Még képzettebb mérnökök kerülhetnek ki a BME-ről a thyssenkrupp Steering segítségével

forrás: Prím Online, 2017. március 31. 10:53

A német thyssenkrupp technológiai konszern budapesti kompetenciaközpontja újabb megállapodást kötött a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, hogy a két fél közötti kapcsolatok erősítésével még képzettebb autóipari mérnökök kerüljenek ki az egyetemről. 

A megállapodás kiterjed az autóipari rendszerekhez kapcsolódó oktatásfejlesztési tevékenység támogatására, előadássorozat indítására, gyakorlati helyek biztosítására, valamint diplomamunkák elkészítésének támogatására és infrastrukturális fejlesztésekre is.

 

A thyssenkrupp hazai K+F központja elektromechanikus kormányrendszereket fejleszt, mely technológiával már több mint egymillió autó fut világszerte. A folyamatosan bővülő, több mint 600 fős magyar mérnökcsapat olyan jövőorientált fejlesztésekkel is foglalkozik, mint például a „steer by wire” (mechanikai kapcsolat nélküli irányítás) vagy az önvezető autók rendszerei. A csapatot a világ legjobbjai között tartják számon saját szakterületén.

 

„Több éves, gyümölcsöző viszonyt ápolunk az egyetemmel, a mostani megállapodással teremtjük meg a megfelelő kereteket a kapcsolat magasabb szintre emeléséhez. Mérnökeink kiemelkedő high-tech termékeken dolgoznak és egyedülálló know-how birtokosai, ami azt gondolom, minden fiatal mérnök számára rendkívül izgalmas lehetőség. Az autóipar jelenleg az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat, ahol a folyamatos fejlődés és megújulás elengedhetetlen – ezt pedig a fiatal generáció jelenti vállalatunk számára.” – fogalmazott Marc de Bastos Eckstein, a budapesti kompetencia központ ügyvezetője.

 

 

A hazai kompetenciaközpont több éves tapasztalatát és know-how-ját a diákok első kézből tapasztalhatják meg: már februárban elindulhatott egy új tantárgy a Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszéken AUTOSAR (autóipari nyílt rendszer architektúra) alapú autóipari szoftverrendszerek címen, amelynek előadói a thyssenkrupp munkatársai. A tantárgy kapcsán az anyagi támogatáson túl a gyakorlati órákhoz számítógépeket, valamint a thyssenkrupp Steering által kifejlesztett, beágyazott szoftver fejlesztő rendszert is biztosít a vállalat. 

 

„Az elmúlt évek harmonikus és mindkét fél számára gyümölcsöző tapasztalatait igyekszünk tovább folytatni, illetve bizonyos területeken tovább mélyíteni. Minden felsőoktatási intézmény számára kiemelten fontos, hogy a jelen és még inkább a jövő gazdaságában helyt állni képes diákokat képezzen, amihez a ma aláírt megállapodáshoz hasonló lépések – különösen a tudományos és műszaki területeken – elengedhetetlenek. A thyssenkrupp budapesti kompetenciaközpontja a napjainkban egyre pontosabban kirajzolódó, a közlekedés drasztikus átalakulása felé mutató trend egyik élvonalbeli szereplője. Az együttműködéssel kivételes tapasztalatokkal gyarapodhatunk kölcsönösen ezen az izgalmas területen.” – hangsúlyozta Dr. Józsa János, a BME rektora.

 

A thyssenkrupp az elmúlt év elején Jászfényszarun már közel 30 milliárd forint befektetéssel kezdte meg egy új motor-és járműalkatrészeket előállító gyáregység építését, ahol 2018-tól kezdődően  elektromechanikus rásegítésű kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket gyártanak majd. Idén egy újabb hazai zöldmezős beruházást indított a vállalat Debrecenben, ahol szintén a jövő évtől kezdődően évente több mint hatmillió csavarrugó és stabilizátor kerül majd le a futószalagokról. A gyárakban high tech termékek készülnek és a beruházásokkal a vállalat mintegy 750 új munkahelyet hoz létre. A thyssenkrupp rendelkezik továbbá egy alkatrészgyártó üzemmel Győrben, ahol a vállalat 2013 óta gyárt első és hátsó futóműveket az Audi számára.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az európai gyártóvállalatok nem tudják eredményesen alkalmazni az okostechnológiákat

Az európai gyártóvállalatok kétharmada nem használja fel az okosgyárak működéséből szerzett elemzési adatokat a hatékonyabb döntéshozáshoz – derül ki a Fujitsu napokban közzétett vizsgálati eredményeiből. Bár az okosgyár-technológiák megtérülésével kapcsolatban teljes az egyetértés, a gyártóvállalatok többsége nem használja ki maradéktalanul a lehetőségeket. 

2019. október 14. 15:23

Harmadik alkalommal is megrendezik a régió legnagyobb startup eseményét Budapesten

Az MFB csoporthoz tartozó Hiventures immáron harmadik alkalommal rendezi meg a Regional Startup and Innovation Day-t november 7-én a Szépművészeti Múzeumban, amely nem csak Magyarország, de a régió egyik legnívósabb startup networking eseménye is egyben. Tavalyihoz képest, a résztvevők új programelemekre és még több nemzetközi viszonylatban is elismert partnerre számíthatnak a rendezvényen. 

2019. október 14. 13:55

Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját

Az ABB Kft. immáron az ötödik egymást követő évben hirdeti meg műszaki egyetemi és főiskolai női hallgatók számára az „ABB mentorprogram női hallgatóknak” elnevezésű programját. A projekt során a vállalat öt végzős hallgatót választ ki pályázat útján az energetika és automatizálás területéről. A pályázatra 2019. október 1. és november 11. között lehet jelentkezni. 

2019. október 14. 11:20

Zöld forradalom a Schneider Electric épületeiben

Idén októbertől a Schneider Electric 13 épülete már karbonsemlegesen működik, a társaság ezzel is hangsúlyozza elköteleződését a globális klíma-célkitűzések mellett. A cég 2018-ban 130 ezer tonnával csökkentette CO2-kibocsátását. 

2019. október 14. 10:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44

Ma 20 éves a Wi-Fi

2019. szeptember 30. 11:26

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34
online sportfogadás