Otthonról hozzák a digitalizációt a KKV-k

forrás: Prím Online, 2016. november 8. 12:01

A kis- és középvállalkozások vezetői sok esetben előbb használnak magáncélra modern infokommunikációs megoldásokat, és csak később alkalmazzák ezeket az üzleti tevékenységüknél – mutat rá a Magyar Telekom friss KKV kutatásának még nem publikált speciális része.

Az egyes megoldások használati gyakorisága alapján jelentősek az eltérések regionális szempontból, és a megkérdezettek iskolai végzettsége alapján is. A KKV-k egyrészt megértek az infokommunikációs környezetre, másrészt vannak még tovább fejlődési pontok is, például a magáncélú alkalmazások vállalati alkalmazását illetően.

 

A kanapéból az irodai székbe

A kis- és középvállalkozások vezetőinek jelentős része előbb magánemberként használ modern infokommunikációs megoldásokat, és csak később alkalmazza azokat az üzleti működés során is – állapította meg az a felmérés, amelyet a BellResearch és a Magyar Telekom közösen készített. Ez annak ellenére van így, hogy a magyar kkv-k többsége tisztában van azzal, hogy az informatikai fejlesztések üzletfejlesztési és költséghatékonysági szempontból is segíthetik a vállalkozás működését. Érettek tehát abból a szempontból, mit lehetne használni, más kérdés, hogy mennyit használnak valójában az infokommunikációs megoldásokból otthon, vagy a vállalkozásukban.

 

 

Nem az életkor a döntő faktor

A magáncélú és a cégszerű használat közötti eltéréseket jól mutatja, hogy közel másfélszer annyi kkv-vezető használ okostelefont vagy tabletet otthon a levelezéséhez, mint a munkahelyén. Az e-mailt, mint kommunikációs formát pedig magánemberként szinte minden, felsőfokú végzettségű cégvezető alkalmazza mindennapi élete során, ám a vállalkozásánál még nem feltétlenül van így. A felmérés szerint viszont sokat számít az is, hogy a cégvezető milyen képzettséggel rendelkezik: minél magasabb ugyanis az adott vezető iskolai végzettsége, annál nagyobb a valószínűsége a fejlett infokommunikációs eszközök használatának – magán- és vállalati célra egyaránt. Szintén komoly eltéréseket mutatott ki a felmérés a vállalkozások földrajzi elhelyezkedése alapján – minél fejlettebb egy régió, annál intenzívebben használják a modern megoldásokat a cégek -, ugyanakkor az életkornak már jóval kevesebb a szerepe a digitalizációhoz való viszonyban. 

 

„A felmérés eredményei alapján egyértelműen látszik, hogy a hazai kis- és középvállalkozások vezetői amellett, hogy tisztában vannak a digitalizáció nyújtotta lehetőségekkel, és nagy arányban képesek használni a modern infokommunikációs megoldásokat, még nem minden esetben jutottak el odáig, hogy ezeket a vállalkozásuknál is alkalmazzák. Az is látszik, hogy amilyen informatikai megoldásról a döntéshozó nem tud, azt nem fogja a vállalkozás életébe bevezetni, ezért a szolgáltatóknak nemcsak felelősségük, hanem üzleti érdekük is a kis cégek digitális edukációja” – hangsúlyozta Lakatos Péter, a Magyar Telekom a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese.

