A vállalat, ahol Jediket, pszichopata gyilkosokat és szuperhősöket keresnek

forrás: Prím Online, 2018. január 24. 09:35

A Netlife, budapesti székhelyű informatikai vállalat olyan álláshirdetéseket készített, amelyek egy-egy vicces áthallást követően más-más tematikába lettek áthelyezve. Így lett SAP Fiori kódokat író munkatársból előbb kódbűvölő, majd kígyóbűvölő. Szerencsére az adatok közlése mellett összeállítottak nekünk egy látványos infografikát is, így van min rágódni, mielőtt mi magunk is közösségi média kampányra adnánk a fejünket.

 

A "Bináris Naprendszer" szülötteit keresi a magyar vállalat

 

Ha közösségi média elérésekről van szó, akkor a „Best Practice” az, ha a tartalom gyorsan értelmezhetősége, és annak (internetes értelemben vett) vírusossága az elsődleges szempontok. Persze ez az aranyszabály egyszerűnek hangzik, ám a gyakorlatban e kettősség megvalósítására nem létezik tökéletes recept. Számtalan különféle módszer létezik, és voltaképp ennek a kényes egyensúlynak a megalkotásán dolgoznak napi rendszerességgel a marketing és social media szakemberek.

 

Szerencsére vannak olyanok, akik kutatásaikat nyilvánosságra hozzák, és ezzel segítik mások munkáját. Így tett a budapesti informatikai vállalat is, akik munkaórát nem sajnálva tesztelték a fogyasztói magatartást, és alkottak meg négy pozícióra, kettő-kettő variánst, azaz összesen nyolc darab grafikus social media hirdetést. A képek különféle szemszögből, más-más tematikával közelítették meg az adott pozíciókat. Az egyetlen közös bennük a humor faktor volt. A teszt céljának azt tűzték ki, hogy képet kapjanak az SM-t látogatók magatartásáról, és mindezt organikus elérésre alapozva, azaz a fizetett hirdetések torzító hatását kiiktatva tették. Az eredmények, ahogy az általában lenni szokott, meglepő konklúzióra engednek következtetni.

 

"AZ" munkaerő

 

Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül

A Social Media elérésekből kiolvasható, hogy mely médiát, milyen érdeklődésű és beállítottságú emberek olvassák és használják.

 

A Facebook abszolút nyertese a Star Wars tematika volt, míg a Twitter tábora inkább volt vevő az alternatívabb újdonságra, azaz a Stephen King féle Az-ra.

 

A LinkedIn közönsége egyértelműen a realitások talaján mozog, és kevésbé mozgatják meg a popkultúrális utalások, így náluk a kódokkal játszó “kígyóbűvölő” hirdetés volt a nyerő.

 

Az Instagramot látogatók közül a Gyűrűk ura hirdetés volt a leginkább kelendő, sőt ezzel összességében a legnagyobb arányú elérést mutatta az egyes közösségi médiákat illetően.

 

 

Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül

 

Mennyi az annyi? – Elérés

A kapott eredményekből egyértelműen következik, hogy hiába a LinkedIn álláshirdetésekre, és networkingre épített felülete, hisz a Facebookon még így is sokkal jobb organikus elérést tudunk generálni egy-egy jól megalkotott poszttal. Az már azonban más kérdés, hogy a Facebook olvasói tábora valóban a hirdetés releváns célközönségéből kerültek-e ki, vagy csak a képi anyag iránt érdeklődtek. Ebben az aspektusában ugyanis a LinkedIn nagy valószínűséggel jobban teljesíthet.

 

 

Követőtáboruk ekkora százalékát érték el (organikus)

 

Organikus elérés tematika szerinti megoszlása

Az eredmény nem meglepő, hogy a Star Wars brand mindent visz. A további eredmények pedig az aktualitásoknak tudhatók be. A sorrendet magyarázza, hogy legutóbb az Az jelent meg, azt megelőzően pedig a GhostBusters legújabb része. Ezt azért előzhette meg a Gyűrűk ura, mert nekik olyan fanatikus támogatói vannak, mint a Star Wars esetében, valamint az utóbbi hónapokban egyre több cikk jelenik meg az Amazon által készülő LoTR sorozatról, ami a téma trendingjét ismét előkelő helyre hozta. A statisztika egyetlen meglepetése talán az Amerika kapitány ilyen gyenge szereplése.

