Ezeket az online banki szolgáltatásokat szeretnék a magyarok!

forrás: Prím Online, 2016. május 20. 08:59

Az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségeket és magas fokú transzparenciát várják el legfőképp a magyarok a modern, digitális banki szolgáltatásoktól – derül ki a Bankmonitor.hu friss digitális banki felméréséből, amelyet 1300 válaszadó töltött ki.

A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne hazánkban is - az Európa több országában ma már működő - fiók felkeresése nélkül megvalósítható számlanyitás és bankváltás. 

 

A modern online bankolással szemben a magyarok legfontosabb elvárásai közé az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségek és magas fokú transzparencia tartoznak, utóbbi elsődleges megjelenési formája az áttekinthető és érthető kimutatások, az összes élő és múltbeli szerződés elérhetősége, pénzügyi megtakarítási javaslatokat adó funkciók – derül ki a Bankmonitor.hu friss digitális banki felméréséből, amelyet 1300 válaszadó töltött ki. 

 

 

Az online banki szolgáltatások kiterjesztésére nagy igény is lenne, a felmérés szerint a válaszadók közel fele tartaná fontosnak, hogy teljesen online ügyintézéssel, a bankfiók felkeresése nélkül tudjon bankot váltani.

 

Nem segítség, hanem problémaforrás a bankfiók – lemaradó szabályozás

A magyar banki ügyfelek alacsony bankváltási hajlandóságára már többször felhívta a figyelmet az MNB is, hiszen ilyen környezetben a bankok kevésbé törekednek a legkedvezőbb árak kialakítására. „A jelenleg Magyarországon tapasztalható alacsony bankváltási hajlandóság mögött részben bürokratikus gátló tényezők állnak: a válaszadók 47 százaléka ma teljes mértékben az online ügyintézésű, bankfióki megjelenés nélküli számlanyitással ért egyet” – értékelte az eredményeket, Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője. A Németországban, Ausztriában, Svájcban és néhány közép-európai régiós országban is ma már létező gyakorlat hazai megvalósítását a válaszadók további 28 százaléka „inkább fontos”minősítéssel látta el és csupán a megkérdezettek 25 százalékának semleges, vagy nem fontos a bankfiók felkeresése nélküli számlanyitás lehetősége. 

 

 

Amennyiben most kellene bankot választani, a válaszadók 40 százaléka számára valós alternatíva lenne, hogy az új pénzügyi szolgáltató nem rendelkezik bankfiókkal, a teljes ügyfélkiszolgálás online és telefonos csatornán keresztül valósul meg. A megkérdezettek 47 százaléka pedig csak olyan bankot választana, amelyik legalább egy fiókkal rendelkezik. Egy szűk, 13 százalékos kisebbség igényel még ma is kiterjedt fiókhálózatot. 

 

Rakovszky Balázs, a T-Systems Magyarország Pénzintézetek üzletágának igazgatója a felmérés eredményeit a következőképpen értékelte: „Ha már a mai bank használók 40 százaléka is azt mondja, hogy fiók nélküli kiszolgálást is el tud képzelni, illetve azt preferálja, képzeljük el, milyen választ adna a következő generáció. Hiszen mi (X generáció) még abban a világban nőttünk fel, ahol mindent papíron intéztünk, kék tollal írtunk alá és láttunk másolatokkal töltött dossziékat. Sokan már felültünk a digitalizáció hullámára és rengeteg napi ügyünket digitálisan intézzük, viberen üzenünk gyerekeinkkel, booking.com-on 2 perc alatt foglalunk szállást a nyaraláshoz, sokan már chaten kérünk segítséget ügyintézés közben. De mi azért még digitális bevándorlók vagyunk. Képzeljük el milyen választ fog ugyanerre a kérdésre adni néhány év múlva a következő generáció digitális bennszülöttje (digital natives).”

 

Legyen elérhető a tanácsadás

Digitális banki ügyfélként is jelentős értéket tulajdonítanak a megkérdezettek a bankok pénzügyi tanácsadásának. A válaszadók 28 százaléka „teljes mértékben”, 40 százaléka „inkább fontosnak” tartja a tanácsadást. 

 

 

Már nem a készpénz a király!

