Százmilliós Médiatanács-támogatás helyi, körzeti tévéknek Szegedtől Szombathelyig
Helyi és körzeti hírműsorok, kulturális és közéleti magazinműsorok készítését támogatja egy éven át a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A grémium eheti ülésén meghozott számos döntés között egy rádiós frekvencia sorsa is eldőlt.
Az NMHH Médiatanácsa 104,1 millió forint támogatáshoz juttatott 23 helyi, körzeti tévét a rendszeresen jelentkező televíziós műsorok finanszírozására kiírt Magyar Média Mecenatúra program idei pályázatának első fordulójában. A hírműsor kategóriában 6 eredményes jelentkező volt: a szegedi, a nyíregyházi, a szombathelyi televízió, a szarvasi Körös Televízió, a békéscsabai 7.TV és a Somogy TV. Közéleti magazin kategóriában sikerrel pályázott 11 televízió: a bólyi, a dunaföldvári, a füzesabonyi, a karcagi, a pércsi, a püspökladányi, a szentesi televízió, a budapesti City TV, a Promontor TV, a TV10, valamint a Komló és Térsége Televízió. A kulturális műsorok kategóriájában szintén 6 pályázatot támogattak: a bajai, a debreceni és a kiskunhalasi televíziót, a hatoscsatornát, illetve a 7.TV-t és a Somogy TV-t. A Médiatanács 2011 óta ebben a pályázati típusban 478 esetben, közel 2,2 milliárd forinttal támogatta a helyi és körzeti televíziók műsorainak létrejöttét annak érdekében, hogy a nézők számára megkönnyítse a tájékozódást a helyi közéleti és kulturális ügyekben. Az idei pályázat következő fordulójára június 23-áig lehet jelentkezni az elektronikus pályázati rendszeren keresztül.
Eredmény született az Orosháza 88,6 MHz helyi rádiós közösségi médiaszolgáltatási lehetőség hasznosítására indított pályázati eljárásban. A három pályázó közül a Magyar Katolikus Rádió Zrt.-t hirdette nyertesnek a testület.
A Médiatanács engedélyezte, hogy a Szent István Rádió szolgáltatója egyesítse a Eger 91,8 MHz + Gyöngyös 102,2 MHz + Hatvan 94,0 MHz jogosultságát a Miskolc 95,1 MHz + Encs 95,4 MHz + Sátoraljaújhely 90,6 MHz jogosultságával.
Kapcsolódó cikkek
- Áprilisi csatornanyitások a Telekomnál
- MinDig TV frekvenciacserék Siófok vételkörzetében
- NMHH: A Digi és a Vodafone jelentkezett a 3400–3800 MHz-es sávért
- NMHH: Átvezették a szolgáltatók a roamingdíjcsökkentési előírásokat
- NMHH: Árverési kiírás a 3400-3800 MHz frekvenciasávban
- NMHH-bírság az Invitelnek az előfizetői szerződések jogsértő módosítása miatt
- Kódolatlan hónap a SuperTV2 csatornán!
- Invitel: 13 kódolatlan csatorna az ünnepekre
- Nőtt a távközlési szektor szereplői iránti ügyfélbizalom
- Online számhordozási tudakozót indított az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.