A HP és stratégiai partnerei virtuális valósággal robbannak be a Mars-versenybe

A “HP Mars Home Planet” elnevezésű globális kezdeményezés lehetővé teszi, hogy a kreatív szakma képviselői és a diákok elképzeljék, milyen lenne az élet a Marson

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 5. 08:43

A HP Inc. és az NVIDIA a Technicolor, az Autodesk, az Unreal Engine, a Fusion, a Launch Forth és a VIVE közreműködésével létrehozta a “HP Mars Home Planet” nevű globális projektet, amely a virtuális valóságon keresztül képes szimulálni, hogy milyen lenne az élet az egymillió lakosú Marson. 

A kreatív, nemzetközi együttműködés az épületektől kezdve a járműveken át a farmokig és a ruházatig feltérképezi, hogyan lehetne egy fenntartható életet kialakítani a vörös bolygón, figyelembe véve az ott uralkodó időjárási és légköri kihívásokat.

 

A HP Mars Home Planet projekt a Mars 2030-ot, azaz a Fusion és a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) közös virtuális valóságélményét fejleszti tovább. A HP és a vállalat partnerei mérnököket, építészeket, tervezőket, művészeket és diákokat egyesítenek, hogy elképzeljék, megtervezzék és a virtuális valóság segítségével megtapasztalják az emberiség jövőjét a Marson.

 

 

“2016-ban már meghódítottuk a Nemzetközi Űrállomást az NVIDIA Quadro videokártyával ellátott HP ZBook munkaállomásainkkal, a figyelmünk pedig ezúttal a Marsra összpontosul” - fejtette ki Gwen Coble, a HP munkaállomásokért, kiskereskedelmi megoldásokért és vékony kliensekért felelős EMEA igazgatója. “A HP és a partnertechnológia segítségével mérnökök, építészek, tervezők és diákok segítenek kiszámítani és megoldani azokat a valós problémákat, melyekkel a Mars esetleges benépesítésekor szembe kell néznünk.”

 

A projekt messze túlmutat 2030-on, és egy olyan időbe kalauzol a jövőben, amikor családok és közösségek élnek a Marson. A projekt célja, hogy a vörös bolygó urbanizációs kihívásainak megoldására ösztönözze a kreatív gondolkodókat, a VR-élménynek köszönhetően pedig a Földön élő emberek is megtapasztalhatják, hogy milyen lenne az élet a Marson.

 

Stratégiai partnerség a marsbéli élet vizualizálására

A három fázisból álló egyéves program a Home Planet’s Mars Urbanization Challenge kihívással indul, ahol a résztvevők egy meghatározott helyszín szállítási és infrastrukturális koncepciójára fókuszálnak majd. A NASA a Mawrth Vallis-t, azaz walesi nyelven a Mars-völgyet nevezte meg lehetséges leszállóhelyként. A tervezési időszakot követően a 3D modellezést és a renderelést is elkészítik, amely a marsbéli élet virtuális élményét eredményezi majd.

 

 

A HP Mars Home Planet létrehozásához a HP és az NVIDIA a Technicolorral, az Autodeskkel, az Unreal Engine-nel, a Fusionnel, a Launch Forth-szal, valamint a VIVE-val fogott össze. A projekt résztvevői az Autodesk szoftverének segítségével készítik el a marsbéli épületek, városok és járművek modelljeit, valamint az infrastruktúrát. A Technicolor kreatív és technikai irányításával a tervezők az Unreal Engine-t használják majd ahhoz, hogy elkészítsék az egymillió lakosú Mars VR szimulációját, a környezetet pedig a Fusion “Mars 2030” játékának Mars-völgyi terepe adja, amely a NASA kutatásai alapján készült.

