Dübörög a fesztiválszezon: egyre többen adják-veszik belépőjüket online piactéren

A Tickething segít visszaszorítani a visszaéléseket és csökkenti az árakat

forrás: Prím Online, 2016. július 12. 11:21

Júliusban gőzerővel beindult a fesztiválszezon: a Balaton Sound épphogy véget ért, lement már a VOLT és a Fishing on Orfü, az EFOTT pedig mindjárt indul. Sok fesztiválozó problémáját oldhatja meg a Tickething online szolgáltatása, a közelmúltban indult webes piactéren bárki biztonságos keretek között adhatja el feleslegessé vált jegyét, illetve vásárolhat belépőt magánszemélyektől.

Az utolsó pillanatban döntötted el, hogy leugranál az épp aktuális fesztiválra bulizni egyet? Több belépőjegyet vettél, mint amire szükséged van? Bérletet váltottál, de közbejött valami és mégsem tudsz elmenni a kedvenc fesztiválodra? Ezekre a problémákra mind megoldást jelent a Tickething online jegy-újraértékesítő felülete.

 

A platform használata pofonegyszerű. A weboldalon bárki néhány kattintással fel tudja tölteni és meg tudja hirdetni eladásra szánt belépőjét vagy bérletét. Vevőként pedig könnyen lehet válogatni a különböző eseményekre szóló jegyek között. A vevő a cégnek fizet online, akik e-mailben továbbítják a jegyet, a visszaélések kiküszöbölése érdekében pedig az eseményt követően utalják el az eladónak a jegy árát. Az egész folyamat a Tickethingen keresztül zajlik, ellenőrzött és nyomon követett módon.

 

Visszaszorítja a visszaéléseket, csökkenti az árakat

A szervezett jegy-újraértékesítés lecsökkenti a visszaélések lehetőségét. Mivel az eladók számára csak az esemény után kerül jóváírásra az eladott jegyek ára, megszűnik az esetleges csalók motivációja. Amennyiben többször értékesítenék ugyanazt a belépőt, vagy saját maguk beváltanának egy korábban már eladott jegyet, az legkésőbb az esemény napján kiderül, amit a vevők többféleképpen jelezhetnek. Ilyen esetben a Tickething megtéríti a vevőknek a teljes árat, az eladó profilját letiltja, illetve amennyiben szükséges, megteszi a megfelelő jogi lépéseket. 

 

 

A platfrom az árak elszállásának is gátat szab, hiszen több eladó ajánlata közül válogathatunk, így könnyen össze tudjuk hasonlítani, hogy ki mennyiért kínálja ugyanazt a jegyet. Jellemző, hogy az oldalon az irreálisan drága belépők nem cserélnek gazdát, ellenben a kedvezményes áron kínált jegyek akár 1-2 óra alatt elkelnek. Az is megfigyelhető, hogy az esemény közeledtével az eladók általában csökkentik a kért árat.

 

Már több ezren használják itthon

Az Egyesült Államokban a jegy-újraértékesítés már 5 milliárd dolláros biznisz, de Nyugat-Európában is évek óta több szereplő van a piacon. Igény itthon is van a szolgáltatásra: a startupként, márciusban indult magyar tulajdonú Tickethingnek már több ezer regisztrált felhasználója van, akik heti rendszerességgel adnak el, illetve vásárolnak jegyet az oldalon.  

 

Elsősorban a fiatalok, a 16-35 év közötti korosztály a legaktívabb egyelőre, az érdeklődés pedig dinamikusan nő, hónapról-hónapra sikerül megháromszorozni az oldal látogatottságát és a tranzakciók számát.  

 

A Tickething statisztikái alapján az eladók a leggyakrabban azért válnak meg belépőjüktől, mert elutaznak (28%), a szükségesnél több belépőt váltottak (23%), illetve a barátaik nem tudnak részt venni az eseményen (21%). A vevők jellemzően az eredeti árnál 10-15%-kal olcsóbb jegyekre vadásznak, és többségük csak egy, vagy két belépőt szeretne vásárolni.

 

A Tickethingen elkelt eddigi legolcsóbb jegyek 1500 Ft-os egyszeri koncertbelépők, míg a legdrágábban 70.000 Ft-os fesztivál bérletek cseréltek gazdát. 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09