A vállalatok 70 százaléka aggódik a tárolási kihívások miatt

forrás: Prím Online, 2017. május 26. 09:14

A hagyományos vállalati adattárolási stratégiák nem képesek lépést tartani az üzleti adatok mennyiségének exponenciális növekedésével, és ez egyre jobban aggasztja az IT-szervezetek 70 százalékát – állapította meg egy, a SUSE megbízásából készült, nemrégiben közzétett tanulmány. A kihívást a szervezetek nagy része olyan jellegű, szoftveralapú tárolási megoldással tervezi orvosolni, mint amilyen például a SUSE Enterprise Storage.

Az 1200, vezető beosztású IT-döntéshozó bevonásával végzett kutatás arra mutatott rá, hogy a vállalatok túlnyomó többsége az elmúlt 12 hónapban kénytelen volt felülvizsgálni adattárolási szemléletét és stratégiáját, mivel egyre komolyabb problémának érzi a tárolási rendszerekkel járó költségeket, illetve a meglévő megoldások alacsony teljesítményét, túlzott komplexitását, valamint széttagoltságát. A válaszadók 60 százaléka szerint az adattárolási kiadások más üzleti részlegekre is egyre nagyobb kihatással vannak, és a cégek 95 százaléka érdeklődik a jól skálázható és hatékony szoftveresen vezérelt tárolók iránt. Olyannyira, hogy 63 százalékuk egy éven belül tervezi a szoftveralapú tárolók bevezetésének megkezdését. 

 

A válaszadók többségénél jelenleg hibrid flash és lemezes (62%), illetve lemezalapú (61%) rendszerek működnek, amelyek az alábbi kihívásokkal járnak: 

Magas költségek: A megkérdezettek 80 százaléka elégedetlen tárolórendszere magas költségvonzatával, 92 százalék pedig amiatt aggódik, hogy vajon kézben tudja-e tartani az adattárolási költségeket a kapacitásigény növekedése mellett. A felmérésben érintett négy kontinens 11 országában átlagosan az IT-büdzsé mintegy 7 százalékát költik adattárolásra. 

Teljesítménnyel kapcsolatos aggodalmak: Az IT-vezetők közel háromnegyede (73%) nem találja megfelelőnek jelenlegi tárolómegoldása teljesítményét. 92 százalékuk nyugtalan amiatt, hogy az adattömeg növekedésével az adattárolási problémák lassítani fogják a digitális átalakulás menetét. 

Egyre komplexebb és széttagoltabb rendszerek: A válaszadók 71 százaléka komplex és erősen széttagolt tárolórendszerrel rendelkezik. A szervezetek ezért leggyakrabban az adattárolási stratégia egyszerűsítését említették a következő egy éves időszak prioritásaként. 

 

„Manapság már minden vállalatnál tárolnak adatokat. Archiválják az e-maileket, számtalan különféle dokumentumot használnak, és több különböző iparágban kell nagyméretű videó- vagy képfájlokat kezelni. A szervezetek gyakran több petabájtnyi adatot tárolnak – az adatmegőrzési szabályzatok és a hatósági előírások miatt sok esetben évekig. Az adattárolás elérte azt az inflexiós pontot, ahol a növekvő adattárolási szükségletek, illetve a skálázhatóbb és megfizethetőbb megoldások megjelenése miatt a vállalatok felülvizsgálják a hagyományos adattárolási szemléletet. A SUSE – a kutatásban megkérdezett IT-szakemberekkel összhangban – a szoftveralapú tárolásban látja a jövőt, ezért hoztuk létre a Ceph nyílt forráskódú projektre alapozva a SUSE Enterprise Storage megoldást, amely hatékony megoldást kínál ezekre a problémákra. A termék segítségével a vállalatok költséghatékony és széles körben skálázható tárolási megoldást építhetnek ki, általánosan elérhető kiszolgálók és lemezmeghajtók használatával” – foglalta össze Hargitai Zsolt, a Magyarországi Képviselet üzletfejlesztési vezetője. 

 

A kutatásról

A Loudhouse által végzett, független piackutatás során több mint 1200, különböző iparágakban tevékenykedő, vezető beosztású IT-döntéshozó véleményét vizsgálták 11 országban. Az összes válaszadó 250 feletti létszámú szervezetnél dolgozik, és a vizsgált cégek 56 százaléka 1000-nél több alkalmazottat foglalkoztat. A felmérés eredményei megtalálhatók a következő weboldalon: https://suse.lookbookhq.com/global-study-the-state-of-storage/results.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09