézheti elő.

2021. június 13. 12:41

Magas termelékenység, alacsony költségek

Egyre több iparági szereplő ismeri el, hogy elérkezett az idő a belső logisztikai folyamatok újragondolására. Sokan közülük az automatizált megoldásokhoz fordulnak, egész pontosan autonóm mobil robotokhoz (AMR-ek). Az együttműködő mobil robotok új generációja optimalizálja a munkafolyamatokat, függetlenül attól, hogy milyen feladatot, melyik iparágban kell elvégezni, és így rugalmas intralogisztikát és zökkenőmentes gyártást tesz lehetővé. Annak ellenére, hogy az AMR-eket leginkább az autó- és elektronikai iparban alkalmazzák, többek közt az FMCG szektor kihívásaira is válasszal szolgálnak.

2021. június 13. 10:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29