Hamarosan többet vásárolunk majd mobilról, mint PC-ről

Friss kutatási eredmények a Criteótól

Perje Zsófia, 2016. október 13. 13:43

A Criteo a napokban közzétette saját jelentését arról, hogyan is alakul a mobil kereskedelmi piac. A dokumentum szerint nem is olyan ördögtől való gondolat, hogy hamarosan az online vásárlások nagy része mobileszközről zajlik majd, hiszen egyre többen kezdik felismerni a trend nyújtotta lehetőségeket.

A Criteo, a teljesítményalapú hirdetési piac egyik vezető vállalatának kutatása azt mutatja, hogy a kiskereskedelmi szektor fordulóponthoz ért, és a márkák már nem hagyhatják figyelmen kívül a mobil platformokat, mivel jelenleg elsősorban ezeken keresztül zajlik az e-kereskedelmi forgalom nagyrésze. A technológiai fejlesztések megkönnyítették a mobileszközön történő vásárlást, de a hirdetők számára kihívást jelent minden környezetben megcélozni a fogyasztókat. A kiskereskedelmi vállalatoknak stabil jelenlétet kell kiépíteniük az alkalmazások és a mobil web területén, és az árbevétel felfuttatása érdekében mobil célzási stratégiákat kell kidolgozniuk ahhoz, hogy a böngészés és a vásárlás során valóban bárhol és bármikor kapcsoltba tudjanak lépni az ügyfelekkel. 

 

Kiderült továbbá az is, hogy összességében növekszik az online vásárlók száma, azonban a mobil egyre meghatározóbb szegmensnek ígérkezik. A világpiaci e-commerce forgalom 39%-a már mobilról történik, a tranzakciókat tekintve pedig 19%-ról beszélhetünk. Tény, hogy az emberek többsége még mindig fél megadni bankkártya adatait. 

 

 

Alexander Gösswein, a criteo CEE-ért felelős ügyvezetője kifejtette továbbá azt is, hogy a mobileszközökről indított tranzakciók jelentős százaléka mobiltelefonról érkezik. Az egyes országokat tekintve 51 és 79% között mozognak a mutatók, Japánban és Dél-Koreában azonban már egészen más helyzet rajzolódik ki. Előbbi esetében már a tranzakciók 89%-át, utóbbinál pedig 99%-át bonyolítják okostelefonról. Most először fordult elő, hogy minden globálisan jelentős piacon a mobil tranzakciók többsége okostelefonon zajlott.
 

 


A tranzakciók megkönnyítése érdekében fontos, hogy az adott platform is készen álljon arra, hogy a vásárlókat „fogadja”. A könnyen kezelhető és hasznos vásárlási alkalmazások fejlesztése fontosnak bizonyul. Az olyan funkciók, mint a kezdőképernyőn való elhelyezés, az azonnali betöltés, az offline tartalom, a „push” értesítések, a személyre szabás és a natív funkciókhoz biztosított hozzáférés gazdagabbá és vonzóbbá teszi a vásárlási élményt a fogyasztók számára. A gazdag funkcionalitású környezetet, és több eszközön is egységes, következetes és releváns élményt nyújtó márkák jó eredményeket érnek el az ügyfélmegtartás és a konverzió terén: 

 

  • A fejlett mobilalkalmazással rendelkező kiskereskedelmi cégeknél 2016. második negyedévében a mobil ügyletek 54%-át generálták alkalmazáson belül, szemben a 2015-ös 47%-kal. 
  • Az alkalmazásokban jóval több a lezárt ügylet, mint más digitális vásárlási csatornán, a konverziós arány pedig a mobil internet esetében megszokott érték háromszorosa.
  • Most először fordult elő, hogy a mobilalkalmazásokban magasabb volt a rendelési érték, mint az asztali gépes és a mobil internetes csatornán: a vásárlók az alkalmazásokban átlagosan 127 dollárt költöttek, szemben az asztali gépen költött 100 dollárral és a mobil interneten forgalmazott 91 dollárral.
  • A fejlettebb mobilalkalmazások tulajdonosai 90%-kal több konverziót értek el, mint az ilyen téren kezdő kiskereskedelmi cégek. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Felpörgeti a víztechnológiai fejlesztéseket a Xylem

Új, innovatív finanszírozási mechanizmus támogatásáról döntött a globális víztechnológiai piac meghatározó szereplője, a Xylem. Az Isle Utilities vízügyi tanácsadó céggel közösen elindított „Trial Reservoir” nevű kezdeményezés egy új megközelítés a forradalmi vízügyi technológiák anyagi támogatására és elterjesztésére. A két cég együttműködésével megvalósuló program hozzáférést biztosít a víztechnológiai innovátorok számára a kísérleti projektekhez szükséges tőkéhez, kezdetben főként a vízkezelő rendszerek széndioxid-kibocsátását csökkentő technológiákra összpontosítva. 

2022. január 23. 16:35

Romlott a helyzet, a magyar szinglik magányosabbak

Eltelt egy újabb év a világjárvány árnyékában, de 2021 második felétől az oltásnak köszönhető újranyitás miatt kicsit fellélegezhettek az egyedülállók is és újra merészebben vághattak bele a társkeresésbe. De vajon az, hogy több esélyük volt a személyes kapcsolatépítésre, enyhítette a magány érzését? Elégedettebbek a magyar szinglik az életükkel a párkapcsolati státuszuktól függetlenül? A Randivonal.hu társkereső oldal ismét elkészítette kérdőíves felmérését, hogy kiderüljön, 2021-ben hogyan érezték magukat a párjukat kereső egyedülállók. A közel 2200 beérkezett válasz alapján úgy tűnik az időszakos bezárkózás nem okozott teljesen maradandó károkat.

2022. január 23. 14:42

Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

A 2022-es Mercedes-Benz EQS elektromos szedánjának központi eleme lesz az LG Electronics (LG) legújabb, prémium kategóriás autós infotainment-rendszere (in-vehicle infotainment, IVI), az MBUX Hyperscreen, amely egy olyan kijelzőcsoport, amely az A-oszloptól az A-oszlopig elfoglalja szinte a műszerfal teljes szélességét. A Mercedes-Benz AG első elektromos luxusautója — egyedülálló belső koncepciójának és forradalmian új ember-gép interfészének köszönhetően — megmutatja az elektromos járművek tervezésének futurisztikus trendjeit, és egy izgalmas jövőképet rajzol fel a jövő mobilitásáról. 

2022. január 23. 12:18

Új digitális alkotóműhely a Mobilis Interaktív Kiállítási Központban

Újabb attrakciókkal bővült a Széchenyi István Egyetem győri kampuszán működő Mobilis Interaktív Kiállítási Központ. A Mobileum digitális alkotóműhely lehetőséget ad a látogatóknak, hogy maguk hozzanak létre működő alkotásokat. Az eszközparkban megtalálható többek között a 3D nyomtató, lézervágó, de a digitális hímző- és varrógépek is. A Mobilisben mostantól két professzionális versenyautó-szimulátor is kipróbálható.

2022. január 23. 10:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58