A teljesítmény és a márkaépítés összhangja

forrás: Prím Online, 2018. január 23. 12:57

Egyre inkább meg kell küzdeniük a márkáknak a fogyasztói figyelemért, de nem mindegy, hogy azt milyen eszközökkel teszik. Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications közös iparági felmérést készített, melyből kirajzolódik: a brandinget és a performance marketinget ötvöző kampányok értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet hozhatnak. 

A legfrissebb kutatások szerint még egy aranyhal is hosszabb ideig figyel, mint egy mai reklámfogyasztó, aki mindössze 8 másodpercig képes koncentrálni. Emiatt új eszközöket és a korábbiaktól eltérő megközelítést kell a vállalatoknak alkalmaznia ahhoz, hogy eljuttassák az emberekhez az üzeneteiket. A marketingvezetők 82 százaléka szerint a fogyasztók megfelelő elérése, 79 százaléka szerint a kampányok működtetése, míg 77 százaléka szerint a kampány hatékonyságának bizonyítása a legnagyobb kihívás ma a marketingben. 

 

 

Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications „Brandformance” című közös iparági elemzésében 11 szektor 36 szakemberét kérdezték meg arról, hogy hogyan látják a marketingkommunikáció jövőjét.

 

Ma átlagosan 6,7 millió magyar fogyasztó néz tévét, ebből 6,3 millió lát reklámot. Egy fogyasztó naponta átlagosan 282 percet tévézik, amiből 31 percet tesznek ki a reklámok. Azaz az egy főre jutó reklámnézési idő a teljes tévénézési idő 11 százaléka, ami átlagosan napi 108 reklámot jelent. Ugyanakkor a legfiatalabb generációk reklámkerülése, a hirdetésblokkolók, a kábeles TV-csatornák alternatívájaként felbukkanó műsorszolgáltatók (Netflix, HBO) is mind komoly közönséget vonnak el: az 540 milliárdos globális reklámpiac várhatóan 1/5-ét elveszíti 2025-re. Drámai a változás a digitális eszközhasználatban is: hódít a mobil. A mobil reklámpiacon egyes becslések szerint a következő három évben 128 százalékos növekedés várható. Ez azt jelenti, hogy az új reklámbefektetések 92 százaléka mobileszközökön realizálódik majd.

 

 

Az IPA kutatása szerint a profiton a márkaépítő kampányok önmagukban 20%-ot, a sales fókuszú kampányok 15-20%-ot képesek emelni a profiton, míg a kettő együtt akár 25%-nál is magasabb növekedést érhet el.

 

A branding szerepe tehát átalakulóban van: a megváltozott technológiai, kommunikációs környezetben a személyes, egyéni ügyfélút alatt küldött információk, üzenetek érnek csak célba. A cél tehát a két terület megfelelő arányú integrációja, ahol mind a hagyományos, mind az innovatív, digitális eszközök szerepet kapnak. Az iparági elemzést készítő két ügynökség – az ADDICT Interactive és  MITTE Communications – ezért elkötelezettje a minél korábbi fázisú brand- és performance célú kampánytervezésnek, amit együtt közösen brandformance tervezésnek hívnak.  Az ilyen szemléletű kampányok - amelyek elérés, értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet garantálnak – alapjában változtathatják meg a következő évek marketingkommunikációját.

 

A teljes tanulmány az alábbi linkről tölthető le: http://brandformance.hu/ 

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Miskolc már 10 éve a Vodafone második otthona

A Vodafone Magyarország ügyfélszolgálata 10 éve kezdte meg működését Borsod-Abaúj-Zemplén megye legnagyobb városában, azóta pedig rengeteg jelentős eseményhez járult hozzá a régióban. Az összesen több mint 1 milliárd forintos beruházás mára több mint 600 embernek ad munkát Miskolcon.

2019. június 24. 16:44

Piaci körkép: 5 hónap tanulás után garantált a programozói karrier

Az elmúlt három évben több mint hússzorosára bővült itthon a jellemzően 4-5 hónapos, intenzív és gyakorlatorientált képzés keretében szoftverfejlesztő szakmát adó tanfolyamok diákjainak száma. Ezek az úgynevezett bootcampek tavaly több mint 500 hallgatónak adtak képesítést, idén pedig már nagyjából 750, főként 21 és 45 év közötti életkorú diák kezdhet új karriert programozóként néhány hónap tanulás után. A bootcampek egy része ráadásul hallgatói elhelyezkedését is garantálja, méghozzá az egyetemet végzett, frissdiplomás szoftverfejlesztők bérével megegyező, minimum bruttó 350 ezer forintos kezdő fizetésért. Ez pedig a tapasztalatok szerint 3-4 év után átlépheti az 1 millió forintot is.

2019. június 24. 13:52

Az alternatív valóságok és a gamification határozhatja meg a jövő munkahelyeit

A virtuális valóság a fehér gallérosok munkáját segítheti a jövőben, miközben az Y és X generáció esetében a munkáltatóknak meg kell barátkozniuk a munkakörnyezet játékosításával, azaz a gamificationnal, hogy a munkavállalók minél inkább motiváltak legyenek, hozzásegítve ezzel a vállalatokat a jobb eredmény eléréséhez – mutat rá a jelenlegi trendre az Adecco Csoport, a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége.

2019. június 24. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50
online sportfogadás