A Fujitsu vizsgálata szerint nagyobb mértékben kell automatizálni az IT-működést

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 8. 10:37

Az IT-működés automatizálásával a munkatársak felszabadulnak az rutinszerű rendszergazdai feladatok alól, így több figyelmet fordíthatnak az értékteremtő tevékenységre, és reagálhatnak az üzleti követelmények változására. 

A Fujitsu megbízásából nemrég készített és most közzétett IT- vezetői felmérés eredményei szerint ez ma már széles körben elfogadott tény. Míg a szervezetek többsége egyetért azzal, hogy az erősödő nyomás kezelése és az üzleti értékteremtés érdekében automatizálnia kell az informatikát, sokan elismerik, hogy ezen a téren még hosszú út áll előttük. 

 

Egyre nagyobb nyomás nehezedik az IT-infrastruktúrára és az operatív folyamatokra, és semmi jel nem utal arra, hogy ez a trend hamarosan megváltozna. A Fujitsu megbízásából a Freeform Dynamics kutatócég által végzett felmérés válaszadóinak több mint háromnegyede „gyors ütemben” és „folyamatosan” erősödő nyomásról számolt be. Az IT-részlegek egy része nehezen boldogul ebben a helyzetben. Az IT vezetők 14%-a elismerte hogy szervezete „rosszul” vagy „nagyon rosszul” támogatja az új és változó üzleti igényeket, míg közel 10% küzd az IT-vonatkozású kockázatok kézben tartásával. 

 

Sok IT-részleg nehezen tart lépést a változások ütemével, és hajtja végre a szükséges fejlesztéseket a rutinfeladatok jelentette nagy munkaterhelés mellett. Sokan több időt töltenek az infrastruktúrához és a platformokhoz fűződő rendszergazdai és felügyeleti feladatokkal, mint a problémák kivizsgálásával vagy a fejlesztések megtervezésével. A megkérdezettek egyharmada (32%) egyetértett azzal, hogy egy ideális világban az üzemeltetőik kevesebb vagy sokkal kevesebb időt töltenének adminisztratív feladatokkal. Ezek helyett a szakemberek több mint fele (56%) szívesebben fordítana több időt a fejlesztések megtervezésére, 50%-uk pedig a másokkal folytatott egyeztetésekre és csoportmunkára az IT-infrastruktúrák és folyamatok hatékonyságának javítása érdekében. 

 

A működés terén jelentkező kihívások hátterében többféle tényező áll. Leginkább az eszközök (68%), valamint az infrastruktúra és a platformok (76%) komplexitása hátráltatja a működést, de sok szervezet a szakemberhiánytól (61%) vagy a manuális folyamatoktól és egyéni szkriptírástól való túlzott függéstől (61%) is szenved. E tényezők miatt az IT-csapatoknál komoly erőforrásproblémák jelentkeznek. Egyötödük (21%) nyilatkozott úgy, hogy komoly nehézséget jelent számára a problémák elhárítása, és hasonló arányban küzdenek az új alkalmazások és szolgáltatások bevezetésével (19%), valamint a frissítések és újrakonfigurálások végrehajtásával (18%) is. 

 

 

Egyértelműen koherensebb szemléletre és nagyobb fokú automatizációra van szükség az IT-működés terén 

A kutatás eredményei alátámasztják, hogy az IT-működés terén az informatikai részlegre nehezedő nyomás enyhítése érdekében koherensebb szemléletre és nagyobb fokú automatizációra van szükség. A válaszadók többsége szerint az automatizáció „nagyon értékes” vagy „hasznos” a működés minden területén az induló üzembe állítástól kezdve a rutinműködésen át a folyamatos változáskezelés támogatásáig. Ennek ellenére kevesen rendelkeznek megfelelő automatizációs képességekkel. Jelenleg csak 21% folytat teljesen automatizált, szabályalapú erőforráskiosztást, és 17%-nál működik automatikus élő terhelésátvétel. A szervezetek 12%-ánál alkalmaznak automatizált öndiagnosztikát és önjavítást. 

 

Elsősorban a komplexitás, valamint a költségvetési és az időbeni korlátok akadályozzák az IT-automatizációban rejlő lehetőségek maradéktalan kiaknázását. A megkérdezettek 38%-a panaszkodott a költségvetés és a megfelelő prioritások hiányára, és 29%-ukat aggasztja a rendszerek kialakításának és kiépítésének bonyolultsága. Másrészt viszont sok szervezet már felismerte, milyen értékes segítséget jelent az integrált, szoftveralapú adatközpont (SDDC) használata az automatizációs stratégia megvalósítása szempontjából. Közel egynegyedük (24%) már megkezdte az SDDC-koncepció bevezetését, ugyanennyinél (24%) tervben van a bevezetés. A válaszadók túlnyomó többsége egyetért abban, hogy az előintegrált, kulcsrakész rendszerek segíthetnek minimumra szorítani a bevezetés időigényét, költségeit és kockázatát. 

 

„Egyértelműen határozott összefüggés áll fenn az IT-szervezet automatizációjának szintje és a nyújtott szolgáltatások minősége között. Nagyobb fokú automatizáció esetén a csapatok az alkalmazásokra és az üzleti igényekre összpontosíthatnak a rendszerszintű rutinfeladatok helyett, ami kritikus tényező a digitalizáció sikere szempontjából. A szoftveralapú szemlélettel teljesen integrált, dinamikus, virtualizált környezet hozható létre, fejlett automatizációs képességekkel. Bár az előnyökkel sok szervezet tisztában van, egyelőre vonakodnak átállni a szoftveralapú környezetre. A Fujitsu PRIMEFLEX integrált rendszerek portfóliójának előintegrált megoldásai megkönnyítik a szoftveralapú adatközpont gyors bevezetését” – mutatott rá Olivier Delachepelle, az adatközponti termékkategória felelőse a Fujitsu EMEIA nagyvállalati üzletágánál.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Sok az adat, kevés az ember

Az IBM kutatása szerint naponta összesen 2,5 trillió byte adatot generálunk. Az IoT eszközök térnyerésének köszönhetően ez a szám folyamatosan növekszik, amire elsősorban az információtömeget kezelő adatközpontoknak kell felkészülniük. 

2018. május 23. 11:05

ABB piacra dobta a világ első digitálisan integrált teljesítménytranszformátorát

A 2018. évi Hannoveri Ipari Vásáron bemutatott ABB Ability Power Transformer (teljesítménytranszformátor) a világon az első digitális teljesítménytranszformátorokhoz tervezett integrált megoldás, amely alapvetően megváltoztatja a transzformátorokkal kapcsolatos fogalmainkat. 

2018. május 23. 08:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16

A Magyar Telekom 2018. első negyedéves eredményei

2018. május 9. 17:23


A SmugMug felvásárolja a Flickr-t

2018. április 21. 16:26

Elsőként Magyarországon - korlátlan nemzetközi hívások EU-s számokra a Vodafone-nál

2018. április 11. 15:03
cloudappsportal.com