Az ABB vezérlőrendszere és szoftvere optimalizálja az elektromos buszok üzemeltetését
Az ABB a projekt keretében a busz vonalán 13 villámtöltő állomást, továbbá a végállomáson 3, a járműtelepen pedig 4 töltőállomást fog kiépíteni. A villámtöltés csatlakozási technológiája a világon a leggyorsabb lesz a maga nemében, 1 másodpercnél is rövidebb idő alatt csatlakoztatja a buszt a töltőpontra. Ezt követően a buszmegállóban kialakított 600 kilowattos töltő 15 másodpercig tölti a jármű fedélzeti akkumulátorait. A vonal végállomásán már csupán 4-5 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátorokat teljes kapacitásukig feltöltsék. Az e-buszokhoz nincs szükség légvezetékre. Ezek a halk és emissziómentes tömegközlekedési megoldást kínáló járművek reális alternatívát kínálnak a dízelüzemű autóbuszokkal szemben, és követendő modellt jelentenek a jövő városi közlekedése számára is.
A kiépítésre kerülő ABB Ability Network Manager SCADA rendszer fogja felügyelni és vezérelni a töltőállomásokat és az e-buszokat kiszolgáló villamosenergia hálózatot, így segítségével a közlekedési vállalat maximalizálni tudja majd a járművek rendelkezésre állását és az üzemi hatékonyságot. A SCADA rendszert összekapcsolják az ABB Ability Ellipse Select elnevezésű EAM szoftverrel is, amelybe beágyazták a gyakorlati úton megszerzett paramétereket és az iparág-specifikus munkafolyamatokat. A két rendszer integrálása tovább optimalizálja a karbantartási folyamatokat, lehetővé teszi az esetleges üzemzavarok gyors elhárítását, és javítja a jövőbeni karbantartási igények prognosztizálását. A komplett megoldás távoli hozzáféréssel és “felhő” képességekkel is rendelkezni fog, a skálázhatóságának köszönhetően pedig a jövőben felmerülő igényeknek is képes lesz megfelelni.
2016-ban a TPG és a svájci buszgyártó cég, a HESS azzal bízta meg az ABB-t, hogy szállítson villámtöltési és fedélzeti energiatárolási technológiát a TOSA projekt keretében üzemelő, és a genfi repülőteret az elővárosokkal összekötő 23-as számú vonalon közlekedő 12 db e-buszhoz. A tervek szerint az útvonalon az e-buszok naponta 10 000 utast szállítanak, a szén-dioxid-kibocsátást pedig évente 1000 tonnával csökkentik. E kiemelt fejlesztési projektet a Svájci Szövetségi Energiahivatal (SFOE) támogatja.
„Az ABB Ability alapú, integrált SCADA rendszer és az EAM szoftvermegoldás a TPG számára olyan valós idejű döntéselőkészítő, végrehajtható információkat és elemzett adatokat biztosít, amelyek segítségével optimalizálni tudják az üzemi folyamatokat és állapotfüggő, prediktív karbantartási rendszert alakíthatnak ki” – nyilatkozta Massimo Danieli, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó Hálózatautomatizálás részleg vezetője. „A digitalizálás támogatására nagy hangsúlyt helyező Next Level stratégiánkkal összhangban, mint azt ez a fenntartható mobilitási projekt is jól példázza, vállalatunk olyan szoftvermegoldásokat bocsát a vevőink rendelkezésére, amelyekkel jobban felügyelhetik és üzemeltethetik a kritikus eszközeiket.”
“Ennek az innovatív megoldásnak köszönhetően proaktívan tudjuk majd ellenőrizni, irányítani és fenntartani a kritikus e-buszflottánkat, a döntéshozatal folyamata pedig gyorsabbá és hatékonyabbá válik. A költségoptimalizáláson túl ez az új technológia magasabb szintű rendelkezésre állást és zavartalanabb szolgáltatást garantál az utazóközönség számára” – mondta Thierry Wagenknecht, a TPG műszaki igazgatója. “Ez a projekt is jól példázza, hogy miként törekszünk javítani az üzembiztonságot, a hatékonyságot és a biztonságot azon programunk keretében, amelynek célja, hogy Genf város lakossága számára fenntartható közlekedést biztosítsunk.”
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB az Amazon és a Sonos megoldásaival új szintre emeli az okosotthonok felhasználói élményét
- Az ABB YuMi nevű robotja Andrea Bocellivel és a Luccai Filharmonikusokkal lépett fel Pisában
- YuMi, az ABB robotja vezényli Andrea Bocellit
- Az ABB gyorstöltőket szállít Szentpétervár e-jármű projektjéhez
- Vonzó turisztikai célpontok, ahol a világutazók az ABB technológiájával találkozhatnak
- Az ABB innovatív vontatási áramellátási megoldást szállít az Egyesült Királyság vasúti hálózatához
- Díjat nyert a Continental innovatív "AllCharge" töltési rendszere
- Az ABB elektromos gyorstöltő állomást szállít a Lidl számára
- Prosperáló világváros elöregedő vízhálózattal
- A robotika aranykora
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: Kate ellenáll a hódolók ostromának
Egyre többen veszik igénybe Kate, a K&H személyes digitális asszisztensének segítségét. Bár vannak, akik bolondoznak Kate-tel, őt ez sem zavarja: kedvesen kitér az oda nem illő kérdések elől. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztens bevált, az ügyfelek megszerették, és Kate is minden nap tanul tőlük valamit.
Okosotthon: megoldás az energiatakarékosság és a kényelem jegyében
Alighogy hozzászoktunk az okoseszközök használatához, máris beszivárgott a mindennapokba az okosotthon kifejezés is. Kovács István Péter, az A1 Solar műszaki vezetője válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan kapcsolható össze az okosotthon funkciók használata az energiatakarékosságos szándékkal és miért érdemes intelligens és integrált megoldásokban gondolkozni azoknak, akik napelemes rendszeren keresztül termelik – vagy tervezik megtermelni – a villamosenergiát.
Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot adtak át Budapesten
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán átadták a Bosch innovációs ökoszisztémájának részét képező Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központot. Az új központ eszközei és szimulációs rendszerei egyedülállóak a hazai műszaki felsőoktatásban. Segítségükkel a hallgatók az elmélet mellett naprakész gyakorlati tudásra tehetnek szert, illeszkedve a hazai és nemzetközi iparági trendekhez, igényekhez. A Műegyetem kampuszán megvalósult fejlesztés – a BME KJK képzéseihez kapcsolódóan – évente 60-80 egyetemi hallgató mellett a kar oktatói számára is korszerű teret biztosít szakmai munkájuk támogatásához.
Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
Európa egyik meghatározó építőipari szoftvergyártója, a bécsi székhelyű PlanRadar kifejezetten az ügyfelek, köztük a magyar felhasználók visszajelzései, kérései alapján fejlesztette ki azt az új dokumentumkezelési megoldást, amelynek köszönhetően a megrendelők, a tervezők, a kivitelezők, valamint a létesítmények üzemeltetői a korábbinál is áttekinthetőbb módon ellenőrizhetik, követhetik a projektek alakulását.