Nem érte el a zsarolóvírus a hazai kkv-k ingerküszöbét

forrás: Prím Online, 2017. május 18. 15:18

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által koordinált Modern Vállalkozások Programjának infokommunikációs tanácsadói stábja egy rapid felmérést készített.

A kutatás során az elmúlt napok vezető informatikai témakörével, a zsarolóvírussal kapcsolatos kérdésekre keresték a válaszokat. A közel 750 fős mintán végzett felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a hazai kis- és középvállalkozások nem védik megfelelően adataikat és nem mérik fel a valós fenyegetettséget.

 

Mindössze a megkérdezettek 57%-a szerzett valamilyen forrásból tudomást a zsarolóvírusokról, a maradék 43% fele pedig nem vagy csak felületesen ismeri ennek a kártevőnek a valós működési elvét.  A leginkább tájékozatlan vállalkozói csoport az önmagukat foglalkoztató egyéni vállalkozók, tevékenység alapján a kézműves tevékenységet folytató gazdálkodók. 

 

A felmérésbe bevont cégeknek csak a 2/3-a használ olyan víruskereső szoftvert, amely elvi lehetőséget biztosít a számítógépek védelmére és közülük csak minden huszadik tesz valamilyen soron kívüli intézkedést annak érdekében, hogy az elmúlt napokban aktivizálódott vírusból eredő kellemetlen következményeket elkerülje. 

 

A Modern Vállalkozások Programjához csatlakozott informatikai megoldásszállítók egy nagyobb csoportjának körében végzett felmérés is azt mutatja, hogy a hazai kis- és középvállalkozások egy jelentős részéhez eljutottak az vírusról szóló információk. A szakcégek által adott tájékoztatás szerint megnőtt az elmúlt napokban az ügyfelek irányából érkező megkeresés, azonban csak az érdeklődők töredéke igényel konkrét intézkedéseket a szolgáltatójától.

 

A kutatásról:

A megkérdezettek száma 743 fő, kis- és középvállalkozások döntéshozói vagy vezetői. 

Az adatfelvétel időtartama: 2017. május 13-16.

Módszer: telefonos interjú.

 

A Modern Vállalkozás Programjáról

A Modern Vállalkozások Programja – Vállalkozz digitálisan! projekt fő célja a hazai kkv-k informatikai képességeinek fejlesztése és ezáltal versenyképességük javítása, a vállalkozások digitalizációjának elősegítése.

 

A vállalkozók nagy számban teherként élik meg a digitális vagy online világ jelenlétét, nem pedig eszközként, támaszként tekintenek rá. A projekt fő feladata, hogy olyan szemléletformáló tevékenységet végezzen, amely eredményeként a kkv-k megszabadulnak az infokommunikációs eszközökkel szembeni fenntartásaiktól.

 

A projekt pillérei:  

1. Az országban összesen 28 fős tanácsadói hálózat segít a vállalkozásoknak eligazodni abban, hogy milyen digitális eszközökkel vagy szolgáltatásokkal érhetnek el nagyobb hatékonyságot.

http://www.vallalkozzdigitalisan.hu/ikt_tanacsadok.html

 

2. A 127 állomásból álló rendezvénysorozat járási szinten szólítja meg a vállalkozásokat. Itt a szakmai előadásokon kívül az egyes területek szakértőivel is találkozhatnak, konzultálhatnak az érdeklődők, a helyszínen kipróbálhatják a projektben kedvezményesen elérhető infokommunikációs eszközöket, szolgáltatásokat.

 

3. Az ingyenes elektronikus tudástár a programhoz csatlakozó vállalkozások számára elérhető a projekt honlapján.

http://www.vallalkozzdigitalisan.hu/szemleletformalas/

 

4. A szállítói partnerhálózat segítségével kedvezményes ajánlatokhoz, beszerzési lehetőségekhez juthatnak a vidéki kkv-k. 

http://www.vallalkozzdigitalisan.hu/termekek.html

 

5. A „Digitálisan Felkészült Vállalkozás” minősítési rendszer létrehozásával a címet elnyert cégek a GINOP-3.2.2. informatikai pályázat keretében plusz 5% vissza nem térítendő többlettámogatást igényelhetnek.

http://www.vallalkozzdigitalisan.hu/ginop_322_palyazat.html

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Erősödik a GuideVision európai és hazai ügyfélportfóliója

A GuideVision cseh központú európai vállalat 2020 őszén vált az Infosys részévé. A közel 14 milliárd Ft értékű ügylet kiemeltnek számít a IT szektorban. Az egy éve rendkívüli hatékonysággal működő társulás mindkét vállalat számára új távlatokat nyitott: ebből kiemelkedik a német prémium luxusautókat gyártó Daimlerrel kötött szerződés, amely az Infosys és GuideVision történetének egyik legjelentősebb projektje. 

2021. november 27. 17:59

Új okosórát hoz a magyar piacra a HUAWEI

Klasszikus karórákra emlékeztető dizájnnal, nagyobb kijelzővel, vékonyabb készülékházzal, forgatható koronával és még strapabíróbb borítással ékezik Magyarországra a Watch GT 3. A HUAWEI legújabb, valódi stílusikon okosórájának előlapja rozsdamentes acélból, hátlapja polimer szálas kompozit anyagból készült, ami egyrészt ellenállóbbá teszi a környezeti behatásokkal szemben, másrészt igazán egyedi és különleges stílus-kiegészítővé válik a csuklón. És emellett akár két hétig is bírja egyetlen feltöltéssel. 

2021. november 27. 16:22

Csúcsvezetők a nappaliban

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

2021. november 27. 14:55

Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására

A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) meghirdette a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására felhívó pályázatát, amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák. A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy. A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása, ezt a munkát segíti a tervezett kutatás. 

2021. november 27. 13:11

A hibrid munkavégzés javított a belső kommunikáción és az IT megítélésén a Groupamánál

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is látszik, hogy az e-mail levelezés több mint felére, esett vissza a cégnél, mondta el Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője. Vezetőként azonban nem pusztán az infrastrukturális feltételek meglétére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy a távoli munkavégzés körülményei között a munkatársak ne érezzék elszigetelve magukat.

2021. november 27. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12