A vállalat, ahol Jediket, pszichopata gyilkosokat és szuperhősöket keresnek

forrás: Prím Online, 2018. január 24. 09:35

A Netlife, budapesti székhelyű informatikai vállalat olyan álláshirdetéseket készített, amelyek egy-egy vicces áthallást követően más-más tematikába lettek áthelyezve. Így lett SAP Fiori kódokat író munkatársból előbb kódbűvölő, majd kígyóbűvölő. Szerencsére az adatok közlése mellett összeállítottak nekünk egy látványos infografikát is, így van min rágódni, mielőtt mi magunk is közösségi média kampányra adnánk a fejünket.

 

A "Bináris Naprendszer" szülötteit keresi a magyar vállalat

 

Ha közösségi média elérésekről van szó, akkor a „Best Practice” az, ha a tartalom gyorsan értelmezhetősége, és annak (internetes értelemben vett) vírusossága az elsődleges szempontok. Persze ez az aranyszabály egyszerűnek hangzik, ám a gyakorlatban e kettősség megvalósítására nem létezik tökéletes recept. Számtalan különféle módszer létezik, és voltaképp ennek a kényes egyensúlynak a megalkotásán dolgoznak napi rendszerességgel a marketing és social media szakemberek.

 

Szerencsére vannak olyanok, akik kutatásaikat nyilvánosságra hozzák, és ezzel segítik mások munkáját. Így tett a budapesti informatikai vállalat is, akik munkaórát nem sajnálva tesztelték a fogyasztói magatartást, és alkottak meg négy pozícióra, kettő-kettő variánst, azaz összesen nyolc darab grafikus social media hirdetést. A képek különféle szemszögből, más-más tematikával közelítették meg az adott pozíciókat. Az egyetlen közös bennük a humor faktor volt. A teszt céljának azt tűzték ki, hogy képet kapjanak az SM-t látogatók magatartásáról, és mindezt organikus elérésre alapozva, azaz a fizetett hirdetések torzító hatását kiiktatva tették. Az eredmények, ahogy az általában lenni szokott, meglepő konklúzióra engednek következtetni.

 

"AZ" munkaerő

 

Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül

A Social Media elérésekből kiolvasható, hogy mely médiát, milyen érdeklődésű és beállítottságú emberek olvassák és használják.

 

A Facebook abszolút nyertese a Star Wars tematika volt, míg a Twitter tábora inkább volt vevő az alternatívabb újdonságra, azaz a Stephen King féle Az-ra.

 

A LinkedIn közönsége egyértelműen a realitások talaján mozog, és kevésbé mozgatják meg a popkultúrális utalások, így náluk a kódokkal játszó “kígyóbűvölő” hirdetés volt a nyerő.

 

Az Instagramot látogatók közül a Gyűrűk ura hirdetés volt a leginkább kelendő, sőt ezzel összességében a legnagyobb arányú elérést mutatta az egyes közösségi médiákat illetően.

 

 

Hirdetések elérése a különböző Social Media csatornákon keresztül

 

Mennyi az annyi? – Elérés

A kapott eredményekből egyértelműen következik, hogy hiába a LinkedIn álláshirdetésekre, és networkingre épített felülete, hisz a Facebookon még így is sokkal jobb organikus elérést tudunk generálni egy-egy jól megalkotott poszttal. Az már azonban más kérdés, hogy a Facebook olvasói tábora valóban a hirdetés releváns célközönségéből kerültek-e ki, vagy csak a képi anyag iránt érdeklődtek. Ebben az aspektusában ugyanis a LinkedIn nagy valószínűséggel jobban teljesíthet.

 

 

Követőtáboruk ekkora százalékát érték el (organikus)

 

Organikus elérés tematika szerinti megoszlása

Az eredmény nem meglepő, hogy a Star Wars brand mindent visz. A további eredmények pedig az aktualitásoknak tudhatók be. A sorrendet magyarázza, hogy legutóbb az Az jelent meg, azt megelőzően pedig a GhostBusters legújabb része. Ezt azért előzhette meg a Gyűrűk ura, mert nekik olyan fanatikus támogatói vannak, mint a Star Wars esetében, valamint az utóbbi hónapokban egyre több cikk jelenik meg az Amazon által készülő LoTR sorozatról, ami a téma trendingjét ismét előkelő helyre hozta. A statisztika egyetlen meglepetése talán az Amerika kapitány ilyen gyenge szereplése.

 

(Ennél a kimutatásnál pontozásos értékek szerepelnek, melyek nem az elért személyek pontos számát tükrözik, hanem a közöttük levő arányviszonyt.)

 

 

Érdeklődés: Általános vicc vs. Popkultúra

... És ezekből melyik film adta a legjobb konverziót?

