A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes

forrás: Prím Online, 2018. március 7. 10:51

A hazai webáruházak 93%-a használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések a favoritok az online marketing eszközök közül. Nemcsak a legnagyobb arányban használják ezeket, hanem a leghatékonyabbnak is bizonyulnak a webáruházak szerint. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon. Az évben pedig továbbra is a karácsony és a Black Friday időszakában indít marketing kampányt a legtöbb webáruház – derül ki az eNET webáruházak marketingtevékenységét vizsgáló kutatásából.

Offline marketing? Inkább az online csatornákat választják

Az online áruházak felénél jellemzően egy személy foglalkozik a webáruház marketing tevékenységeivel. A webáruházak működését tekintve többségük (81%) saját weboldalt üzemeltet saját tárhellyel. A kereső-, közösségi- és ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét a legnépszerűbb az online platformok közül, de egyre többen jelennek meg elektronikus piactereken is. A megkérdeztettek szerint a három leghatékonyabbnak ítélt online marketing eszköz 

  1. a keresőoptimalizálás, 
  2. a fizetett hirdetések 
  3. és a remarketing. 

 

A webáruházak több mint 80%-a használ valamilyen statisztikai elemzőprogramot forgalmi adataik kiértékelésére.

 

A közösség ereje

A webáruházak döntő többsége továbbra is a Facebookot választja a közösségi médiában való megjelenésre. Jellemzően még Google+-on és Youtubeon képviseltetik magukat, de az Instagram az online áruházak körében is egyre népszerűbb. A leghatékonyabbnak tartott közösségi oldalak pedig a Facebook, Youtube és az Instagram a webáruházak szerint. 

 

A válaszadók több mint felének elsődleges célja azzal, hogy ilyen típusú honlapokon vannak jelen, az az aktuális ajánlatok kommunikálása a (potenciális) vásárlók felé; de a márkaismertség és árbevétel növelése is további fókuszpontokat képeznek. 

 

Habár egyre több webáruház használja a közösségi oldalakat marketing célokra, az elégedettségük nem maximális. 10-ből 6 webáruház ugyan pozitív véleménnyel van az ilyen típusú weboldalak használatával kapcsolatban. Azonban csak 10-ből 1 elégedett teljes mértékben az ott folytatott tevékenységével.

 

 

Már nem olyan népszerű az ingyenes házhozszállítás 

Mára már alig akad olyan online áruház, amely ne alkalmazna valamilyen vásárlást ösztönző eszközt. Döntő többségük továbbra is árengedményekkel és ingyenes házhozszállítással buzdítja látogatóit vásárlásra, habár utóbbi vesztett népszerűségéből. A tavalyi évben az árengedményeknek, kuponoknak, csomagajánlatoknak és a törzsvásárlói kedvezményeknek nőtt a népszerűsége a webáruházak körében. 

 

Két vásárlási láz az évben: Black Friday és karácsony

Egyre több webáruház hirdet marketing kampányokat az év különböző időszakaiban. Nem meglepő, hogy továbbra is a karácsony a legfontosabb időszak a webáruházak számára, ám a Black Friday – amivel valójában kezdetét veszi a karácsonyi szezon – is egyre népszerűbb. Talán nem is lehetett mást várni, hiszen évről évre nő a jelentősége a hazai webáruházak körében, sőt népszerűsége már megközelítette a karácsonyét. A jövőben pedig várhatóan még több webáruház hirdet majd akciókat a Black Friday alkalmával. Azonban minden kiemelt nap, időszak egyre nagyobb érdeklődésnek örvend, ami megnehezíti a webáruházak helyzetét, hogy kitűnjenek a sok akció közül. 

 

Az uralkodó még mindig a PC…

…és egy darabig talán még így is marad. Ugyanis laptopról/asztali számítógépről érkezik a látogatók, tranzakciók és online forgalom legnagyobb aránya. Ám a látogatók már közel fele mobileszközökről böngészi az online áruházak ajánlatait. 

 

Mobilra optimalizált weboldallal a webáruházak több mint négyötöde rendelkezik, azonban csak egyötödüknek van saját mobil applikációja. Az alkalmazással rendelkező online áruházaknál a leginkább preferált operációs rendszer az Android, de az iOS platformot is széles körben támogatják a webáruházak.

 

eNET

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kutatás az elektronikus fizetésről

Az Elektronikus Fizetési Stratégia (EFS) kialakításával kapcsolatos szakmai munka részeként, az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) tagjai közreműködésével országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett a hazai elektronikus fizetés helyzetéről. A kutatás kitért a lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos ismereteire, preferenciáira, valamint igényeire is.

2019. június 26. 16:09

Új operatív szakmai vezető a norvég befektetési csoport élén

Operatív igazgató kijelölésével erősíti befektetéseit, a Nyugat-Balaton régióban aktív norvég befektetési csoport, a Central European Aviation Claster (CEAC). A társulás első - 4,8 milliárd forintos - projektje egy nemzetközi pilóta iskola felállítása, a Hévíz-Balaton Airport területén.

2019. június 26. 12:05

A compliance digitális átalakulása

A SAS Instutite és a Consortix közös szakmai eseményének fókuszában ezúttal a törvényi megfelelés (compliance) területe állt, melynek digitális átalakulását vitatták meg résztvevő szakértők bevonásával. A pénzintézeteket célzó rendezvényen az ágazatot foglalkoztató trendek kerültek terítékre.

2019. június 26. 10:21

Nem elég a technológiai beruházás, 7 dolog szükséges még az üzleti sikerességhez a jövőben

Az Oracle és a WHU – Otto Beisheim School of Management új közös kutatása szerint az üzleti hatékonyság kétharmaddal növelhető a megfelelő technológiák alkalmazásával és a tanulmányban feltárt 7 fő faktor figyelembevétele mellett. 

2019. június 26. 09:58

KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció

A naprakész informatikai háttér olyan piaci környezetben teszi ütőképessebbé a kkv-kat, amelyben létfontosságú a gyors és eredményes reagálás az üzleti változásokra. Az ellenállóság mellett az ügyfelek elégedettségén is rengeteget javítanak az innovatív eszközök és megoldások – ezek a legfontosabb megállapításai a Hello Biznisz vidéki vállalkozóknak tartott meetupjainak.

2019. június 25. 17:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50
online sportfogadás