 

“Bízunk benne, hogy a marsi élet felfedezése érdekes és ígéretes ötleteket nyújt a partnereink számára azzal kapcsolatban, hogyan segíthetik a 360 fokos tartalmak, a bevonódást igénylő média a társadalmat napjainkban és a közeljövőben egyaránt” – mondta Marcie Jastrow, a Technicolor Experience Center vezetője és az Immersive Media alelnöke. “A Technicolor Experience Center egyik legfontosabb célja az, hogy bizonyítsa a jövőbeli technológiai koncepciók működőképességét, és segítségükkel egy olyan tudás és tapasztalati platformot hozzon létre, amelyre egy globális közösség is épülhet.”

 

A HP Mars Home Planet projekt a Launch Forth irányításával jött létre, amely egy olyan termékfejlesztési közösség, ahol tervezők, mérnökök és solverek dolgoznak együtt kisebb-nagyobb tervezési és mérnöki kihívások megoldásain, és közösen, csapatokat alkotva oldják meg a feladatokat. 

 

A HP Mars Home Planet Tanácsadói Testületének tagja többek között Marcie Jastrow, a Technicolor Experience Center vezetője és az Immersive Media alelnöke, Ted Gagliano, a Post Production for Twentieth Century Fox elnöke, Ted Schilowitz, a Paramount Pictures jövőkutatója, Jen Dennis, az RSA Films VR-részlegének vezetője, valamint Joaquin Ruiz, az Arizonai Egyetem tudományos karának dékánja. 

 

A HP Mars Home Planet a HP újonnan bejelentett VR stratégiájának része, amely lehetővé teszi, hogy a különböző márkák újragondolják az innovációs folyamataikat, illetve a fogyasztók elköteleződését szolgáló lépéseiket. 

 

 

Regisztrálj most, ha készen állsz a Mars misszióra!

A HP Mars Home Planet misszióhoz való csatlakozáshoz, illetve a Mars Urbanization Challenge első fázisának megkezdéséhez látogass el a hp.com/go/mars oldalra! 

Kulcsszavak: HP Mars Home Planet HP

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Drónok harca lesz augusztus végén Fóton

Első alkalommal rendezik meg augusztus 26-án, Fóton a Korzó Drónfesztivált, ahol a technológia és a repülés szerelmesei tesztelhetik a legújabb eszközöket, összemérhetik saját készítésű drónjaik tudását és különböző csúcstechnológiás drónokkal ismerkedhetnek meg. Az ingyenes rendezvényen a profi és az amatőr drónhasználók egyaránt találnak majd programlehetőséget a Race of Drones bajnokságtól kezdve a drónsimogatón át a földi drónversenyekig.

2017. augusztus 23. 15:26

Még néhány napig a korábbi egyenleg is visszajár a Telenor feltöltőkártyás ügyfeleinek

Az adategyeztetést elmulasztó Telenor ügyfelek akár a jövő év elejéig, 2018. február 28-ig kérhetik korábbi hívószámuk visszaállítását. Aki a korábbi egyenlegét is visszakapná, annak 2017. augusztus 31-ig van erre lehetősége üzleteinkben vagy weboldalunkon keresztül.

2017. augusztus 23. 15:10

Szokatlan helyszíneken bukkan fel a UPC Pop-up mozija

Augusztus 10-én rendezték meg a UPC Pop-up Mozi sorozatának első vetítését, ahol ezúttal Martin Scorsese és Leonardo DiCaprio lebilincselő thrillerét, a Viharszigetet vetítették egy igazán hátborzongató, a film témájához tökéletesen passzoló helyszínen, a Svábhegyi Szanatóriumban.

2017. augusztus 23. 13:49

Digitális gyermekkor – tablettel már hétévesen

Kés, villa, olló gyerek kezébe nem való – tartja a mondás, az okostelefonnal, tablettel és laptoppal azonban már más a helyzet. Az Euronics Műszaki Áruházlánc legfrissebb felméréséből* ugyanis kiderült, hogy minden harmadik magyar már akár 7 éves kortól saját digitális eszközöket adna a gyerekek kezébe. 

2017. augusztus 23. 12:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21

A megjósolt trendek felé haladnak a kiberbűnözés idei irányai

2017. július 20. 16:59

Az év CIO-ja pályázat

2017. július 6. 13:48
cloudappsportal.com