Nem csak a nagy országok lehetnek sikeresek a digitalizációban!
Magyarország egyre jobban teljesít a digitális versenyben – de vannak olyan területek, ahol nélkülözhetetlen a további javulás – nyilatkozta Deutsch Tamás a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztosa a 8. Infotér Konferencián, Balatonfüreden.
A digitális átalakulás területén az állam feladata, hogy kezdeményező legyen a fejlesztési programok kidolgozásában és végrehajtásában, gondoskodjon a digitális közszolgálat feladatainak ellátásáról, az adatbiztonságról, és hogy minden eszközzel támogassa a digitálisan megosztottság kialakulásának elkerülését – folytatta a miniszterelnöki biztos.
A 21. században a digitalizáció a sikeresség és gyarapodás egyik legfontosabb eszköze. Azok az országok, amelyek sikeresek lesznek ezen a téren, hosszú távra sikeresek maradhatnak, amelyek azonban kimaradnak, lemaradnak – mondta nyitóbeszédében a Digitális Jólét Program megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos, aki hozzátette, az elindult program nem csak jelentős mértékben hozzájárul majd hazánk digitális gazdaságának fejlesztéséhez, de a lehetőségek és esélyek megteremtésével már eddig 70 milliárd forintnyi anyagi hozzájárulást jelentett az ország digitális fejlesztéseihez.
Hazánk elmúlt időszakban elért eredményeit ismertetve a rendezvény házigazdája, Soltész Attila, az Informatika a Társadalomért Egyesület elnöke elmondta, Magyarország ma az első helyen van a közösségi hálózatok használatában, tízedik a 30 megabit/szekundumos szupergyors sávszélesség biztosításában, és tizenkettedik az internet használatban.
A digitális közszolgáltatások terén 27. helyezettek vagyunk – ami megfogalmazza fejlesztendő területek egy részét is. Ezzel összhangban a digitiális ökoszisztéma szereplőinek bevonásával elkészült, idén nyáron elfogadott DJP 2.0-ban nem csak 1 500 internetes végpont kerül majd átadásra (az azokhoz tartozó megfelelő okos és digitális eszközökkel), de a teljes közigazgatás digitális átalakítását szolgáló átfogó fejlesztési programokhoz illeszkedve egy olyan digitális közigazgatási képzési- és továbbképzési program is elindítására kerül, amelynek eredményeképpen képzett és felkészült mentorok segítik majd a végpontok helyszínén a felhasználókat.
A digitalizáció az egyik legfontosabb közügyünk. És a digitalizáció nem lehet sikeres az állam aktív, kezdeményező szerepe nélkül – hangoztatta a miniszterelnöki biztos, aki hozzátette: a program másik fontos célkitűzése, hogy esélyt teremtsen minden magyar állampolgár és vállalkozás számára arra, hogy előre léphessen digitális felkészültségében.
Annak érdekében, hogy a digitális átalakulással tovább javulhasson a magyar gazdaság versenyképessége, hamarosan elkészülnek majd a különböző ágazati digitális átalakulási stratégiái is. Ezek közül Deutsch Tamás kiemelte a hazai agrárágazatot érintő Digitális Agrár Stratégiát, amely a magyar agrárium digitális fejlesztését célozza, valamint a Digitális Sport Stratégiát, amely a magyar sport nemzetközi eredményességének megőrzése, a kiválasztás és az utánpótlás-nevelés színvonalának javítása, illetve az iskolai és szabadidős sporttevékenységek támogatása, valamint a sportiparág gazdasági teljesítményének gyarapítása érdekében készül majd el.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban
- A vállalatok küzdenek a digitalizációval
- 5 milliárd forint a Digitális Jólét Program Hálózat fejlesztésére
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- A digitális átállás kulisszatitkai
- Hiányoznak a digitális képességek
- Kitekintés 2030-ra: partnerség az emberek és gépek között
- A Fujitsu új Ipar 4.0 kompetenciaközpontja gyorsítja a gyártóipar digitális átalakulását
- Kirobbanó siker volt az intelligens város témájával foglalkozó konferencia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.