Az iskolakezdés már nemcsak a szülők pénztárcáját terheli

forrás: Prím Online, 2017. október 26. 15:16

A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu felkérésére a GKI Digital az eMAG vásárlói körében készített felmérésében arra kereste a választ, hogy az iskolakezdési időszakában mely termékek voltak a legkelendőbbek. A kérdések főként a nyár végi-őszi eleji általános vásárlási szokásokra vonatkoztak, de kiemelt szempont volt az is, hogy a vásárlók milyen jellemzők alapján döntenek a számukra megfelelő termékek mellett.

 

Műszaki nélkülözhetetlenség

Az internet nyújtotta lehetőségek a tanulás módszereire, a tananyagok elérhetőségére, azok kiegészítésére, valamint a diákok tanulási és a tanárok oktatási szokásaira is hatással vannak. A GKI Digital becslése alapján 400-420 ezer diák el olyan háztartásban, amelynek valamelyik tagja az online vásárlók táborát erősíti, így körükben egyre népszerűbbek azok a „virtuális” közösségek, melyek megfelelő fórumot biztosítanak számukra a gyors és egyszerű információcseréhez. Ugyanakkor ezen digitális csatornák használata megfelelő eszközök nélkül már nehezen valósíthatók meg, így az iskolakezdéshez kötődően a kötelező kiadásokon felül (mint a tanszerek és a tankönyvek), mára már szükségessé és elkerülhetetlenné válik a különféle műszaki cikkek beszerzései is.

 

A számítógép a felkészülés alapja

A megszokott arányokhoz képest a vásárlások száma főképp a laptopok, asztali számítógépek és nyomtatók esetében ugrik meg jelentősen az iskolakezdés idején. A PC eszközök vásárlása kiemelten magas az iskolakezdés előtti és utáni időszakban, míg a nyomtatók főként szeptember végén fogynak jól az eMAG-nál. A GKI Digital az eMAG őszi értékesítési adatait alapul véve megvizsgálta, hogy van-e összefüggés az adott térségben élő középiskolások száma és a laptop, illetve asztali számítógépek vásárlása között. Az eredményekből kiderült, hogy a számítógép-vásárlás erősen függ az adott terület gazdasági fejlettségétől és az ott élők jövedelmi viszonyaitól, illetve azokban a régiókban vásárolnak több számítógépet, amelyekben a középiskolások aránya nagyobb a lakosságon belül. A felmérés szerint a szülők 12%-a(ők azok, akik számítógép beszerzését is tervezik), összesen 40-48 ezer eszközt szereznek be egy évben, ebből pedig a tavalyi évben 14-15 ezer számítógép online eladása a középiskolások tanévkezdéséhez köthető.

 

A kiadás mindenkié

A kutatás eredménye azt mutatja, hogy a vásárlók 28%-a – kifejezetten az iskolakezdés kapcsán – műszaki termékek vásárlásával is támogatja a még velük élő középiskolás, illetve felsőoktatásban tanuló gyermeket, így minden tízedik szülő szeretne asztali számítógépet (is) vásárolni gyermekének. A megkérdezett szülők 6%-a számolt be arról, hogy a 14-25 év közötti otthon lakó gyermeke saját pénzéből valósítja meg műszaki cikk vásárlási terveit. Azonban a még otthon élő, felsőfokú képzésben tanulók közel fele, 43%-a szeretne a tanévkezdet kapcsán új műszaki cikket – többek között laptopot beszerezni, azonban – a középiskolásokkal ellentétben – a felsőoktatásban részt vevő hallgatók több mint háromnegyede már kizárólag saját forrásból finanszírozza a műszaki cikkek vásárlását. 

 

Minőség mindenek előtt!

A megfelelő termék kiválasztásakor az árral szemben a minőség az elsődleges szempont, azonban műszaki cikk vásárlását tervezőknek a megfelelő termék kiválasztásánál további fontos tényezők a garancia ideje, és a termék technikai paraméterei is.  Ami az ötletgyűjtést illeti, a felhasználók leginkább webáruházakat keresnek fel és az akciós lehetőséget igyekeznek kihasználni. A GKI Digital felméréséből kiderült, hogy a vásárlók éppen ezért a hírlevelekben is jobban figyelik az iskolakezdésről szóló tartalmakat, így az eMAG esetében a Back-to-School tematikus kampánya, az általános kínálat és a felhasználói vélemények jelentős mértékben megkönnyítik a felhasználók végső döntésének meghozatalát.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05