A képességekre fókuszálva újítják meg az álláskeresési piacot

Fiatal magyar startupperek formabontó megoldással segítik az álláskeresőket

forrás: Prím Online, 2017. március 20. 11:42

A legfrissebb statisztikák szerint Magyarországon ötvenezernél is több betöltetlen állás van, és átlagosan 18 hónapot kell várni arra, hogy valaki új állást találjon. 

Ez a szám az elmúlt években sosem volt ilyen magas. A fiatalok külföldre áramlásával pedig félő, hogy egyre kevesebb lesz a megfelelő képzettséggel rendelkező munkavállaló. A helyzet riasztónak tűnik, mégis elképzelhető, hogy egy formabontó megoldás segíthet összehozni álláskeresőt és állást ajánlókat a piacon. A most induló allas.hu portálon önéletrajz helyett a képességek és a tapasztalatok alapján találhat egymásra a két oldal.

 

Az állásportálok esetében 100 látogatásra kb. 7-10 jelentkezés jut, amelyek között nagy számban kevésbé releváns jelentkezések is találhatók. A hirdetőknek gyakran 5-600 jelentkező közül kell megtalálniuk a legalkalmasabbat a strukturálatlan önéletrajzok és pályázatok között kutatva. A folyamat rendkívül munka- és időigényes, mert a jelentkezések mindössze 2% százaléka releváns, így a megüresedett állások betöltése egyre nehezebb. A gazdasági helyzet generálta munkaerőhiány ráadásul ma már termelést korlátozó tényezőként is jelentkezik, elég csak a kereskedelmi szektorra és az építőiparra gondolnunk. Ha mégis lenne munka és arra megfelelő szakember, egymásra találásukat megnehezíti a maradi, kőbe vésett álláskeresési szisztéma. Az amúgy sem könnyű helyzetet tovább nehezíti, hogy a túlkereslet miatt, az állással bírók is folyamatosan új kihívások után néznek.  A hagyományos, önéletrajz alapú álláskeresés azonban egy olyan zárt rendszer, amiből sokszor éppen a legfontosabb képességek és készségek nem derülnek ki, ezzel is nehezítve, hogy a legmegfelelőbb munkaadó és munkavállaló egymásra találjon.

 

Az álláskeresés klasszikus és minden bizonnyal meghaladott módját bírálta felül és újította meg forradalmi módon egy magyar szakemberekből álló startup csapat. Az általuk megálmodott oldal önéletrajz alapú pályázás helyett a valódi tapasztalatokra, képességekre és ismeretekre építve kapcsolja össze a munkaadót és a munkakeresőt. Az allas.hu a megváltozott munkalehetőségekre, és munkahelyi igényekre épít, teret adva a változásnak szakít a hagyománnyal, ami a CV-kben használt unalomig ismert és a pályázó valódi tudását csak körvonalakban bemutatott panelekkel operál. Esetükben az álláskereső valós képességeit mutathatja meg s töltheti fel a rendszerbe. Hatalmas segítséget ad a munkakeresőknek az is, hogy a munkák között böngészve a felületen azonnal láthatóvá válik az, hogy az adott állás követelményei mennyire illenek a profilban megadott címszavakhoz, azaz hány százalékban illik hozzájuk a megpályázott munka. 

 

Az allas.hu-t 2017-ben indította el négy hazai marketingszakember, érzékelve az új idők szelét, ahol sokkal kevésbé körülhatárolhatóak a pozíciók, ahol sokkal inkább a képesség, tudás, hozzáállás számít egy állás betöltésénél, mint rubrikák kitöltése. Látva, hogy a hazai álláspiacon gyakran nem találnak alkalmas jelöltet a munkaadók, illetve, hogy sok munkakereső nem talál megfelelő állást, hozták létre a világon is egyedülálló rendszerüket. Az allas.hu új megközelítéssel, valóban ésszerű, gyors rendszerben segíti az álláskeresést.

Kulcsszavak: allas.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05