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

A csomagalapú szolgáltatás kedvező alternatívát jelenthet

A Magyar Telekom Magenta 1 Business néven indította el új üzleti ajánlatát, amelyben együtt, kedvezőbb feltételekkel vehetők igénybe a szolgáltató mobil- és vezetékes szolgáltatásai, valamint informatikai megoldásai. Az ajánlat minden olyan infokommunikációs szolgáltatatást tartalmaz, amely a cégek számára elengedhetetlen a gördülékeny üzletmenethez (mobiltelefon, mobilnet, vezetékes internet, vezetékes telefon, valamint informatikai megoldások). A kedvezménycsomag számos előnyt jelent az előfizetők számára, a vállalkozók egy szolgáltatótól vehetik igénybe az üzletvitelhez szükséges telekommunikációs és informatikai szolgáltatásokat, mindezt kedvező havi díjjal, amely minden említett szolgáltatást magában foglal. A Magenta 1 Business előfizetői dedikált ügyfélkiszolgálásban részesülnek az üzleti telefonos ügyfélszolgálaton, illetve az online chat funkcióval kényelmesebben intézhetik ügyeiket. A kedvezménycsomag optimális összeállításának érdekében az ügyfeleinknek lehetőségük van nemcsak új szolgáltatáselemeket igényelni, hanem - az esetek többségében - a bevált, megszokott szolgáltatásaikat is bevonni az új ajánlatba. Az informatikai megoldással díjmentesen lehet hozzájutni az adatok biztonságát garantáló vírusvédelem szolgáltatáshoz, továbbá a jogtiszta szoftvereket és üzleti levelezést kínáló Office 365 Vállalati Alapverzióhoz.  A Magenta 1 Business-be vonható szolgáltatásokról és igénybevételének feltételeiről részletek itt találhatók: www.telekom.hu/magenta1-business

 

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 

 

Észak-Dunántúliak és diplomások előnyben

A modern infokommunikációs eszközök otthoni és vállalati használata alapján egyértelmű különbségeket mutatott ki a kutatás az előbbiek javára: dokumentumkezelő alkalmazásokat például a felsőfokú végzettséggel rendelkező kkv-vezetők 73 százaléka használ a munkája során, miközben magánemberként már jóval magasabb, 81 százalékos a mért arány. Hasonló a helyzet az okostelefon, vagy tablet segítségével folytatott levelezésnél, ahol 44, illetve 61 százalékos az arány az egyetemet vagy főiskolát végzett vezetőknél. Érdekes emellett, hogy miközben az e-mail-t, mint a kommunikáció eszközét személyes célra a felsőfokú végzettségű cégvezetők szinte mindegyike – 97 százaléka – használja, addig a vállalati vonalon már csak 83 százalék ez az arány.

 

A modern infokommunikációs eszközök elterjedtségében viszont még látványosabbak az eltérések a felmérés eredményei alapján, ha az iskolai végzettség a vizsgálati szempont. A dokumentumkezelő alkalmazásokat például a felsőfokú végzettségű cégvezetők 73 százaléka használja vállalati munkája során, miközben a középfokú végzettségű vezetőknél már csak 43, míg az érettségivel nem rendelkezőknél mindössze 28 százalék az arány. Regionális szempontból szintén komoly eltéréseket térképezett fel a felmérés. A dokumentumkezelő alkalmazásokat például – a többnyire legjobb eredményeket mutató - észak-nyugati országrészben a vállalkozások vezetőinek 73, illetve 81 százaléka használja vállalati, illetve magáncélra, miközben a dél-nyugati régióban csak 49, illetve 58 százalékos penetrációt regisztráltak.

 

Figyelemre méltó viszont, hogy a digitalizáció folyamatát az egyes korosztályok szerint vizsgálva jóval kisebbek az eltérések, mint regionális szinten vagy az iskolai végzettség alapján. Jellemzően néhány százalékpontos az eltérés a legfiatalabb és legidősebb korosztály eredményei között: így például a munkahelyi e-mail használatban 67 és 73 százalék között szóródnak az eredmények, és a magáncélú alkalmazásnál is 6 százalékpontnyi a szórás (86, illetve 92 százalékos eredmény mellett).

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak

Az 5G-forradalommal együtt járó technológiai bumm új kihívásokat is tartogat a telekommunikációs iparág számára. A szolgáltatókis tisztában vannak vele, hogy a lehető leggyorsabban lépniük kell a mesterséges intelligencia (MI) és az autmatizáció terén, hogy költséghatékony megoldásokat találjanak a folyamatosan növekvő felhasználói elvárásokra. Az 5G által kínált lehetőségek egyre komplexebb rendszereket hívnak majd életre, és az így létrejövő, minden eddiginél nagyobb adatmennyiséget csak mesterséges intelligenciával lehet majd hatékonyan kezelni. Azt már most látjuk, hogy az  5G-nek köszönhetően az olyan technológiák, mint a dolgok internete (IoT) és az Ipar 4.0 fokozatosan mindennapivá válnak.

2020. február 19. 16:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01
online sportfogadás