 

Social Media CTR (átkattintási arány)

Az általános, összevont Social Media CTR-ekből kiolvasható, hogy mely munkakörök után érdeklődnek a legtöbben, azaz melyeknél van kínálat a piacon, és melyeknél jelentkezik munkaerőhiány. A Netlife eredménye szerint az általuk keresett munkakörök közül a frontend fejlesztőből van a legtöbb a piacon, míg az SAP Fiori és a PHP fejlesztő hiányszakmának számít. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezeket az eredményeket annak tükrében érdemes mérlegelni, hogy a CTR-eket erősen befolyásolhatta a hirdetés grafikai tartalma, és megvalósítása is. Az összesített átkattintási arányból láthatjuk, hogy a közösségi médiahirdetések sokkal jobb eredménnyel rendelkeznek, mint egy bármely más oldalon megjelenített grafikai tartalom (banneres hirdetés), sőt, jobban teljesít egy átlagos Google AdWords keresési kampánynál is. (Referencia érték: Display [0,35%], Search [1,91%]. Forrás: WordStream)

 

 

Social Media CTR (átkattintási arány)

 

A tanulság tehát egyszerű. Amennyiben a tartalom, amit közölni szeretnénk alkalmas rá, úgy a Display és AdWords kampány helyett még mindig jobban megéri a közösségi médián hirdetni, ahol egy jól megalkotott tartalommal akár ingyen is nagyon jó konverziókat tudunk elérni. A vicces tartalom mindig vírusos tud lenni, és ha módunk van rá, akkor érdemes az aktualitásokra, és a popkultúrára hajazva megalkotni a hirdetési anyagunkat, hogy ne csak a pénzünket költsük, hanem organikus találatokkal a hirdetés ingyen is nagy utat járjon be az internet útvesztőjében.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

VOLT vonattal, VOLT kombinált jeggyel a VOLT Fesztiválra!

A MÁV-START és a GYSEV kombinált – a soproni helyi buszjáratok korlátlan használatát is biztosító – jegyet kínál a VOLT Fesztiválra vonattal utazó diákoknak. A VOLT kombinált jegy a két vasúttársaság Budapest és Sopron között közlekedő járatain egy útra vagy menettérti utazásra használható fel, június 25-től július 1-jén éjfélig.

2019. június 24. 15:11

Piaci körkép: 5 hónap tanulás után garantált a programozói karrier

Az elmúlt három évben több mint hússzorosára bővült itthon a jellemzően 4-5 hónapos, intenzív és gyakorlatorientált képzés keretében szoftverfejlesztő szakmát adó tanfolyamok diákjainak száma. Ezek az úgynevezett bootcampek tavaly több mint 500 hallgatónak adtak képesítést, idén pedig már nagyjából 750, főként 21 és 45 év közötti életkorú diák kezdhet új karriert programozóként néhány hónap tanulás után. A bootcampek egy része ráadásul hallgatói elhelyezkedését is garantálja, méghozzá az egyetemet végzett, frissdiplomás szoftverfejlesztők bérével megegyező, minimum bruttó 350 ezer forintos kezdő fizetésért. Ez pedig a tapasztalatok szerint 3-4 év után átlépheti az 1 millió forintot is.

2019. június 24. 13:52

Mesterséges intelligenciával felszerelt MR készüléket adtak át a Városmajorban

Csúcskategóriájú, mesterséges intelligenciával felszerelt MR készülékkel vizsgálják mostantól a betegeket a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinikán. A Siemens MAGNETOM Aera készüléknél a legmodernebb technika felgyorsítja az adatgyűjtést, emiatt a mérések és az egész vizsgálati idő rövidül, továbbá lehetővé válik olyan ritmuszavaros betegek vizsgálata is, akiknél erre eddig nem volt lehetőség. Az eszközt sajtótájékoztató keretében adták át.

2019. június 24. 12:39

A pénzügyi informatikában is élen a Corvinus hallgatói

A digitális forradalom a pénzügyi szektort sem kerüli el, ezért a programozási (számítástechnikai) ismeretek a jövő pénzügyi szakemberei számára is elengedhetetlenek. A Corvinus Egyetem hallgatói a Morgan Stanley szakértőinek segítségével egyetemi órákon és diákszervezeti kurzusokon több, pénzügyi szektorban használt szoftverrel és programnyelvvel is megismerkedhetnek. 2019. június 17-én a Corvinus és a Morgan Stanley közös díjátadón köszöntötte az ezeken a kurzusokon legjobban teljesítő hallgatókat. 

2019. június 24. 11:20

Az alternatív valóságok és a gamification határozhatja meg a jövő munkahelyeit

A virtuális valóság a fehér gallérosok munkáját segítheti a jövőben, miközben az Y és X generáció esetében a munkáltatóknak meg kell barátkozniuk a munkakörnyezet játékosításával, azaz a gamificationnal, hogy a munkavállalók minél inkább motiváltak legyenek, hozzásegítve ezzel a vállalatokat a jobb eredmény eléréséhez – mutat rá a jelenlegi trendre az Adecco Csoport, a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége.

2019. június 24. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50
online sportfogadás