Díjat nyert a Continental innovatív "AllCharge" töltési rendszere

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 12. 11:11

Az elektromos járművek vezetői számára nem újdonság, hogy a töltőállomások sokféle töltőárammal rendelkeznek, az egyfázisú és a háromfázisú váltakozó áramtól a nagy teljesítményű egyenáramig. Ezt tükrözik a töltési idők közötti nagy különbségek is. Ez nem jelenti azonban azt, hogy a gyors töltés érdekében az egyenáram a legjobb megoldás, mivel sok mai elektromos jármű csak a lassabb váltóáramos töltési technológiára van felkészítve. Az új AllCharge töltési rendszerrel a Continental univerzális megoldást fejlesztett ki a mai heterogén töltési infrastruktúra problémájára.

A rendszer a német Auto Test autós magazin szerkesztőire is nagy hatást tett, így Kölnben július 18-án az "Auto Test Winner 2017”-es díjátadó ünnepségen a Continental "AllCharge" rendszere nyerte el a "Connectivity" kategória díját. Az új töltési rendszert első alkalommal szeptemberben, az IAA Frankfurt Motor Show-n mutatják be a nagyközönségnek.

 

"Nagy örömünkre szolgál átvenni ezt a díjat, amely szerintünk elismeri a praktikus és gyors töltési megoldásokat akkor, amikor már egyre szélesebb körben válnak elfogadottá az elektromos járművek” - mondta Oliver Maiwald, a Continental Hajtáslánc Technológia és Innováció divíziójának technológiai vezetője, miután átvette a díjat a kölni ünnepségen. A Continental vezető szerepet tölt be az elektromobilitási technológiák fejlesztésében, így az elmúlt két évtizedben számos innovációt vezetett be ezen a területen. 

 

„Az ismereteinket szerettük volna teljes mértékben kiszélesíteni és elmélyíteni az AllCharge fejlesztése során, ugyanis célunk az elektromos járművek töltését olyan egyszerűvé tenni, mint a hagyományos járművek tankolása” - tette hozzá Maiwald. 

 

A Continental mérnökeinek ötlete hihetetlenül egyszerű, miközben nagyszerű is. Ahelyett, hogy a személyautót különféle extra technológiákkal szerelnék fel, hogy az összes különböző töltőállomásnak megfeleljen, ehelyett magát a hajtásláncot alakították teljesen nyitott töltőrendszerré. Ennek során felhasználták a hajtáslánc már meglévő elemeit, figyelembe véve a tényt, hogy váltakozó- (AC), valamint az egyenáramról (DC) történő töltés már az elektromos hajtáslánc meghatározó jellemzője. 

 

 

Akár tizenkétszer gyorsabb töltés 

Az AllCharge rendszer lehetővé teszi az elektromos járművek számára, hogy különböző AC/DC töltőállomásokat igénybe vegyenek, egészen 800 voltos feszültségig, illetve 350 kilowattos teljesítményig. "Az autóvezetőknek többé nem kell aggódniuk a megfelelő töltőállomás megtalálása miatt. Járművük minden típusú töltő technológiára felkészíthető az egyfázisú AC-töltéstől a nagy teljesítményú DC töltőrendszerekig” – hívta fel a figyelmet Maiwald. 

 

Az AllCharge előnyei legoptimálisabban a váltakozóáramú (AC) töltőállomás estén használhatók ki, amely esetében a rendszer lehetővé teszi a járműtulajdonosok számára, hogy a jelenleginél akár tizenkétszer gyorsabban töltsék fel elektromos járműveiket. A kimeneti kapacitásnak lényegében nincs felső határa. „A jövő alkalmazásainak köszönhetően egy öt percig tartó, 350 kilowattos egyenáramú töltéssel (DC) akár 150 kilométeres hatótáv is biztosítható lesz. Ez tökéletesen jelzi a töltési rendszerünk valódi potenciálját. Továbbá bármilyen gyorsan fejlődjön is az infrastruktúra, az AllCharge technológiával felszerelt járművek mindig képesek lesznek kihasználni az adott töltőállomáson rendelkezésre álló lehetőségeket." –hangsúlyozta Maiwald. Hozzátette: az új töltési technológia további előnye, hogy kétirányú. Ez azt jelenti, hogy szükség esetén a jármű 230 kW-os tápegységen keresztül képes áramot biztosítani a külső elektromos készülékekhez, a laptopoktól egészen a hűtőszekrényig. 

 

"Auto Test Winner" díj

Annak érdekében, hogy a vásárlók minél egyszerűebben kiválaszthassák a számukra legmegfelelőbb autókat, az amerikai piackutató cég, a J.D. Power rendszeresen éves vásárlói elégedettségi felmérést végez, melynek eredményeit Európa első számú autóvásárlói kézikönyve, az Auto Test publikálja. A magazin számos jármű- és márkakategóriában oszt ki díjakat, emellett az Auto Test különdíjakat is kínál a „Connectivity” és a „Technical Innovation” kategóriában.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti

A sofőrök túlnyomó része szeretné, ha az önvezető autója terhet venne le a válláról, és átadhatná „neki” a vezetés stresszesebb feladatait. A megkérdezettek legszívesebben parkolás és a nagyobb forgalmi dugókban történő, idegőrlő araszolás közben adnák át az autóiknak az irányítást – derül ki a Bosch csaknem 6 ezer, érvényes vezetői engedéllyel rendelkező autóvezetőt megkérdező kutatásának eredményeiből, amelyet a vállalat hat országban, Brazíliában, Kínában, Németországban, Franciaországban, Japánban és az Egyesült Államokban bonyolított le. A felmérésben országonként ezer, 16 éves vagy annál idősebb ember vett részt.

2017. augusztus 23. 10:09

Több mint 1 GBPS sebességgel hasított a mobilnet Észak-Amerikában

Közös tesztjében a Verizon, az Ericsson és a Qualcomm túllépte a gigabites sebességhatárt. A három vállalat egy Ericsson laborteszt során elsőként ért el kereskedelmi telefonchip és hálózati infrastruktúrával az 1,07 Gbps (gigabit/másodperc) letöltési sebességet a Qualcomm Snapdragon X20 LTE modemjével. 

2017. augusztus 23. 07:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Elsőként került magyar cég a nemzetközi HR elitbe

2017. augusztus 4. 13:40

Júniusi vírusriport az ESET-től

2017. július 25. 17:21

A megjósolt trendek felé haladnak a kiberbűnözés idei irányai

2017. július 20. 16:59

Az év CIO-ja pályázat

2017. július 6. 13:48
cloudappsportal.com