Smart Squash – egy „játékos” fejlesztés lett az Ericsson Budapesti innovációs garázsának első projektje
A budapesti Ericsson Innovációs Garázs elindította első kooperáción alapuló garázsprojektjét a BME Nagysebességű Hálózatok Laboratóriumával és az ELTE Kommunikációs Hálózatok Laboratóriumával együttműködésben.
A projekt célja, hogy különböző audiovizuális interakciók segítségével élménydúsabbá tegye a fallabda sportot a játékosok számára. A helyszínt biztosító sportszakmai partner a Gold Center Oktatási és Sportközpont.A projektben résztvevő csapat létrehozott egy dolgok internete (IoT) játékteret, amelyet akár más sportágak esetén is lehet majd alkalmazni a jövőben. A játéktérben különböző érzékelőket és adatbemeneteket telepítettek, amelyek a felhőalapú elemző rendszer, a SmartActive Squash intelligens fallabda környezet részeit alkotják. Ebben a környezetben a projekt a fallabda játék élményének, a játékosok erőnlétének és hatékonyságának növelését, valamint az edzések szórakoztatóbbá tételét tűzte ki célul. A próba pályát a budapesti Gold Centerben építik ki. A technológia révén a legkiválóbb élményt lehet nyújtani minden játékosnak, azok felkészültségétől függetlenül.
Beskid Vilmos, az Ericsson Magyarország K+F Központjának vezetője elmondta: „A projekt jelentősége az, hogy létrehoztuk a fallabda játék során keletkező heterogén adatfolyamok valós idejű, felhőalapú feldolgozásának lehetőségét. Ez az integrált sportanalitikai szolgáltatás segíti a játékosokat és az edzőket, ugyanakkor interaktív, játékos tevékenységgé varázsolja a sportot, akár kezdőkről, akár profikról, akár hobbi játékosokról, esetleg profi meccsekről legyen szó.”
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Konferencia a NOSQL eszközök hazai alkalmazásairól
- Az ericsson kiscellás szolgáltatásával már „Házhozszállítás” is van a Legia Varsó stadionjában
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- Ericsson: a globális mobiladat-forgalom 65 százalékkal nőtt egy év alatt
- Az akadozó streamingtől lesz feszült a felhasználó
- Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit
- Szoftveralapú adatközpontok: új korszak kezdődik
- A felhőt és a mobilitást biztonsággal menedzseli az EMS
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: