Felmérés a munkáltatói márkaépítési gyakorlatról

forrás: Prím Online, 2018. február 13. 14:38

A hiánypótló felmérést az Employer Branding Award megbízásából a Brand Excellence kutatói készítették. A kérdések összeállításában a Bindermann I The Employer Branding Company munkatársai működtek közre. A kezdeményezők 2017 decemberében a hazai vállalatok Employer Branding helyzetét, munkáltatói márkaépítési gyakorlatát vizsgálták.

A kérdésekre mintegy 70 közép és felső vezető válaszolt. A vállalatok között kereskedő, gyártó és szolgáltató cégek egyaránt megtalálhatóak voltak. A válaszadók több mint 70 %-a minimum 50 főt foglalkoztat. 

 

A legfőbb megállapítások:

  • A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53%-a foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel.  
  • Akik még nem foglalkoznak Employer Brandinggel, azoknak 62%-a egy éven belül tervezi, 24%-a két éven belül, és csak 14%-a nem tervezi, hogy a jövőben foglalkozni fog a szakterülettel. 
  • Az employer branding kapcsán a válaszadók pontozták a különböző vállalati kihívások jelentőségét.  A legfontosabb a kitöltők számára a munkaerőmegtartása (91%) és a tehetségek bevonzása (88%). Csak ezeket követi a fluktuáció csökkentése (83%) és az egyetemisták bevonzása (78%). Így világosan látszik, hogy ma már a munkatársak elkötelezése és megtartása a legfontosabb szempont. 
  • Azon vállalatoknál, akiknél van munkáltatói márkaépítési tevékenység 36%-ban a HR és a kommunikáció együtt, 40%-nál csak a HR, 16%-nál csak a kommunikáció, és kevesebb mint 5 %-nál a marketing vagy a CEO felelős érte.  
  • A leghasznosabb kommunikációs csatornák értékelésénél - az employer branding kapcsán - a belső ajánlási programok (92%) kerültek az első helyre, ettől alig maradt el a social media, illetve a belső kommunikáció (mindkettő 90%).
  • A klasszikus offline felületeket, mint a print, rádió, TV, óriásplakát nem tartják hasznosnak a vállalatok a munkáltatói kommunikáció során. 
  • A legalább 200 főt foglalkoztató válaszadók közül, mindössze egy mondta azt, hogy egyáltalán nem foglalkoztatja őket az employer branding stratégia készítés.
  • Az employer branding kialakítása során a vállalatok számára még mindig a legnagyobb kihívás a megfelelő anyagi forrás allokálása. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató az employer branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését.

 

Employer Branding Award 2017

Az Employer Branding Award a példaértékű munkáltatói márkaépítést díjazza immár harmadik éve. További információk a www.employerbrandingaward.hu oldalon elérhetőek. A díjátadó 2018 tavaszán várható.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Milliókra szabva – a fizikai és a digitális élmény találkozása

A COVID-19 miatt megjelenő online megoldások használatával a lakosság digitális érettsége hatalmasat fejlődött. Azonban az emberek továbblépnének: szeretnék, ha az online interakciók sokkal emberközpontúbbak lennének. Megszületett az emberi érzelem központú design tudománya, amely hozzájárulhat a fizikai és a digitális világ közti fal lebontásához - hívja fel a figyelmet a Deloitte Tech Trends 2021 jelentése.

2021. február 26. 19:50

A Fujitsu különleges módon támogatja az ENSZ fenntartható fejlődési céljait

A Fujitsu bevonja világszerte több mint 17 ezer munkavállalóját és velük együtt, közösen segítik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait (SDG). A program SDG Tribes néven fut és lényege, hogy a dolgozók kiválasztanak az ENSZ 17 fenntartható fejlődési céljai (SDG) közül egyet vagy többet, amely(ek) iránt személyesen a leginkább lelkesednek, csatlakoznak egy SDG Tribe névre keresztelt virtuális globális közösséghez, és elkezdenek együttműködni kollégáikkal a világ minden tájáról a közös ügy előmozdításán.

2021. február 26. 18:09

Osztalékjavaslatot tett a Magyar Telekom

A Magyar Telekom bejelenti az Igazgatóság javaslatát a 2020. üzleti év utáni részvényesi javadalmazásról, amely osztalékkifizetést és részvényvisszavásárlást foglal magában.

2021. február 26. 11:31

A Magyar Telekom 2020. negyedik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2020. negyedik negyedévre és egész évre vonatkozó EU által befogadott Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. 

2021. február 26. 11:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén 20 éves az Adverticum

2021. február 8. 14:49

Kinőtte a határokat a Codecool

2021. február 1. 14:47

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55