Mérföldkőhöz érkezett a Vodafone Digitális Iskola Programja

forrás: Prím Online, 2018. március 7. 13:21

A Vodafone Magyarország Alapítvány 2 éve indította el a Digitális Iskola Programot azzal a céllal, hogy egyenlő esélyeket teremtsen a diákoknak a digitális kompetenciák megszerzéséhez. Szegeden, a Szegedi Dóm Látogatóközpontjában, egy ünnepi hangulatú fogadáson ismertették a program eddig elért eredményeit, jövőbeni terveit, illetve két Csongrád megyei iskolának is átadtak egy-egy tablettöltő-szekrényt. Az eseményt B. Nagy László országgyűlési képviselő nyitotta meg, melyen a Vodafone vezetői mellett a digitalizáció területén tevékenykedő kormányzati vezetők is részt vettek.

A Vodafone Magyarország Alapítvány egyik legfőbb célja a digitális korlátok lebontása, ezzel a céllal indította útjára a Digitális Iskola Programot 2015-ben. A Program, amelynek megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) és a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, az ország 24 iskolájában mintegy 6500 gyerek oktatását és csaknem 700 pedagógus munkáját támogatja. A Program első szakaszában a Vodafone Magyarország Alapítvány 10 hónap alatt országszerte 1300 Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet osztott ki, valamint biztosította az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmat.

 

„Digitális vállalatként kiemelt hangsúlyt fektetünk a digitalizáció útjába álló korlátok lebontására és a digitális esélyegyenlőség megteremtésére. Külön öröm, hogy ebben a küldetésünkben jó partnerre találtunk, a kormányzat és a Vodafone szándékai ugyanis közösek: a digitális világot hozzáférhetővé tenni mindenki számára, hogy mindenki részesülhessen ennek előnyeiből. Előbbiben a folyamatos hálózatfejlesztések segítenek, amelyek immár kiemelt beruházásként valósulhatnak meg. Utóbbiról pedig az Emberi Erőforrások Minisztériumával és a Klebersberg Intézményfenntartó Központtal közösen létrehozott, Vodafone Digitális Iskola Program gondoskodik” – mondta el dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. 

 

„A 21. században a digitalizáció a sikeresség és gyarapodás egyik legfontosabb eszköze. Meggyőződésünk, hogy az oktatási rendszer digitális átalakítása a digitális világra való sikeres felkészülés legfontosabb eleme. Éppen ezért megkezdődött, és a következő 3-5 évben maradéktalanul megtörténik a teljes magyar oktatási rendszer digitális átalakítása. A Digitális Jólét Program keretében elkészült Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) célja, hogy új, a digitális kor kihívásaira reflektáló, nyitott oktatási környezet jöjjön létre és az oktatás, képzés rendszeréből senki ne kerüljön ki a megfelelő digitális kompetenciák nélkül.” – mondta el Deutsch Tamás, Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos.

 

 

A Digitális Iskola Program második fázisban a korábban átadott digitális eszközök (tabletek, e-táblák) résztvevő iskolákkal való mind szélesebb körű megismertetése került fókuszba. Az Alapítvány létrehozott egy Vodafone AppTár nevű applikációs gyűjteményt, amelyben a szolgáltató a digitális oktatást segítő alkalmazásokat tette ingyenesen elérhetővé a tanárok és diákok számára. Egy – inspiráló megoldásokat, segédanyagokat, gyakorlatokat tartalmazó – microsite-ot is létrehozott azzal a céllal, hogy segítse a tanárok oktatási munkáját. A Vodafone Magyarország Alapítvány emellett kidolgozott egy motivációs rendszert, amelynek lényege, hogy a Vodafone által biztosított digitális eszközök sokoldalú használatára, a játszva tanításra és tanulásra ösztönözze a tanárokat és diákokat. A program keretein belül a gyerekek különböző tantárgyakhoz kapcsolódó töltenek ki kvízeket, készítenek pályamunkát – videókat, fényképeket – vagy játszanak az erre a célra fejlesztett microsite-on. Az iskolák az összegyűjtött pontok függvényében további digitális eszközökhöz, például interaktív táblához és tablettöltő szekrényhez juthatnak hozzá. 

 

Az eszközök ugyan fontosak, de természetesen nem elegendőek a fejlődéshez. A Programban résztvevő iskolákra épp ezért kivétel nélkül jellemző az érdeklődés és a nyitottság a digitális világ iránt, és a hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekek oktatása most a Vodafone Magyarország Alapítványnak köszönhetően nem csupán egyszerűbb, de izgalmasabb is lehet.  Erre jó példa a program második fázisának egyik eleme a VloggerSuli is, amelynek részeként egy-egy népszerű vlogger látogat el a résztvevő iskolákba. A diákoknak így van lehetőségük kipróbálni magukat az okos eszközök másik oldalán is, a tapasztalat pedig azt mutatja, hogy ezáltal nem csak technikai tudásra tesznek szert – játszva tanulnak – de önbizalmat is építenek, egyre kevésbé feszélyezi őket a szereplés, és beleássák magukat a videó vágás rejtelmeibe is. 

 

 

„A Digitális Iskola Programmal a gyerekek jövőjét építjük, hiszen digitális kompetencia nélkül jóval kevesebb esélyük van érvényesülni a jövőben. Célunk, hogy egyenlő esélyeket teremtsünk és azok a gyerekek is digitális bennszülöttként nőhessenek fel, szerencsésebb társaikhoz hasonlóan, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy tablettel játszanak otthon” – mondta el Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.

 

„Az internethasználat, az oktató és szórakoztató alkalmazások, a gyermekkortól aktívan használt kommunikációs platformok alapjaiban alakítják át a gyermekek gondolkodását, társas kapcsolatait, azt a módot, ahogyan új dolgokat tanulnak. Fontos, hogy az új generáció számára már teljesen természetes digitális világ az iskolák falain belül is elérhető legyen, hiszen a digitális kompetenciafejlesztés elsődleges színterei az iskolák, amelyek, ha jól élünk a lehetőséggel, biztosítani tudják a jövő kompetens, sikeres és boldog munkavállalóit, vállalkozóit.” – mondta el Dr. Solymár Károly, infokommunikációért felelős helyettes államtitkár.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05