Minden negyedik bank nehezen azonosítja ügyfeleit egy online banki tranzakció során

A bankok 59%-a számít pénzügyi visszaélésekre

forrás: Prím Online, 2017. május 19. 13:05

A legfrissebb pénzügyi jelentés szerint világszerte a bankok 24%-a küzd az ügyfelek azonosításával online banki szolgáltatások során. Mivel a bankok 59%-a számít pénzügyi visszaélésekből következő veszteségekre az elkövetkező 3 évben, ezért a Kaspersky Lab javasolja, hogy kiemelten kezeljék kiberbiztonsági stratégiájuk során a felhasználók azonosítását. 

Az online és a mobil banki szolgáltatások növekedésével az ügyfelek nemcsak a pénzügyi csalások áldozataként jelennek meg, hanem a bankok digitális felületeivel szembeni támadások egyik legfontosabb belépési pontjaként. A kutatás szerint tavaly a bankok 30%-a tapasztalt olyan interneten keresztül érkező informatikai biztonsági támadást, amely hatással volt a bank szolgáltatásaira. Főként adathalászattal kapcsolatos tevékenységek révén és az ügyfelek felhasználó-adataival éltek vissza.  

 

Forrás: https://blog.kaspersky.com

 

A bankok olyan számítástechnikai védelmi technológiákra szorulnak, amelyek nem veszélyeztetik az ügyfelek zavartalan kiszolgálását. A megkérdezett szervezetek 38%-a megerősíti, hogy a legtöbb problémát a zavartalan szolgáltatás, az ügyfelek kényelme és a szigorú biztonsági elvek közti feloldás okozza.  

 

"Miközben a bankok digitális és mobil csatornáinak biztonságára igyekszünk megoldást találni, nem feledhetjük el az ügyfelek szempontjait sem. Az online banki tranzakciók erénye a gyorsaság és a kényelem, amelyet továbbra is biztosítani kell. Ezért dolgozunk olyan technológiákon, amelyek egyszerre védik a bankokat és ügyfeleiket anélkül, hogy egy újabb biztonsági lépés megzavarná a felhasználói élményt.” – mondta Alexander Ermakovich a Kaspersky Lab “Fraud Prevention” részlegének vezetője. 

 

 

Forrás: https://pixabay.com

 

A kétkulcsos hitelesítés és a bankok által alkalmazott egyéb biztonsági eljárások mellett a Kaspersky Lab olyan megoldásokat javasol, amelyek segíthetnek az ügyfelek azonosításában anélkül, hogy a felhasználónak további pluszlépéseket kellene tennie. A Kaspersky Fraud Prevention elemzi és tárolja a felhasználói viselkedést, valamint rendszerezi az eszköz-, a környezet- és a munkamenet-információkat a felhőben. A kockázatalapú hitelesítés (Risk Based Authentication - RBA) a felhasználó bejelentkezése előtt felméri a lehetséges kockázatokat, míg a Continuous Session Anomaly Detection technológia azonosítja a fiókokat, a pénzmosást, az automatizált eszközöket vagy a gyanús folyamatokat egy tranzakció során.

Ennek eredményeképpen a platform védelmet nyújt nemcsak a bejelentkezéskor, hanem végig a tranzakció során is. 

 

Bővebb információt a Kaspersky Fraud Prevention felületről ezen a linken talál. 

 

Összefoglaló videó a Kaspersky Fraud Prevention működéséről: 

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az IT biztonság és a futball közelebb állnak, mint amennyire látszik

Informatikai biztonság és futball. Két téma, amelyeknek első ránézésre semmi köze egymáshoz, viszont jobban megvizsgálva őket meglepő párhuzamokra lelhetünk közöttük. A hatékony PC/Mac védelem és a futballstratégiák közötti rengeteg kapcsolatot a leggyakoribb focibölcsességek ironikus analízisei mutatják meg a legjobban.

2018. június 18. 10:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17

Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt

2018. május 29. 09:52

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16

A Magyar Telekom 2018. első negyedéves eredményei

2018. május 9. 17:23
cloudappsportal.com