Amennyiben mindenhol elfogadnák a bankkártyás és/vagy mobil fizetés lehetőségét, úgy a válaszadók 42 százaléka számára elfogadható lenne, hogy egyáltalán ne tartson készpénzt magánál. További 49 százalék számára kismértékű készpénztartás elengedhetetlen. Mindössze 9 százalék azok aránya, akik főként, vagy kizárólag készpénzzel fizetnének abban az esetben is, ha mindenhol rendelkezésre áll a kártyás/mobilos fizetés lehetősége. 

 

 

„Ma a bankoknak a jelen generációt kell kiszolgálnia egy hibrid fióki és digitális üzleti modellel és fokozatosan felkészülni a következő időszakra. Technológia megoldásaink segíthetnek a bankok digitális transzformációjában. Akár a fiókok digitális eszköz ellátását értjük ezen, például új generációs ügyfélhívók, amik bankkártya leolvasással ismerik fel az ügyfelet vagy hitelesített biometrikus aláírás, amely eszköz hitelesített dokumentum készítésre és tárolásra is alkalmas, akár az értékesítési, ügyfélkiszolgálási folyamatok digitalizálását” – fűzte hozzá Rakovszky Balázs. 

 

A felmérés módszertana: 

A Bankmonitor.hu online banki összehasonlító portál 2016. áprilisában végezte el adatfelvételét a digitális bankhasználati szokásokról és elvárásokról szóló felméréséhez. A kérdőív a Bankmonitor.hu felhasználói számára került megjelenítésre, a kitöltést semminemű ajándéktárgy felajánlása nem ösztönözte. A felmérést közel 1300-an töltötték ki, a válaszadók képzettségi és jövedelemi vonatkozásokban a magyar lakosság átlagát meghaladták. 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

10 dolog, amit jobb észben tartani az online kaszinó és sportfogadó oldalakon

Az internet fejlődésével az online kaszinók látogatói az idejük nagy részét a számítógép vagy erre alkalmas okos eszközük képernyői előtt töltik el. Ők döntik el, hogy milyen játékkal, mikor, mennyi tétet feltéve játszanak, a lehetőségek tárháza végtelen. Ezzel együtt azonban nem árt odafigyelni néhány, akár a játékos saját maga által lefektetett alapszabályra, melyek bizonyos keretek közé terelik az online magatartást, természetesen a játékos javait szolgálva.  

2019. szeptember 16. 14:34

Budapesten is megtekinthető az életnagyságú LEGO Technic Bugatti Chiron

Az ikonikus sportautó 1:1 méretarányú, LEGO Technic elemekből épített élethű mását szeptember 16. és 22. között a Westend City Centerben tekintheti meg a magyar közönség. 

2019. szeptember 16. 14:07

Játékkal töltötték munkaidejüket a LEGO gyár dolgozói

Az idei a negyedik alkalom, hogy a LEGO Csoport megrendezte a Play Day nevű dolgozói eseményt, amely során a játékgyártó összes munkatársa világszerte egy feladatot kap: munkanapját töltse játékkal. Nyíregyházán szeptember 6-án mintegy 2700 fő vett részt a programon és adta át magát az önfeledt játék élményének. 

2019. szeptember 14. 09:41

Mosdókból műalkotások - társadalmi felelősségvállalás

Neves színészek, művészek - Agócs Írisz, Alföldi Róbert, Boros Betty, Bukta Imre, Debreczeny Zoltán, ef. Zámbó István, Kádár János Miklós, Szabó Győző, Szeltner Marcell, Szunyoghy Viktória, Timkó Bíbor és Wahorn András - vállalták, hogy vászon helyett mosdókon élik ki alkotókedvüket. A cél, hogy a sajátos műalkotások árverésre bocsátása után a befolyt pénzzel támogassák a Csodavár Űrbázis gyerekjátszótér felépülését.

2019. szeptember 14. 08:43

140 rászoruló gyerek iskolakezdési támogatása

Óriási sikerrel zárult a STRAND Fesztivál jótékonysági akciója. A szervező VOLT Produkció arra kérte a STRAND Fesztiválra érkező fellépőket – hazaiakat és külföldieket egyaránt – hogy dedikáljanak egy-egy aranyhalat, a szervezők pedig minden egyes aláírt aranyhal után egy-egy rászoruló gyerek iskolakezdését támogatják 10-10.000 forinttal az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül. A jótékonysági akció minden elképzelést felülmúlt, hiszen 1.400.000 forintot sikerült összegyűjteniük, amivel 140 rászoruló gyerek iskolakezdését tudták támogatni.

2019. szeptember 8. 09:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás