A vállalat, ahol Jediket, pszichopata gyilkosokat és szuperhősöket keresnek

forrás: Prím Online, 2018. január 24. 09:35

A Netlife, budapesti székhelyű informatikai vállalat olyan álláshirdetéseket készített, amelyek egy-egy vicces áthallást követően más-más tematikába lettek áthelyezve. Így lett SAP Fiori kódokat író munkatársból előbb kódbűvölő, majd kígyóbűvölő. Szerencsére az adatok közlése mellett összeállítottak nekünk egy látványos infografikát is, így van min rágódni, mielőtt mi magunk is közösségi média kampányra adnánk a fejünket.

 

A "Bináris Naprendszer" szülötteit keresi a magyar vállalat

 

Ha közösségi média elérésekről van szó, akkor a „Best Practice” az, ha a tartalom gyorsan értelmezhetősége, és annak (internetes értelemben vett) vírusossága az elsődleges szempontok. Persze ez az aranyszabály egyszerűnek hangzik, ám a gyakorlatban e kettősség megvalósítására nem létezik tökéletes recept. Számtalan különféle módszer létezik, és voltaképp ennek a kényes egyensúlynak a megalkotásán dolgoznak napi rendszerességgel a marketing és social media szakemberek.

 

Szerencsére vannak olyanok, akik kutatásaikat nyilvánosságra hozzák, és ezzel segítik mások munkáját. Így tett a budapesti informatikai vállalat is, akik munkaórát nem sajnálva tesztelték a fogyasztói magatartást, és alkottak meg négy pozícióra, kettő-kettő variánst, azaz összesen nyolc darab grafikus social media hirdetést. A képek különféle szemszögből, más-más tematikával közelítették meg az adott pozíciókat. Az egyetlen közös bennük a humor faktor volt. A teszt céljának azt tűzték ki, hogy képet kapjanak az SM-t látogatók magatartásáról, és mindezt organikus elérésre alapozva, azaz a fizetett hirdetések torzító hatását kiiktatva tették. Az eredmények, ahogy az általában lenni szokott, meglepő konklúzióra engednek következtetni.

 

"AZ" munkaerő

 

Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül

A Social Media elérésekből kiolvasható, hogy mely médiát, milyen érdeklődésű és beállítottságú emberek olvassák és használják.

 

A Facebook abszolút nyertese a Star Wars tematika volt, míg a Twitter tábora inkább volt vevő az alternatívabb újdonságra, azaz a Stephen King féle Az-ra.

 

A LinkedIn közönsége egyértelműen a realitások talaján mozog, és kevésbé mozgatják meg a popkultúrális utalások, így náluk a kódokkal játszó “kígyóbűvölő” hirdetés volt a nyerő.

 

Az Instagramot látogatók közül a Gyűrűk ura hirdetés volt a leginkább kelendő, sőt ezzel összességében a legnagyobb arányú elérést mutatta az egyes közösségi médiákat illetően.

 

 

Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül

 

Mennyi az annyi? – Elérés

A kapott eredményekből egyértelműen következik, hogy hiába a LinkedIn álláshirdetésekre, és networkingre épített felülete, hisz a Facebookon még így is sokkal jobb organikus elérést tudunk generálni egy-egy jól megalkotott poszttal. Az már azonban más kérdés, hogy a Facebook olvasói tábora valóban a hirdetés releváns célközönségéből kerültek-e ki, vagy csak a képi anyag iránt érdeklődtek. Ebben az aspektusában ugyanis a LinkedIn nagy valószínűséggel jobban teljesíthet.

 

 

Követőtáboruk ekkora százalékát érték el (organikus)

 

Organikus elérés tematika szerinti megoszlása

Az eredmény nem meglepő, hogy a Star Wars brand mindent visz. A további eredmények pedig az aktualitásoknak tudhatók be. A sorrendet magyarázza, hogy legutóbb az Az jelent meg, azt megelőzően pedig a GhostBusters legújabb része. Ezt azért előzhette meg a Gyűrűk ura, mert nekik olyan fanatikus támogatói vannak, mint a Star Wars esetében, valamint az utóbbi hónapokban egyre több cikk jelenik meg az Amazon által készülő LoTR sorozatról, ami a téma trendingjét ismét előkelő helyre hozta. A statisztika egyetlen meglepetése talán az Amerika kapitány ilyen gyenge szereplése.

 

(Ennél a kimutatásnál pontozásos értékek szerepelnek, melyek nem az elért személyek pontos számát tükrözik, hanem a közöttük levő arányviszonyt.)

 

 

Érdeklődés: Általános vicc vs. Popkultúra

... És ezekből melyik film adta a legjobb konverziót?

 

Social Media CTR (átkattintási arány)

Az általános, összevont Social Media CTR-ekből kiolvasható, hogy mely munkakörök után érdeklődnek a legtöbben, azaz melyeknél van kínálat a piacon, és melyeknél jelentkezik munkaerőhiány. A Netlife eredménye szerint az általuk keresett munkakörök közül a frontend fejlesztőből van a legtöbb a piacon, míg az SAP Fiori és a PHP fejlesztő hiányszakmának számít. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezeket az eredményeket annak tükrében érdemes mérlegelni, hogy a CTR-eket erősen befolyásolhatta a hirdetés grafikai tartalma, és megvalósítása is. Az összesített átkattintási arányból láthatjuk, hogy a közösségi médiahirdetések sokkal jobb eredménnyel rendelkeznek, mint egy bármely más oldalon megjelenített grafikai tartalom (banneres hirdetés), sőt, jobban teljesít egy átlagos Google AdWords keresési kampánynál is. (Referencia érték: Display [0,35%], Search [1,91%]. Forrás: WordStream)

 

 

Social Media CTR (átkattintási arány)

 

A tanulság tehát egyszerű. Amennyiben a tartalom, amit közölni szeretnénk alkalmas rá, úgy a Display és AdWords kampány helyett még mindig jobban megéri a közösségi médián hirdetni, ahol egy jól megalkotott tartalommal akár ingyen is nagyon jó konverziókat tudunk elérni. A vicces tartalom mindig vírusos tud lenni, és ha módunk van rá, akkor érdemes az aktualitásokra, és a popkultúrára hajazva megalkotni a hirdetési anyagunkat, hogy ne csak a pénzünket költsük, hanem organikus találatokkal a hirdetés ingyen is nagy utat járjon be az internet útvesztőjében.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05