Az Ecommerce Hungary kiáll a magyar e-kereskedőkért

forrás: Prím Online, 2017. november 18. 07:57

Az Ecommerce Hungary elítél minden e-kereskedelmi visszaélést és kiemelt fontosságúnak tartja a vásárlók biztonságát. 

A Mall.hu ügy kapcsán hangsúlyozzák, hogy a külföldi tulajdonos a hazai vezetéssel együttműködve dolgozik a folyamatos üzletmenet mihamarabbi visszaállításáért. A magyar e-kereskedelem a tavalyi évben közel 33 millió darab sikeres megrendelést bonyolított le és ez a szám az idén ismét jelentősen növekedni fog. A dinamikusan fejlődő elektronikus kereskedelem biztonságos, a jogszabályok széleskörűen védik a fogyasztók érdekeit.

 

Mint ismeretes, a héten történt összehangolt és több száz cégre kiterjedő hatósági akciók során a magyar elektronikus kereskedelem egyik legnagyobb szereplőjénél, a Mall.hu-nál is történtek hatósági intézkedések. A cég  tulajdonosai minden rendelkezésre álló jogi eszközt igénybe vesznek azért, hogy minél előbb visszaállhasson a normál üzletmenet, valamint a már megrendelt árukat is megkaphassák a vásárlók.

 

Az Ecommerce Hungary a legnagyobb hazai e-kereskedelmi közhasznú egyesület, több mint 270 rendes taggal rendelkezik. Számos képzéssel, ajánlással segítik a magyar e-kereskedelem fejlődését.  Az elektronikus vásárlás biztonságos, jogszabályok garantálják a vásárlók védelmét. A vásárlóknak például 14 napos elállási joguk van, így a webshopokban megrendelt árucikkeket ezen időn belül visszaküldhetik a kereskedőnek- mondta el dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnöke. Hozzátette: "Az Ecommerce Hungary Egyesület fontosnak tartja a jogszabályoknak megfelelően működő magyarországi e-kereskedelem támogatását, mindenfajta visszaélést, bűncselekményt elítélünk, elhatárolódunk minden, a piaci versenyt befolyásoló tisztességtelen magatartástól. A magyar e-kereskedelem biztonságos, stabil, dinamikusan fejlődik. Az online vásárlások kapcsán felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy a legbiztonságosabb fizetési mód a bankkártyás fizetés. Ezt a fizetési módot használva a vásárlás összege kereskedő nem teljesítése miatti vitás helyzet esetén a kártyatársasági szabályok szerint visszajár még akkor is, ha a kereskedőnek nincs meg a lehetősége a visszafizetést önként teljesíteni. A reklamációt a kártyát kibocsátó banknál kell bejelenteni. A legbiztosabb olyan kereskedőnél vásárolni, ahol rendelkezésre áll online kártyás fizetés és/vagy kiszállítást végző futárszolgálatuknál lehetséges POS terminálon keresztül fizetni.”

 

A tavalyi év folyamán világszinten is kiemelkedő, 34 százalékos növekedési ütemet produkált az iparág. 4.600 000 honfitársunk, azaz a felnőtt internetezők 84 százaléka már vásárolt valamelyik e-kereskedőtől (forrás:eNet). Az online vásárlás a jelentős növekedés ellenére is biztonságos és megbízható, ezt többek között az is alátámasztja, hogy (i) 2017-ben a töredékére esett vissza a fogyasztóvédelmi jogsértést ismételten elkövető webáruházak száma, (ii) 2016-ban közel 33 millió darab sikeres megrendelést bonyolítottak le a hazai e-kereskedők a magyar vásárlók nagy megelégedésére és ez a szám idén ismét jelentősen növekedni fog, (iii) folyamatosan újabb nagy szereplők lépnek be a magyar piacra.

 

A Mall.hu a vizsgálattól függetlenül újabb beruházás megvalósítását tervezi. A szolgáltatásaik bővítésével így ők is hozzájárulhatnak az elektronikus kereskedelem további erősödéséhez. Dr. Ormós Zoltán a magyar e-kereskedelmi piac fejlődéséről szólva rámutatott: “Legutóbb a hazai viszonyok között kifejezetten óriásnak számító Alza indította el magyarországi működését, és számos más nagy szereplő belépésére is számíthatunk a közeljövőben. Ezt annak köszönhetjük, hogy a magyar e-kereskedelmi piac stabil és megbízható, a nemzetgazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő szektora,amely fokozottan védi a vásárlók érdekeit.”

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a hálózatsemlegesség védelmében hozott döntést az NMHH

Internetes forgalom- és eszközkorlátozás miatt augusztusban a hálózatsemlegességi szabályok betartására kötelezte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Magyar Telekom Nyrt.-t két mobilinternet-díjcsomagja, a „Net Korlátlan” és a „Korlátlan Net” kapcsán. Az NMHH a fogyasztók védelme érdekében rendszeresen ellenőrzi, hogy a szolgáltatók betartják-e a nyílt internet-hozzáférésről szóló szabályokat. 

2019. szeptember 23. 16:40

36 éves hazai vállalat az új BÉT50-ben

Az ország egyik első, magyar tulajdonú IT-cége, a 36 éves SERCO Informatika Kft. is bekerült idén az ország leginspirálóbb vállalkozásait összegyűjtő BÉT50 kiadványba. A hazai mércével veterán vállalkozás az utóbbi években szinte startup-szerű növekedéssel hívta fel magára a figyelmet. Ennek hátterében makrogazdasági folyamatok mellett a sikeres generációváltás és profiltisztítás áll.

2019. szeptember 23. 15:11

A fogyasztók kirobbanóan optimisták

Szeptemberben a GKI konjunktúraindexe két és fél éve nem látott szintre esett, ezen belül az üzleti várakozások három éves mélypontjukra zuhantak, a fogyasztói várakozások viszont még kissé javultak is, utoljára 2002 nyarán voltak ennél kedvezőbbek. A GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti bizalmi index szeptemberi esése jelentős (igaz, az átmenetileg megemelkedett augusztusihoz képest), egyetlen hónap alatt több mint tíz éve nem következett be ekkora romlás.

2019. szeptember 23. 01:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban

2019. szeptember 23. 09:37

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26
online sportfogadás