 

(Ennél a kimutatásnál pontozásos értékek szerepelnek, melyek nem az elért személyek pontos számát tükrözik, hanem a közöttük levő arányviszonyt.)

 

 

Érdeklődés: Általános vicc vs. Popkultúra

... És ezekből melyik film adta a legjobb konverziót?

 

Social Media CTR (átkattintási arány)

Az általános, összevont Social Media CTR-ekből kiolvasható, hogy mely munkakörök után érdeklődnek a legtöbben, azaz melyeknél van kínálat a piacon, és melyeknél jelentkezik munkaerőhiány. A Netlife eredménye szerint az általuk keresett munkakörök közül a frontend fejlesztőből van a legtöbb a piacon, míg az SAP Fiori és a PHP fejlesztő hiányszakmának számít. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezeket az eredményeket annak tükrében érdemes mérlegelni, hogy a CTR-eket erősen befolyásolhatta a hirdetés grafikai tartalma, és megvalósítása is. Az összesített átkattintási arányból láthatjuk, hogy a közösségi médiahirdetések sokkal jobb eredménnyel rendelkeznek, mint egy bármely más oldalon megjelenített grafikai tartalom (banneres hirdetés), sőt, jobban teljesít egy átlagos Google AdWords keresési kampánynál is. (Referencia érték: Display [0,35%], Search [1,91%]. Forrás: WordStream)

 

 

Social Media CTR (átkattintási arány)

 

A tanulság tehát egyszerű. Amennyiben a tartalom, amit közölni szeretnénk alkalmas rá, úgy a Display és AdWords kampány helyett még mindig jobban megéri a közösségi médián hirdetni, ahol egy jól megalkotott tartalommal akár ingyen is nagyon jó konverziókat tudunk elérni. A vicces tartalom mindig vírusos tud lenni, és ha módunk van rá, akkor érdemes az aktualitásokra, és a popkultúrára hajazva megalkotni a hirdetési anyagunkat, hogy ne csak a pénzünket költsük, hanem organikus találatokkal a hirdetés ingyen is nagy utat járjon be az internet útvesztőjében.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Átfogó és transzparens digitális hatékonyságmérés

A marketing alapvető értékteremtő funkciója a fogyasztóknak szánt termék, illetve szolgáltatás útjának tudatos alakítása - nincs ez másként a digitális környezetben sem. Marketingesként azt kell megcéloznunk, hogy a fogyasztó folyamatosan élményhez jusson és bizalommal fordulhasson az általunk gondozott brandek felé.

2020. február 27. 17:34

Díjazták a hálózatbiztonság legjobbjait

A biztonsági szakértő ICSA Labs tesztelései alapján a tajvani Zyxel ismét a világ vezető iparági szereplői között szerepel. A szigorú kritériumok alapján odaítélt EIST Awards díjat olyan beszállítók kaphatják meg, akik a biztonsági termékeikkel egymást követő öt, tíz vagy húsz évben kiérdemlik a szervezet független tanúsítványait. Az idei gálán mindössze öt ilyen vállalat részesült díjazásban. 

2020. február 27. 14:48

Ismét elismerik a legjobb fenntarthatósági kezdeményezéseket

Az idén is díjazza a legjobb fenntartható, energiatudatos és zöld kezdeményezéseket az E.ON a nemzetközi Energy Globe verseny magyarországi fordulóján. Április 6-ig hat kategóriában jelentkezhetnek ötleteikkel a pályázók. Magánszemélyektől kezdve szervezeteken, vállalatokon át az önkormányzatokig bárki beküldheti a környezet- és energiatudatos szemléletformálást célzó pályázatát a versenyre. Az E.ON Energy Globe az energiavilág „Oscar-díja”, 187 országban tartanak hasonló versenyeket. A legjobb ötleteket milliós nyereményekkel díjazzák.

2020. február 27. 13:12

A Való Világ miatt büntetett a Médiatanács

Új eljárásban, közel tizenkét millió forintra bírságolta az RTL Klub szolgáltatóját a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén, mert a csatorna alacsonyabb korhatári kategóriába sorolta és emiatt rossz idősávban tette közzé a Való Világ 4.-et és annak előzeteseit még 2011-ben. A testület döntése alapján ideiglenesen tovább szólhat a székesfehérvári Vörösmarty Rádió.

2020. február 27. 10:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Nemzeti Közműszolgáltató nevében indult adathalász támadás

2020. február 25. 13:40

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

2020. február 24. 11:45

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33
online sportfogadás