A Huawei-é a második legtöbb szabadalom Európában

Az innováció áll a mobiltelefonok berobbanásának a hátterében

forrás: Prím Online, 2017. március 14. 10:56

Az Európai Szabadalmi Hivatal (EPO) jelentése szerint 2016-ban, miként az elmúlt két évben is, a Huawei jelentette be a legtöbb szabadalmat Európában a digitális kommunikáció területén. 

A vállalat az összes szabadalmi bejelentést tartalmazó európai rangsorban 2390 szabadalommal a második helyre lépett, emellett a kínai cég kapta a hetedik legtöbb, összesen 924 szabadalmi engedélyt tavaly. 

 

A Huawei az elmúlt években jelentős hangsúlyt fektetett új technológiák fejlesztésére, valamint saját szellemi tulajdon-tartalékának felépítésére. A vállalat bevételének több mint 10 százalékát minden évben kutatás-fejlesztésre fordítja. Jelenleg a cégnek 15 kutatási-fejlesztési központja és 36 ügyfelekkel együtt működtetett innovációs központja van világszerte, amelyekből a legtöbb Európában található – többek között Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Írországban, Olaszországban, Svédországban, az Egyesült Királyságban és Németországban. Ez utóbbiban található a Leica optikai vállalattal közösen alapított Max Berek fejlesztési központ is. A vállalat szerint csak az újításokkal tartható fenn az impozáns dinamikus növekedés.

 

Az EPO adatai szerint 2016-ban közel 160 ezer szabadalmi bejelentés érkezett hozzájuk, ezen belül Kínából 7150, amely mintegy 25 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest. Benoît Battistelli, az EPO elnöke szerint a Kínából érkezett szabadalmi bejelentések számának rendkívüli megnövekedése összefüggésben áll az ország gazdasági fejlődésével, Kína gazdaságának globálissá válásával, és azzal az ösztönözéssel, hogy vállalatai szálljanak versenybe a globális piacon is.

 

A Huawei Technologies, mint a legnagyobb kínai magánvállalat, immár harmadik alkalommal került a digitális kommunikáció területének élére, megelőzve például a Microsoftot és a Samsungot is. A Huaweinél a K+F kulcsfontosságú területté nőtte ki magát az elmúlt években, a technológiai újításoknak és a fogyasztói igények kiszolgálásának köszönhetően pedig a vállalat fogyasztói üzletága rohamosan növelte eladásait 2016-ban is. 

 

A Gartner legfrissebb, 2017. február 25-én közzétett jelentése szerint 2016 negyedik negyedévében és az egész évben a Huawei volt a világ harmadik legnagyobb okostelefon eladója. A vállalat 40,8 millió okostelefont értékesített a negyedik negyedévben, ez a globális piac 9,5 százalékát jelenti, összességében pedig 139 millió okostelefont szállított le 2016-ban világszerte.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mit tudnak rólunk az okosautók?

Az autóipar technológiai fejlődésével egyre többen használnak internetre kapcsolt autókat a világ minden táján, a statisztikák szerint 2023-ra 76 millió új okosautó lesz forgalomban. Ezek a járművek rengeteg hasznos adatot gyűjtenek saját műszaki állapotukról és a sofőrök vezetési szokásairól, amelyeket a gyártók például későbbi termékfejlesztésekhez használnak fel, hogy kényelmesebbek, fenntarthatóbbak és biztonságosabbak legyenek az autók, illetve a közlekedés. Az adatok egy része azonban személyes információ is egyben, amivel az autóhasználók sokszor nincsenek is tisztában. Vajon tudjuk, hogy pontosan milyen információkat rögzítenek az okosautók és mi történik aztán ezekkel? Többek között ezeket a kérdéseket járja körül a GDPR bevezetésének második évfordulója kapcsán a flottakezelésben piacvezető LeasePlan, amely legújabb Mobility Monitor felmérésében a kapcsolódó aggodalmakkal is foglalkozik.

2020. június 3. 17:48

A Fujitsu hatpontos akciótervet dolgozott ki a munkaerő átalakítására

Új akciótervében a Fujitsu hat olyan cselekvési pontot azonosított, amelyek révén a szervezetek túltekinthetnek a COVID-19 világjárvány által megkövetelt azonnali munkaerő-gazdálkodási intézkedésékeken. 

2020. június 3. 14:56

A magyar döntéshozók kétharmada robogna tovább a digitális transzformáció útján

A hazai vállalatok 50 százalékát saját bevallásuk szerint egyáltalán nem, vagy csak enyhén érinti a koronavírus miatt továbbgyűrűző válság, ötödük pedig kifejezetten lehetőségként tekint rá – derül ki a Stylers friss kutatásából. A felmérés eredményei optimizmusra adnak okot, bár van még hová fejlődni: a döntéshozók többsége tisztában van a digitalizáció szükségességével és hajlandó is erőforrást allokálni erre a területre, azonban közülük is csupán 63 százalék kezeli azt stratégiai kérdésként. Az már világosan látszik, hogy a járványhelyzet örökre megváltoztatja a cégek hozzáállását a digitalizációhoz, de vajon mire fókuszálnak majd a következő hónapokban?

2020. június 3. 10:55

Allianz Hungária: Készülj fel a tudásrobbanásra!

Memóriabővítő sebész, űr-idegenvezető, önvezető autó-szerelő, esetleg drón forgalomirányító? A jelenlegi általános iskolás gyerekek 65 százaléka olyan munkát végez majd 2030-ban a World Economic Forum jelentése szerint, amely ma még nem is létezik, ugyanis a technológia fejlődése radikális változásokat hoz a munka világába is. Mindehhez pedig az oktatásnak is alkalmazkodnia szükséges, hiszen az iskolai rendszer szerte a világon olyan alapokon nyugszik, amelynek pilléreit még az iparosodás teremtette meg. De mit tanuljunk? Mitől lesz a tudásunk és a gyerekeink tudása jövőálló? Ennek járt utána az Allianz Hungária A jövőről egyszerűen videósorozatának aktuális részében.

2020. június 3. 09:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás