A HP és stratégiai partnerei virtuális valósággal robbannak be a Mars-versenybe

A “HP Mars Home Planet” elnevezésű globális kezdeményezés lehetővé teszi, hogy a kreatív szakma képviselői és a diákok elképzeljék, milyen lenne az élet a Marson

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 5. 08:43

A HP Inc. és az NVIDIA a Technicolor, az Autodesk, az Unreal Engine, a Fusion, a Launch Forth és a VIVE közreműködésével létrehozta a “HP Mars Home Planet” nevű globális projektet, amely a virtuális valóságon keresztül képes szimulálni, hogy milyen lenne az élet az egymillió lakosú Marson. 

A kreatív, nemzetközi együttműködés az épületektől kezdve a járműveken át a farmokig és a ruházatig feltérképezi, hogyan lehetne egy fenntartható életet kialakítani a vörös bolygón, figyelembe véve az ott uralkodó időjárási és légköri kihívásokat.

 

A HP Mars Home Planet projekt a Mars 2030-ot, azaz a Fusion és a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) közös virtuális valóságélményét fejleszti tovább. A HP és a vállalat partnerei mérnököket, építészeket, tervezőket, művészeket és diákokat egyesítenek, hogy elképzeljék, megtervezzék és a virtuális valóság segítségével megtapasztalják az emberiség jövőjét a Marson.

 

 

“2016-ban már meghódítottuk a Nemzetközi Űrállomást az NVIDIA Quadro videokártyával ellátott HP ZBook munkaállomásainkkal, a figyelmünk pedig ezúttal a Marsra összpontosul” - fejtette ki Gwen Coble, a HP munkaállomásokért, kiskereskedelmi megoldásokért és vékony kliensekért felelős EMEA igazgatója. “A HP és a partnertechnológia segítségével mérnökök, építészek, tervezők és diákok segítenek kiszámítani és megoldani azokat a valós problémákat, melyekkel a Mars esetleges benépesítésekor szembe kell néznünk.”

 

A projekt messze túlmutat 2030-on, és egy olyan időbe kalauzol a jövőben, amikor családok és közösségek élnek a Marson. A projekt célja, hogy a vörös bolygó urbanizációs kihívásainak megoldására ösztönözze a kreatív gondolkodókat, a VR-élménynek köszönhetően pedig a Földön élő emberek is megtapasztalhatják, hogy milyen lenne az élet a Marson.

 

Stratégiai partnerség a marsbéli élet vizualizálására

A három fázisból álló egyéves program a Home Planet’s Mars Urbanization Challenge kihívással indul, ahol a résztvevők egy meghatározott helyszín szállítási és infrastrukturális koncepciójára fókuszálnak majd. A NASA a Mawrth Vallis-t, azaz walesi nyelven a Mars-völgyet nevezte meg lehetséges leszállóhelyként. A tervezési időszakot követően a 3D modellezést és a renderelést is elkészítik, amely a marsbéli élet virtuális élményét eredményezi majd.

 

 

A HP Mars Home Planet létrehozásához a HP és az NVIDIA a Technicolorral, az Autodeskkel, az Unreal Engine-nel, a Fusionnel, a Launch Forth-szal, valamint a VIVE-val fogott össze. A projekt résztvevői az Autodesk szoftverének segítségével készítik el a marsbéli épületek, városok és járművek modelljeit, valamint az infrastruktúrát. A Technicolor kreatív és technikai irányításával a tervezők az Unreal Engine-t használják majd ahhoz, hogy elkészítsék az egymillió lakosú Mars VR szimulációját, a környezetet pedig a Fusion “Mars 2030” játékának Mars-völgyi terepe adja, amely a NASA kutatásai alapján készült.

 

“Bízunk benne, hogy a marsi élet felfedezése érdekes és ígéretes ötleteket nyújt a partnereink számára azzal kapcsolatban, hogyan segíthetik a 360 fokos tartalmak, a bevonódást igénylő média a társadalmat napjainkban és a közeljövőben egyaránt” – mondta Marcie Jastrow, a Technicolor Experience Center vezetője és az Immersive Media alelnöke. “A Technicolor Experience Center egyik legfontosabb célja az, hogy bizonyítsa a jövőbeli technológiai koncepciók működőképességét, és segítségükkel egy olyan tudás és tapasztalati platformot hozzon létre, amelyre egy globális közösség is épülhet.”

 

A HP Mars Home Planet projekt a Launch Forth irányításával jött létre, amely egy olyan termékfejlesztési közösség, ahol tervezők, mérnökök és solverek dolgoznak együtt kisebb-nagyobb tervezési és mérnöki kihívások megoldásain, és közösen, csapatokat alkotva oldják meg a feladatokat. 

 

A HP Mars Home Planet Tanácsadói Testületének tagja többek között Marcie Jastrow, a Technicolor Experience Center vezetője és az Immersive Media alelnöke, Ted Gagliano, a Post Production for Twentieth Century Fox elnöke, Ted Schilowitz, a Paramount Pictures jövőkutatója, Jen Dennis, az RSA Films VR-részlegének vezetője, valamint Joaquin Ruiz, az Arizonai Egyetem tudományos karának dékánja. 

 

A HP Mars Home Planet a HP újonnan bejelentett VR stratégiájának része, amely lehetővé teszi, hogy a különböző márkák újragondolják az innovációs folyamataikat, illetve a fogyasztók elköteleződését szolgáló lépéseiket. 

 

 

Regisztrálj most, ha készen állsz a Mars misszióra!

A HP Mars Home Planet misszióhoz való csatlakozáshoz, illetve a Mars Urbanization Challenge első fázisának megkezdéséhez látogass el a hp.com/go/mars oldalra! 

Kulcsszavak: HP Mars Home Planet HP

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra

Az Árukereső.hu idén is megvizsgálta az internetezők ajándékozási terveit. A felmérésből kiderült, hogy a karácsony közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra. 

2017. november 19. 10:19

A gasztronómiát is felforgatják a magyar startupok

Pizza házhozszállítás tizenöt percen belül, naprakész borturisztikai információk egy gombnyomásra, asztalfoglalás a neten az ország legmenőbb éttermeibe – néhány azok közül a megoldások közül, melyekkel magyar startupok hoznak új színt a hazai vendéglátós palettára. 

2017. november 19. 07:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

25 éves az LG Magyarország

2017. november 8. 15:19

Izmos Smart City felhozatallal jön a 2018-as CES

2017. október 31. 15:04

Már csak 1 hét van hátra az ’Az Év Honlapja’ pályázat lezárásáig!

2017. október 25. 08:38

Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2017. október 16. 14:34
cloudappsportal.com